BURMISTRZ MIASTA TURKU
na podstawie art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2020 r. poz. 1057) oraz Uchwały Nr XXVII/206/20 Rady Miejskiej Turku z dnia 26 listopada 2020 r. w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2021 zarządzam
ogłasza otwarty konkurs ofert
na wsparcie realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust 3 w/w ustawy, prowadzące działalność statutową w danej dziedzinie poprzez dofinansowanie zadań realizowanych na rzecz mieszkańców Turku w zakresie:
NAUKI, EDUKACJI, OŚWIATY I WYCHOWANIA:
Udzielenie pomocy logopedycznej dzieciom uczęszczających do samorządowych przedszkoli oraz klas I-III szkół podstawowych Miasta Turku;
• na realizację zadania planuje się przeznaczyć kwotę – 122 000 zł,
• termin realizacji zadania – od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2021 r.,
• termin złożenia oferty – do dnia 28 grudnia 2020 r.,
• informacja o zadaniach tego samego rodzaju realizowanych w 2019 r. i 2020 r. -na realizację tego samego rodzaju zadania udzielono dotacji – w roku 2019 w kwocie 122 000 zł, w roku 2020 w kwocie 122 000 zł,
• zadanie wymaga w szczególności – przeprowadzenie badań wstępnych w celu ustalenia stanu mowy wychowanków i uczniów, diagnozowanie logopedyczne, przeprowadzenie badań przesiewowo-psychologicznych dzieci 5,6 letnich uczęszczających do przedszkoli oraz odpowiednio do jego wyników organizowanie pomocy logopedycznej, prowadzenie terapii logopedycznej indywidualnej i w grupach dzieci, organizowanie pomocy logopedycznej dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu przy ścisłej współpracy z pedagogami i nauczycielami prowadzącymi pomoc psychologiczno-pedagogiczną; organizowanie i prowadzenie różnych form pomoc psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli; podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstaniu zaburzeń komunikacji językowej, w tym współpraca z najbliższym środowiskiem wychowanka i ucznia; sporządzenie raportu po przeprowadzeniu diagnozy dotyczącej mowy wychowanków i uczniów; organizacji stałych zajęć na terenie przedszkoli i szkół Miasta Turek (wymagane potwierdzenie administratora obiektu).
Zasady przyznawania dotacji:
1. Udzielenie dotacji na dofinansowanie realizacji zadań publicznych wykonywanych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty, które prowadzą swoją działalność na rzecz mieszkańców Miasta Turku odbywa się po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert na zasadach określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057) oraz Uchwały Nr XXVII/206/20 Rady Miejskiej Turku z dnia 26 listopada 2020 r. w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2021.
2. Dotacja na dofinansowania realizowanego zadania dotyczy wsparcia realizacji zadania. Dofinansowanie nie może przekraczać 90% całkowitych kosztów zadania. Całkowity koszt zadania publicznego stanowi sumę kwot: dotacji, innych środków finansowych (środków finansowych własnych, środków ze świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania publicznego, środków finansowych z innych źródeł publicznych, pozostałych środków) wkładu osobowego, wkładu rzeczowego. Inne środki finansowe, wkładu osobowy, wkładu rzeczowy nie mogą być finansowane ze środków publicznych Gminy Miejskiej Turek
3. Oferent może wydatkować środki przyznane mu w trybie dotacji po dacie podpisania umowy. Wydatki poniesione przed tą datą nie będą mogły być rozliczone z dotacji. Koszty związane z realizacją dotowanego zadania powstałe przed datą podpisania umowy, a mieszczące się w terminie realizacji zadania publicznego mogą być pokryte ze środków własnych Oferenta.
4. Z dotacji mogą być poniesione koszty bezpośrednio związane z realizacją zadania, a w szczególności:
a) koszty związane z wynagrodzeniem osób niezbędnych do realizacji zadania ze składkami na ubezpieczenia społeczne od tych osób,
b) koszty rzeczowe:
- koszty realizacji zadania wynikające ze specyfiki realizowanego zadania (np. zakup sprzętu, zakup materiałów programowych, rzeczowych nagród konkursowych dla uczestników projektu, biletów wstępu, środków żywności itp.),
- koszty lokalowe (czynsz, media – gaz, energia, woda, ogrzewanie) – tylko w części dotyczącej realizacji zadania,
- koszty delegacji i przejazdów niezbędnych przy realizacji zadania,
- koszty administracyjne zadania tylko w części dotyczącej realizacji zadania (nie mogą przekraczać 20% wnioskowanej/otrzymanej dotacji, np. koszty telekomunikacyjne, zakup materiałów biurowych, obsługa księgowa itp.),
c) zakup usług wynikających ze specyfiki realizowanego zadania (np. usługi poligraficzne, transport, wyżywienie, zakwaterowanie, obsługa techniczna, ubezpieczenie uczestników zadania).
5. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji lub przyznaniem dotacji w oczekiwanej wysokości. Kwota przyznanej dotacji może być niższa od określonej w ofercie. W takim przypadku oferent zobowiązany jest do przedstawienia zaktualizowanego opisu, harmonogramu i kosztorysu realizacji zadania.
6. Burmistrz Miasta Turku może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursieprzyznanej dotacji i podpisania umowy, gdy okaże się, iż rzeczywisty zakres realizowanego zadania znacząco odbiega od opisanego w ofercie, podmiot lub jegoreprezentanci utracą zdolności do czynności prawnych, zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansowąoferenta.
7. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania reguluje umowa zawarta pomiędzy oferentem a Burmistrzem Miasta Turku, zgodna z Rozporządzeniem Przewodniczące Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018 r., poz.2057).
Miejsce i tryb składania ofert:
1. Oferty należy sporządzić na formularzu według wzoru stanowiącego załącznik do Rozporządzeniem Przewodniczące Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018 r., poz.2057). Wszystkie pozycje formularza oferty muszą zostać wypełnione zgodnie z pouczeniem co do sposobu wypełniania oferty.
2. Do oferty należy dołączyć następujące dokumenty:
a) w przypadku gdy oferent nie podlega wpisowi w Krajowym Rejestrze Sądowym potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię aktualnego wyciągu z innego rejestru lub ewidencji, ewentualnie inny dokument potwierdzający osobowość prawną oferenta. Odpis musi być zgodny z aktualnym stanem faktycznym i prawnym, niezależnie od tego, kiedy został wydany
b) w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikających z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta (-ów);
d) w przypadku złożenia oferty wspólnej – umowa zawarta między organizacjami pozarządowymi lub innymi uprawnionymi podmiotami określająca zakres ich świadczeń składających się na realizację zadania;
e) oświadczenie o prowadzeniu nie oprocentowanego rachunek bankowy wraz ze wskazaniem jego numeru, na który zostanie przyznana dotacja
f) potwierdzenie administratora obiektu.
Każdy załącznik składany w formie kserokopii winien być potwierdzony za zgodność z oryginałem przez składającego ofertę.
3. Oferent, który składa kilka ofert w konkursie powinien złożyć każdą ofertę w zamkniętej kopercie oraz jeden odrębny komplet załączników.
4. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z napisem „Konkurs na realizację zadania publicznego pt. ,,….” , w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Turku ul. Kaliska 59,62-700 Turek lub nadesłać pocztą (decyduje data stempla pocztowego).
5. Złożone oferty wraz z załącznikami są dokumentacją urzędową i nie podlegają zwrotowi.
Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert:
1. Procedura rozpatrywania ofert nastąpi w terminie do 30 dni licząc od terminu określonego dla ich złożenia.
2. Oferty poddane zostaną w I etapie postępowania konkursowego ocenie pod względem spełnienia wymogów formalnych, a w II etapie postępowania pod względem zawartości merytorycznej.
3. Po upływie terminu składania ofert złożone oferty są sprawdzane pod względem formalnym przez pracownika odpowiedzialnego za ogłoszenie konkursu. Wymogi formalne będą spełnione, jeżeli oferta jest kompletna i prawidłowa:
a) oferta uznana jest za kompletną jeżeli:
- dołączone zostały wszystkie wymagane załączniki,
- w przypadku załączników składanych w formie kserokopii, każdy załącznik winien być potwierdzony za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione,
- wypełnione zostały wszystkie pola oferty.
W przypadku niespełnienia w/w warunków oferent może być wezwany do uzupełnienia złożone przez niego dokumentacji wyłącznie w zakresie kompletności oferty.
b) oferta uznana jest za prawidłową gdy:
- jest zgodna z celami i założeniami konkursu,
- złożona jest na właściwym formularzu,
- złożona jest w wymaganym w ogłoszeniu terminie,
- podmiot jest uprawniony do złożenia oferty,
- działalność statutowa zgadza się z dziedziną zadania publicznego będącego przedmiotem zadania konkursowego
- przedstawiono szczegółowy kosztorys wraz z kalkulacją przewidywanych kosztów,
- termin realizacji zadania zgadza się z terminem wymaganym w ogłoszeniu zadania,
- oferta została podpisana przez osoby upoważnione do reprezentacji.
4. Ostatecznej kwalifikacji do II etapu postępowania konkursowego dokonają stosownie do rodzaju zadania komisje konkursowe, powołane przez Burmistrza Miasta Turek.
5. Komisja konkursowa dokona w II etapie postępowania konkursowego oceny oferty pod względem zawartości merytorycznej poprzez dokonanie analizy oferty na podstawie formularza oceny merytorycznej, przy zastosowaniu następujących kryteriów oceny:
a) możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta,
b) kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego,
c) proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizować zadanie publiczne,
d) udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego,
e) wysokość wkładu rzeczowego, osobowego, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków,
f) analiza i ocena realizacji zleconych zadań publicznych w latach poprzednich, rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
6. Komisja konkursowa biorąc pod uwagę ocenę oferty pod względem zawartości merytorycznej, wysokość wnioskowanej dotacji oraz wielkość środków finansowych przeznaczonych do rozdysponowania w konkursie przygotowuje propozycje wysokości dotacji dla poszczególnych oferentów.
7. Z przebiegu prac komisja konkursowa sporządza protokół, który wraz z listą wybranych ofert oraz propozycją wysokości dotacji dla poszczególnych oferentów przedstawia Burmistrzowi Miasta Turku.
8. Ostateczny wybór oferty i ustalenie wysokości dotacji należy do Burmistrza Miasta Turku.
9. Wyniki otwartego konkursu ofert zostaną podane niezwłocznie do wiadomości publicznej na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miejskiego w Turku, na stronie Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.miastoturek.pl (w dziale: komunikaty) oraz na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Turku www.miastoturek.pl. Ponadto uczestnicy konkursu zostaną poinformowani pisemnie o decyzji Burmistrza Miasta Turku.
10. Informację o odstąpieniu od realizacji zadania lub konieczności przedłużenia terminu dostarczenia dokumentów koniecznych do zawarcia umowy oferent składa na piśmie wraz z wyjaśnieniem przyczyn odstąpienia lub zwłoki.
11. Przyjmując zlecenie do realizacji zdania publicznego oferent zobowiązuje się do:
a) dostarczenie zaktualizowanego opisu działań, jeśli dotyczy,
b) dostarczenie zaktualizowanego kosztorysu realizacji zadania, jeśli dotyczy,
c) dostarczenie zaktualizowanej szacunkowej kalkulacji kosztów realizacji zadania, jeśli dotyczy,
d) dostarczenie zaktualizowanego harmonogramu realizacji zadania, jeśli dotyczy,
e) dostarczenie kopii (potwierdzonej za zgodność z oryginałem) aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji,
f) wykonania zadania w zakresie i na zasadach określonych w umowie oraz przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019, poz.869 ze zm.), ustawy z dnia 29 września 1994 r.o rachunkowości (Dz. U. z 2019, poz. 351 ze zm.), ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz.1440 ze zm.) oraz ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019, poz. 1781ze zm.).
12. Zawarcie umowy zobowiązuje zleceniobiorcę zadania do przekazywania ważniejszych informacji z przebiegu jego realizacji: korekt w planie realizacji zadania, zmianach w harmonogramie działania itp.
13. O istotnych zmianach w realizacji zadania, zleceniobiorca informuje na piśmie.
14. Sporządzenie aneksu do umowy jest uzależnione od rodzaju wprowadzanych zmian i powodów ich istnienia.
15. W przypadku braku możliwości zaakceptowania wprowadzonych przez zleceniobiorcę zmian w warunkach umownych Burmistrz Miasta Turku informuje o rozwiązaniu umowy.
Informacje dodatkowe:
1. Zastrzega się możliwość zmiany wysokości środków na realizację ww. zadań.
2. Kwoty przeznaczone na realizację danego zadania mogą zostać podzielone i przyznane na dofinansowanie więcej niż jednej oferty.
3. Decyzja o wynikach konkursu jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
4. Wzór oferty na realizację zadania publicznego i ramowy wzór umowy dotyczący realizacji zadania publicznego oraz wzór sprawozdania z wykonania tego zadania dostępne są na stronie internetowej: www.bip.miastoturek.pl, www.miastoturek.pl oraz w Wydziale Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Turku.
5. Burmistrz Miasta Turku zastrzega sobie prawo odwołania konkursu ofert w całości lub w części, przedłużenia terminu składania ofert oraz terminu rozstrzygnięcia konkursu.
Romuald Antosik
Burmistrz Miasta Turek
Wyniki otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w roku 2021 w zakresie nauki, edukacji, oświaty i wychowania:
Udzielenie pomocy logopedycznej dzieciom uczęszczającym do samorządowych przedszkoli oraz klas I-III szkół podstawowych Miasta Turku
Lp. |
Nazwa oferenta
|
Tytuł zadania |
Kwota dotacji |
1. |
Stowarzyszenie Świetlic Profilaktyczno-Wychowawczych ,,Azyl” |
Udzielanie pomocy logopedycznej dzieciom uczęszczającym do samorządowych przedszkoli oraz klas I-III szkół podstawowych Miasta Turku |
122 000 zł |
RAZEM |
122 000 zł |
STARTUJE NOWE CZYSTE POWIETRZE
ZASADY OBOWIĄZUJĄCE OD 31 marca 2025 r.
Ruszył nabór wniosków w nowej odsłonie programu Czyste Powietrze
Co nowego w programie?
Potwierdzenie standardu energetycznego domu przed i po inwestycji.
Wyższe progi dochodowe uprawniające do podwyższonego i najwyższego dofinansowania.
Najwyższe dofinansowanie uzależnione od dochodów oraz standardu energetycznego budynku.
Racjonalizacja wydatków – maksymalne kwoty dotacji w poszczególnych rodzajach kosztów kwalifikowanych, w tym limity dotacji jednostkowych na m2 powierzchni ocieplenia.
Kto może skorzystać z dofinansowania?
Osoby fizyczne, które:
- są właścicielami lub współwłaścicielami domów jednorodzinnych lub wydzielonego w budynku jednorodzinnym lokalu mieszkalnego z wyodrębnioną księgę wieczystą;
- od min. 3 lat mają prawo własności do budynku/lokalu (wyjątek: spadek);
- uzyskały pozwolenie na budowę do 31 grudnia 2020 r.;
Beneficjentem w nowej odsłonie programu można być tylko jeden raz.
Progi dochodowe:
Poziom podstawowy: 135 000 zł/rok; dofinansowanie 40 % kosztów kwalifikowanych
Poziom podwyższony dofinansowanie 70 % kosztów kwalifikowanych :
2 250 zł w gospodarstwie wieloosobowym
3 150 zł w gospodarstwie jednoosobowym
pozarolnicza działalność gospodarcza roczny przychów – max. czterdziestokrotność kwoty min. wynagrodzenia za pracę
Poziom najwyższy – dofinansowanie 100 % kosztów kwalifikowanych :
1 300 zł w gospodarstwie wieloosobowym
1 800 zł w gospodarstwie jednoosobowym
Ustalone prawo do zasiłku: stałego, okresowego, rodzinnego lub specjalnego zasiłku opiekuńczego
pozarolnicza działalność gospodarcza roczny przychów – max. dwudziestokrotność kwoty min. wynagrodzenia za pracę
zapotrzebowanie na energię użytkową do ogrzewania w budynku powyżej 140 kWh/m2/rok
Na co można przeznaczyć dofinansowanie?
Wymianę pozaklasowego kotła na paliwo stałe na nowe źródło ciepła.
Termomodernizację, w tym: ocieplenie przegród, stolarkę okienną i drzwiową, bramy garażowe, wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła.
Audyt energetyczny.
Świadectwo charakterystyki energetycznej.
Wybierając jako źródło ogrzewania pompę ciepła, kocioł zgazowujący lub na pellet obowiązkowo należy korzystać z tzw. listy ZUM (lista zielonych materiałów i urządzeń). Warto pamiętać, że lista ZUM to bezpłatna pomoc w wyborze urządzeń i materiałów kwalifikujących się do dofinansowania w programie
Przygotuj dokumentację – audyt energetyczny i świadectwo charakterystyki energetycznej
Przed rozpoczęciem inwestycji należy sprawdzić jakie obecnie jest zapotrzebowanie na energię użytkową do ogrzewania nieruchomości. W tym celu obowiązkowy jest audyt energetyczny i – świadectwo charakterystyki energetycznej.
Audyt energetyczny – wraz z dokumentem podsumowującym audyt energetyczny przed realizacją przedsięwzięcia ( określa jaki jest stan energetyczny budynku i jakie prace należy wykonać, żeby zmniejszyć zapotrzebowanie na energię do ogrzewania)
Świadectwo charakterystyki energetycznej – po realizacji przedsięwzięcia ( potwierdzi zmniejszenie zapotrzebowania na energię do ogrzewania)
Oba dokumenty muszą być sporządzone przez osobę wpisaną do rejestru uprawnionych do wystawiania świadectw (wykaz Ministerstwa Rozwoju i Technologii, https://rejestrcheb.mrit.gov.pl/bgk-sr/pomoc/opublikowanyuprawniony_pl ) i na oba możesz dostać dofinansowanie z Czystego Powietrza.
Jakie warunki musi spełniać budynek, żeby można było przeprowadzić przedsięwzięcie?
W programie Czyste Powietrze są trzy przedziały wskaźników zapotrzebowania na energię użytkową do ogrzewania budynku, które określają możliwe do realizacji rodzaje przedsięwzięć. Budynki dzielą się na 3 kategorie:
Lp. |
przed rozpoczęciem przedsięwzięcia |
po zakończeniu przedsięwzięcia |
rodzaj przedsięwzięcia |
1. |
wskaźnik poniżej 80 kWh/m2*rok |
wskaźnik poniżej 80 kWh/m2*rok |
tylko źródło ciepła |
2. |
wskaźnik od 80 do 140 kWh/m2*rok |
gdy wymieniane jest tylko źródło ciepła - brak zwiększenia;
gdy realizowana jest termomodernizacja (sama lub z wymianą źródła ciepła) – redukcja zapotrzebowania na energię, nie więcej niż 80 kWh/m2*rok (przy czym zmniejszenie wartości wskaźnika musi wynieść co najmniej 40 %)
|
trzy zakresy przedsięwzięcia: - tylko źródło ciepła; - tylko termomodernizacja ( jeśli już jest efektywne źródło ciepła); - źródło ciepła i termomodernizacja |
3. |
wskaźnik powyżej 140 kWh/m2*rok |
przedsięwzięcie musi zapewnić redukcję zapotrzebowania na energię do : nie więcej niż 140 kWh/m2*rok, oraz zmniejszenie zużycia co najmniej 40 %) |
zakresy przedsięwzięcia: - tylko termomodernizacja ( jeśli już jest efektywne źródło ciepła); - źródło ciepła i termomodernizacja
|
Złóż wniosek o dofinansowanie
Wnioski są składane elektronicznie. Istnieje kilka ścieżek składania wniosków:
- w przypadku prefinansowania i najwyższego poziom dofinansowania z pomocą operatora;
- w przypadku podstawowego i podwyższonego poziomu dofinansowania ( bez prefinansowania) w gminnym punkcie konsultacyjno-informacyjnym mieszczącym się w Urzędzie Miejskim w Turku, ul. Kaliska 59 czynnym w godzinach od 8.00 do 12.00; 63 289 61 07; 63 289 61 43; e-mail: czystepowietrze@miastoturek.pl
W Punkcie można uzyskać:
• informację na temat zasad Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze”;
• szczegółowe informacje na temat możliwości uzyskania dotacji;
• pomoc w wypełnianiu wniosku o dofinansowania;
• pomoc w rozliczeniu przyznanej dotacji.
Z uwagi na duże zainteresowanie prosimy o wcześniejszy kontakt w celu umówienia terminu konsultacji. - na stronie https://czystepowietrze.gov.pl/, lub we właściwym Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.
Zrealizuj inwestycję.
Zakres inwestycji musi być zgodny z audytem energetycznym i potwierdzony fakturami. Podatek od towarów i usług (VAT) nie jest kosztem kwalifikowanym, zatem jego koszt będzie ponosił zawsze beneficjent. Okres realizacji przedsięwzięcia dla dotacji oraz dotacji z prefinansowaniem wynosi do 24 m-cy od daty złożenia wniosku o dofinansowanie lecz nie później niż do 30 czerwca 2032 r. Rozpoczęcie przedsięwzięcia może nastąpić nie wcześniej niż 6 miesięcy przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie.
Złóż dokumenty po zakończeniu inwestycji
Po zakończeniu prac, obowiązkowo beneficjent musi wykonać świadectwo charakterystyki energetycznej, potwierdzające założenia wynikające z audytu energetycznego.
Jak wziąć dotację
Dotacja jest wypłacana przez WFOŚiGW w całości lub w maksymalnie trzech częściach. Po zakończeniu inwestycji i uzyskaniu świadectwa charakterystyki energetycznej, beneficjent składa wniosek o wypłatę dotacji (w całości lub ostatniej transzy). Możliwe jest prefinansowanie (zaliczka) do 35% kosztów, które można otrzymać w przypadku najwyższego i podwyższonego poziomu dofinansowania
Czyste Powietrze w liczbach
Liczba złożonych Wniosków do dofinansowanie w Programie „Czyste Powietrze”: 588
Liczba zrealizowanych przedsięwzięć: 298
Kwota wypłaconych dotacji: 8 340 568,76 zł
Szczegółowe informacje
Szczegółowe informacje na temat Programu można uzyskać na stronie internetowej:
https://www.wfosgw.poznan.pl/czyste-powietrze/informacje-o-programie/
https://czystepowietrze.gov.pl/
lub pod numerem telefonu:
• Ogólnokrajowej infolinii Programu Czyste Powietrze: 22 340 40 80
• Infolinii WFOŚiGW w Poznaniu dla Programu Priorytetowego Czyste Powietrze:
61 44 99 287; 61 4499 254; 61 4499 255.
Modernizacja kompleksu sportowego Moje Boisko – Orlik 2012 przy ul. Os. Wyzwolenia w Turku |
|
Status projektu |
W trakcie realizacji |
Przedmiot projektu: |
Zadanie dotyczy modernizacji kompleksu sportowego Orlik 2012 polegającej na: - modernizacji boiska wielofunkcyjnego o nawierzchni poliuretanowej, m.in. poprzez wymianę nawierzchni, montaż nowych bramek, tablic do koszykówki oraz furtek, - modernizacji zaplecza szatniowo – sanitarnego, m.in. poprzez modernizację elewacji, pokrycia dachowego, wymianę stolarki drzwiowej, prace wewnątrz obiektu; - modernizacji układu komunikacyjnego na terenie kompleksu; Realizacja inwestycji przyczyni się do podniesienia standardu technicznego modernizowanego kompleksu, co w znacznym stopniu zwiększy bezpieczeństwo i komfort korzystania jego użytkowników. |
Organ realizujący projekt |
Gmina Miejska Turek |
lata realizacji |
2025r. |
Data podpisania umowy |
13.12.2024 r. |
Całkowity koszt: |
828 610,00 zł |
Kwota dofinansowania z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej |
407 200,00 zł |
wkład GM Turek |
421 410,00 zł |
Źródła finansowania: |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej oraz budżet Gminy Miejskiej Turek |
|
„Budowa dróg gminnych w Turku - ulica J. Chełmońskiego i droga 14D” |
|
Status projektu |
W trakcie realizacji |
Przedmiot projektu: |
Przedmiotowa inwestycja dotyczy budowy dróg - ul. Chełmońskiego i drogi 14D zlokalizowanych w płd. – zach. części miasta w obrębie ulicy Leśnej. Efektem planowanej inwestycji będzie: 0,784 km dróg, 1,151km chodników i 0,372 km drogi dla pieszych i rowerów. Na całym odcinku droga będzie wyposażona w oświetlenie i odwodnienie. Realizacja inwestycji przyczyni się do podniesienia standardu technicznego dróg, a zastosowane rozwiązania techniczne w znacznym stopniu zwiększą bezpieczeństwo użytkowników. |
Organ realizujący projekt |
Gmina Miejska Turek |
lata realizacji |
2024r. - 2025r. |
Data podpisania umowy |
14.08.2024 r. |
Całkowity koszt: |
5 266 616,35 zł |
Kwota dofinansowania z RzFRD |
3 141 023,51 zł |
wkład GM Turek |
2 125 592,84 zł |
Źródła finansowania: |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg oraz budżet Gminy Miejskiej Turek |
|
Rewitalizacja Starówki Miejskiej w Turku |
|
Przedmiot |
Inwestycja obejmuje: - przebudowę istniejącej fontanny miejskiej na fontannę płaską z dyszami zlokalizowanymi w nawierzchni i podświetleniem wody, - wykonanie posągu Tura, - wykonanie elementów małej architektury (m.in. ławki, kosze, tablica informacyjna), - budowę pergoli obsadzonych roślinami, - rewitalizację istniejącej zieleni i wykonanie nowych nasadzeń, - remont nawierzchni istniejących ciągów komunikacyjnych w obrębie inwestycji. |
Organ realizujący projekt |
Gmina Miejska Turek |
Całkowity koszt |
1.917.570,00 PLN |
Kwota dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych |
1.725.813,00 PLN |
Źródła finansowania |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest: · Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych · budżet Gminy Miejskiej Turek |
![]() |
Poprawa warunków funkcjonowania Miejskiego Domu Kultury w Turku poprzez remont |
|
Przedmiot |
Wykonanie prac remontowych pomieszczeń Miejskiego Domu Kultury w Turku, w tym holu wejściowego, trzech pomieszczeń magazynowych na parterze oraz toalet. Ponadto, w ramach zadania zakupione zostanie wyposażenie do nowego studia nagrań. Realizacja projektu przyczyni się do poprawy warunków lokalowych, funkcjonalnych i użytkowych budynku MDK. |
Organ realizujący projekt |
Wnioskodawca: Gmina Miejska Turek Realizator: Miejski Dom Kultury w Turku |
Całkowity koszt |
268.741,36PLN |
Kwota dofinansowania z Programu Kulisy Kultury |
130.000,00LN |
Źródła finansowania |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest: · Województwo Wielkopolskie w ramach Programu „Kulisy Kultury” · budżet Gminy Miejskiej Turek |
|
Rewitalizacja przestrzeni publicznej miasta Turku w obszarze od ul. Legionów Polskich do ul. Armii Krajowej |
|
Przedmiot |
Inwestycja obejmuje: - remont nawierzchni wraz z wymianą podbudowy, - przebudowę parkingu przy ul. Armii Krajowej polegającą na wymianie nawierzchni, krawężników oraz na uporządkowaniu organizacji ruchu, - przebudowę sieci oświetlenia miejskiego oraz budowę rurociągu dla kabla CCTV, - nasadzenia zieleni wysokiej, wycinkę drzew oraz przebudowę i budowę nowych zieleńców, - budowę elementów małej architektury, - budowę fontanny, - budowę murków oporowych w obrębie zieleńców, - przebudowę/ budowę instalacji wod-kan. |
Organ realizujący projekt |
Gmina Miejska Turek |
Całkowity koszt |
4.743.207,38 PLN |
Kwota dofinansowania z Rządowego Funduszu Polskiego Ładu: Programu Inwestycji Strategicznych |
4.268.886,64 PLN |
Źródła finansowania |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest: · Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych · budżet Gminy Miejskiej Turek |
|
Poprawa dostępności w budynkach Urzędu Miejskiego w Turku |
|
Przedmiot
|
Poprawa dostępności usług świadczonych przez Gminę Miejską Turek dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami w 4 budynkach, w których zlokalizowany jest Urząd Miejski w Turku. W ramach projektu Urząd zostanie doposażony m.in. w: systemy wezwania asysty do drzwi zewnętrznych, nakładki kątowe na schody wraz z polami uwagi dla oznakowania krawędzi pierwszego i ostatniego stopnia w każdym biegu, koce ewakuacyjne, tabliczki brajlowskie do oznakowania drzwi zewnętrznych i wewnętrznych, pętle indukcyjne, aktywatory sznurowe gongów alarmowych do toalet, lupy elektroniczne, ramki do podpisu. Ponadto w ramach projektu wykonana zostanie nowa lada do obsługi klientów dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz nowa internetowa zgodna ze standardem WCAG 2.1. |
Organ realizujący projekt |
Gmina Miejska Turek |
Kwota dofinansowania |
99 655,00PLN |
Źródła finansowania |
„Dostępny samorząd – granty” Projekt realizowany przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach Działania 2.18 Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 |
|
Budowa zespołu dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie Gminy Miejskiej Turek |
|
Przedmiot
|
Budowa dwóch budynków wielorodzinnych, w których zaprojektowano po 22 lokale mieszkalne, co daje łącznie 44 mieszkania. 4 mieszkania dostosowane będą dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wybudowana zostanie również infrastruktur towarzysząca; drogi wewnętrzne, miejsca parkingowe, chodniki, odwodnienie, plac zabaw i miejsce rekreacyjne. |
Organ realizujący projekt |
Gmina Miejska Turek
|
Całkowity koszt |
16 787 346,79 PLN |
Kwota dofinansowania z Rządowego Funduszu Polskiego Ładu: Programu Inwestycji Strategicznych |
9 599 200,00 PLN |
Kwota dofinansowania ze środków Funduszu Dopłat |
5 981 795,78 PLN |
Źródła finansowania |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest: · Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych · Fundusz Dopłat w Banku Gospodarstwa Krajowego zasilany środkami z budżetu państwa, w ramach rządowego programu bezzwrotnego wsparcia budownictwa mieszkaniowego · budżet Gminy Miejskiej Turek |
|
Budowa sketeparku w Turku przy ul. Armii Krajowej |
|
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem projektu jest budowa skateparu przy ul. Armii Krajowej w Turku. Obiekt o pow.435m2 ma służyć jeżdżącym wyczynowo na deskorolce, rolkach czy hulajnodze i wyposażony będzie m.in. w takie przeszkody jak: roll-in, jumpbox, wall-ride, bank ramp, funbox z grindbox’em 3/3 oraz poręczą łamaną, quarter pipe i barcelona z grindbox’em i mini rampa. |
Organ realizujący projekt |
Ośrodek Sportu i Rekreacji w Turku |
Całkowity koszt: |
1 038 770,00 zł |
Kwota dofinansowania: |
681 724,00 zł |
Źródła finansowania: |
|
Remont lokalu mieszkalnego położonego w Turku przy ul. Kaliskiej 42/3 |
|
Status |
Zakończono |
Przedmiot projektu: |
Finansowe wsparcie przeznaczone jest na pokrycie części kosztów przedsięwzięcia polegającego na remoncie lokalu mieszkalnego położonego w Turku przy ul. Kaliskiej 42/3, w wyniku, którego zostanie zmodernizowany jeden lokal mieszkalny wchodzący w skład mieszkaniowego zasobu gminy o łącznej powierzchni użytkowej 42,40 m2. |
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
Data podpisania umowy o dofinansowanie |
20 maja 2022r. |
Całkowity koszt: |
43 419,45 zł |
Kwota dofinansowania ze środków Funduszu Dopłat |
34 735,56 zł |
Źródła finansowania: |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest Fundusz Dopłat w Banku Gospodarstwa Krajowego zasilany środkami z budżetu państwa, w ramach rządowego programu bezzwrotnego wsparcia budownictwa mieszkaniowego. |
![]() |
Remont lokalu mieszkalnego położonego w Turku przy Placu Sienkiewicza 13/8 |
|
Status |
Zakończono |
Przedmiot projektu: |
Finansowe wsparcie przeznaczone jest na pokrycie części kosztów przedsięwzięcia polegającego na remoncie lokalu mieszkalnego położonego w Turku przy Placu Sienkiewicza 13/8, w wyniku, którego zostanie zmodernizowany jeden lokal mieszkalny wchodzący w skład mieszkaniowego zasobu gminy o łącznej powierzchni użytkowej 34 m2. |
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
Data podpisania umowy o dofinansowanie |
20 maja 2022r. |
Całkowity koszt: |
47 492,19 zł |
Kwota dofinansowania ze środków Funduszu Dopłat |
37 993,75 zł |
Źródła finansowania: |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest Fundusz Dopłat w Banku Gospodarstwa Krajowego zasilany środkami z budżetu państwa, w ramach rządowego programu bezzwrotnego wsparcia budownictwa mieszkaniowego. |
![]() |
Remont lokalu mieszkalnego położonego w Turku przy ul. Górniczej 24/9 |
|
Status |
Zakończono |
Przedmiot projektu: |
Finansowe wsparcie przeznaczone jest na pokrycie części kosztów przedsięwzięcia polegającego na remoncie lokalu mieszkalnego położonego w Turku przy ul. Górniczej 24/9, w wyniku, którego zostanie zmodernizowany jeden lokal mieszkalny wchodzący w skład mieszkaniowego zasobu gminy o łącznej powierzchni użytkowej 50,30 m2. |
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
Data podpisania umowy o dofinansowanie |
20 maja 2022r. |
Całkowity koszt: |
49 925,65 zł |
Kwota dofinansowania ze środków Funduszu Dopłat |
39 940,52 zł |
Źródła finansowania: |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest Fundusz Dopłat w Banku Gospodarstwa Krajowego zasilany środkami z budżetu państwa, w ramach rządowego programu bezzwrotnego wsparcia budownictwa mieszkaniowego. |
![]() |
Remont lokalu mieszkalnego położonego w Turku przy ul. Kolskiej 17/9 |
|
Status |
Zrealizowano |
Przedmiot projektu: |
Finansowe wsparcie przeznaczone jest na pokrycie części kosztów przedsięwzięcia polegającego na remoncie lokalu mieszkalnego położonego w Turku przy ul. Kolskiej 17/9, w wyniku, którego zostanie zmodernizowany jeden lokal mieszkalny wchodzący w skład mieszkaniowego zasobu gminy o łącznej powierzchni użytkowej 53,20 m2. |
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
Data podpisania umowy o dofinansowanie |
20 maja 2022r. |
Całkowity koszt: |
83 333,68 zł |
Kwota dofinansowania ze środków Funduszu Dopłat |
66 666,94 zł |
Źródła finansowania: |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest Fundusz Dopłat w Banku Gospodarstwa Krajowego zasilany środkami z budżetu państwa, w ramach rządowego programu bezzwrotnego wsparcia budownictwa mieszkaniowego. |
![]() |
Remont lokalu mieszkalnego położonego w Turku przy ul. Żeromskiego 10/2 |
|
Status |
Zrealizowano |
Przedmiot projektu: |
Finansowe wsparcie przeznaczone jest na pokrycie części kosztów przedsięwzięcia polegającego na remoncie lokalu mieszkalnego położonego w Turku przy ul. Żeromskiego 10/2, w wyniku, którego zostanie zmodernizowany jeden lokal mieszkalny wchodzący w skład mieszkaniowego zasobu gminy o łącznej powierzchni użytkowej 31,38 m2. |
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
Data podpisania umowy o dofinansowanie |
20 maja 2022r. |
Całkowity koszt: |
71 800,50 zł |
Kwota dofinansowania ze środków Funduszu Dopłat |
57 440,40 zł |
Źródła finansowania: |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest Fundusz Dopłat w Banku Gospodarstwa Krajowego zasilany środkami z budżetu państwa, w ramach rządowego programu bezzwrotnego wsparcia budownictwa mieszkaniowego. |
![]() |
Remont lokalu mieszkalnego położonego w Turku przy ul. Browarnej 12/1 |
|
Status |
Zrealizowano |
Przedmiot projektu: |
Finansowe wsparcie przeznaczone jest na pokrycie części kosztów przedsięwzięcia polegającego na remoncie lokalu mieszkalnego położonego w Turku przy ul. Browarnej 12/1 w wyniku, którego zostanie zmodernizowany jeden lokal mieszkalny wchodzący w skład mieszkaniowego zasobu gminy o łącznej powierzchni użytkowej 37,50 m2 |
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
Data podpisania umowy o dofinansowanie |
20 maja 2022r. |
Całkowity koszt: |
59 017,01 zł |
Kwota dofinansowania ze środków Funduszu Dopłat |
46 874,03 zł |
Źródła finansowania: |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest Fundusz Dopłat w Banku Gospodarstwa Krajowego zasilany środkami z budżetu państwa, w ramach rządowego programu bezzwrotnego wsparcia budownictwa mieszkaniowego. |
![]() |
„Budowa drogi 6 KDD na osiedlu Wyzwolenia w Turku” |
|
|
Projekt zrealizowany. |
Przedmiot projektu: |
Inwestycja dotyczy budowy jednego odcinka drogi na osiedlu Wyzwolenia w Turku, w rejonie ulic ul. M. Rataja i ul. Ks. Jędrzejewskiego. Budowa nawierzchni wraz z infrastrukturą drogową przyczyni się do podniesienia standardu technicznego drogi, a zastosowane rozwiązania techniczne zwiększą bezpieczeństwo użytkowników. Efektem planowanej inwestycji będzie: ciąg komunikacyjny o długości prawie 0,189 km, chodniki o łącznej długości 0,357 km, sieć oświetlenia ulicznego, w tym 8 punktów oświetleniowych; kanały deszczowe o łącznej długości 193,4m; 7 studni rewizyjnych, 10 wpustów ulicznych i 48 nowych zatok postojowych (miejsc parkingowych), w tym 3 dla osób niepełnosprawnych. |
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
Data podpisania umowy o dofinansowanie |
09 sierpnia 2022r. |
Całkowity koszt: |
1 555 397,40 zł |
Kwota dofinansowania z RFRD |
898 422,86 zł |
Kwota wkładu własnego Gminy Miejskiej Turek |
656 974,54 zł |
Źródła finansowania: |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg oraz budżet Gminy Miejskiej Turek. |
|
Remont i przebudowa wraz ze zmiana sposobu użytkowania lokalu usługowego położonego przy ul. Kaliskiej 23 |
|
|
Zrealizowano |
Przedmiot projektu: |
Finansowe wsparcie przeznaczone jest na pokrycie części kosztów przedsięwzięcia polegającego na remoncie i przebudowie wraz ze zmianą sposobu użytkowania lokalu usługowego położonego w Turku przy ul. Kaliskiej 23, w wyniku, którego zostanie zmodernizowany jeden lokal mieszkalny wchodzący w skład mieszkaniowego zasobu gminy o łącznej powierzchni użytkowej 37,11m2 |
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
Data podpisania umowy |
05.08.2021r. |
Całkowity koszt: |
179 677,73 PLN |
Kwota dofinansowania |
126 768,02 PLN |
Źródła finansowania: |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest Fundusz Dopłat w Banku Gospodarstwa Krajowego zasilany środkami z budżetu państwa, w ramach rządowego programu bezzwrotnego wsparcia budownictwa mieszkaniowego. |
|
Modernizacja gospodarki ściekowej dla Szkoły Podstawowej nr 1 przy ul. Parkowej – budowa przyłącza kanalizacji sanitarnej oraz budowa przyłącza sieci wodociągowej |
|
Przedmiot projektu: |
Zakres inwestycji obejmuje wykonanie przyłącza z obiektu do przepompowni ścieków oraz wykonanie kanalizacji ciśnieniowej o długości 153,5m. Planuje się tez wykonani wewnętrznego przyłącza wodociągowego dla celów gospodarczych. |
Całkowity koszt: |
273 237,03 PLN |
Kwota dofinansowania: |
139 869,00 PLN |
Źródła finansowania: |
|
Przebudowa ulicy Żwirki i Wigury oraz budowa miejsc parkingowych w rejonie tej ulicy |
|
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem projektu jest przebudowa ulicy Żwirki i Wigury o długości 146 m wraz z chodnikami, oświetleniem i kanalizacją deszczową oraz budowa 37 miejsc parkingowych. |
Data podpisania umowy z wykonawcą robót |
11.06.2021 r. |
Całkowity koszt: |
895 127,00 PLN |
Kwota dofinansowania: |
317 890,22 PLN |
Źródła finansowania: |
|
Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku użyteczności publicznej w celu jego przeznaczenia na dwulokalowy budynek mieszkalny jednorodzinny w Turku przy ul. Matejki 1 |
|
Zrealizowano |
|
Przedmiot projektu: |
Przedsięwzięcie polegające na przebudowie i zmianie sposobu użytkowania budynku użyteczności publicznej położonego w Turku przy ul. Matejki 1, w wyniku którego powstaną 2 lokale mieszkalne o łącznej powierzchni użytkowej 114,60m2 (z czego pierwszy lokal o pow.54,80 m2, a drugi o pow.59,80 m2) |
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
Data podpisania umowy |
08.04.2019 r. |
Całkowity koszt: |
544 588,58 PLN |
Kwota dofinansowania |
245 064,86 PLN |
Źródła finansowania: |
Dofinansowano ze środków budżetu państwa. Rządowy program bezzwrotnego wsparcia budownictwa ze środków Funduszu Dopłat. |
|
Budowa dróg gminnych na Osiedlu Leśna w Turku |
|
Przedmiot projektu: |
Inwestycja dotyczy budowy 7 odcinków dróg zlokalizowanych w południowo zachodniej części miasta w obrębie ulicy Leśnej. Budowa nawierzchni wraz z infrastrukturą drogową przyczyni się do podniesienia standardu technicznego dróg a zastosowane rozwiązania techniczne zwiększą bezpieczeństwo użytkowników. Efektem planowanej inwestycji jest: 1,199 km dróg, 2,076 km chodników, 0,314 km dróg pieszo – rowerowych, 1,234 km kolektora kanalizacji deszczowej, sieć oświetlenia ulicznego, w tym punkty oświetleniowe, a także zjazdy i wpusty uliczne. |
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
Data podpisania umowy o dofinansowanie |
22 lipca 2022r. |
Całkowity koszt kwalfikowalny: |
7 815 556,28 PLN |
Kwota dofinansowania z RFRD |
4 581 421,12 PLN |
Kwota wkładu własnego Gminy Miejskiej Turek |
3 234 135,16 PLN |
Źródła finansowania: |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg oraz budżet Gminy Miejskiej Turek. |
|
Zgodnie z Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji pomoc publiczna udzielana jest na nowe projekty inwestycyjne na terytorium całej Rzeczypospolitej Polskiej. Każda nowa inwestycja, po spełnieniu określonych kryteriów, będzie mogła uzyskać wsparcie w postaci pomocy publicznej. Aby korzystać z tej pomocy przedsiębiorca musi otrzymać Decyzję o wsparciu, która jest wydawana w imieniu ministra właściwego do spraw gospodarki poprzez Łódzką Specjalną Strefę Ekonomiczną S.A. Decyzja o wsparciu jest decyzją administracyjną i wydawana jest zgodnie z zasadami Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
5 kroków do uzyskania wsparcia
Proces składania wniosku jest krótki i płynny. Decyzja o wsparciu może być wydana już miesiąc po złożeniu wniosku.
ŁSSE obejmuje:
- obszar woj. łódzkiego
- część zachodnia woj. mazowieckiego
- część wschodnia woj. wielkopolskiego
Pomoc publiczna dla miasta Turek:
- 45% kosztów kwalifikowalnych dla malych firm
- 35% kosztów kwalifikowalnych dla średnich firm
- 25% kosztów kwalifikowalnych dla dużych firm
Jakie wsparcie można uzyskać na inwestycję?
Pomoc publiczna w postaci zwolnienia z podatku CIT lub PIT dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą z działalności prowadzonej na podstawie decyzji o wsparciu w Polsce centralnej (na gruntach publicznych lub prywatnych).
Z jakiego tytułu przyznawana jest pomoc publiczna?
Pomoc publiczna przyznawana jest z tytułu nowej inwestycji lub nowych miejsc pracy.
Na jakie projekty można otrzymać ulgę podatkową?
- utworzenine nowego przedsiębiorstwa
- zwiększenie zdolności produkcyjnej istniejącego przedsiębiorstwa
- dywersyfikacja produkcji przedsiębiorstwa poprzez wprowadzenie produktów uprzednio nieprodukowanych w przedsiębiorstwie
- zasadnicza zmiana dotycząca procesu produkcyjnego istniejącego przedsiębiorstwa
Jakie rodzaje działalności są wspierane?
- Produkcja
- BPO/SSC/IT
- B+R
Na jaki okres wydawana jest decyzja o wsparciu?
Decyzja o wsparciu udzielana jest na okres od 10 do 15 lat w zależności od lokalizacji.
Jakie są warunki otrzymania pomocy publicznej?
Planowana inwestycja musi spełnić określone kryteria ilościowe i jakościowe, aby otrzymać pomoc publiczną.
Kryteria ilościowe
Minimalna wymagana wysokość nakładów inwestycyjnych, które przedsiębiorca zobowiązany jest ponieść, aby skorzystać z ulgi:
- 200 000 zl - mikro firmy
- 500 000 zł - małe firmy
- 2 000 000 zł - średnie firmy
- 10 000 000 zł - duże firmy
Kryteria jakościowe:
Dla przemysłu:
- Inwestycja w projekty wspierające branże zgodne z aktualną polityką rozwojową Polski
- Wspieranie eksportu
- Przynależność do Krajowego Klastra Kluczowego
- Działalność B+R
- Status mikro, małego albo średniego przedsiębiorcy
- Wyspecjalizowane miejsca pracy + oferowanie stabilnego zatrudnienia
- Inwestycja o niskim negatywnym wpływie na środowisko
- Lokalizacja inwestycji
- Wspieranie zdobywania wykształcenia i kwalifikacji zawodowych oraz współpraca ze szkołami branżowymi
- Działania w zakresie opieki nad pracownikiem
Dla działalności usługowej:
- Inwestycja w projekty wspierające branże zgodne z aktualną polityką rozwojową Polski
- Wspieranie eksportu
- Centra nowoczesnych usług dla biznesu
- Działalność B+R
- Status mikro, małego albo średniego przedsiębiorcy
- Wysokopłatne miejsca pracy + oferowanie stabilnego zatrudnienia
- Inwestycja o niskim negatywnym wpływie na środowisko
- Lokalizacja inwestycji
- Wspieranie zdobywania wykształcenia i kwalifikacji zawodowych oraz współpraca ze szkołami branżowymi
- Działania w zakresie opieki nad pracownikiem
Po więcej informacji zapraszamy na stronę:
https://sse.lodz.pl/pomoc-publiczna/
Zasady inwestowania w ŁSSE - Powiat Turecki.pdf
„Pomysłowa. Atrakcyjna. Różnorodna. Kompleksowa -Rewitalizacja Parku Miejskiego narzędziem integracji i aktywizacji mieszkańców Turku” |
|
Status projektu |
Zrealizowany |
Przedmiot projektu: |
W ramach projektu na terenie Parku Miejskiego w Turku zostaną wykonane następujące prace: - zagospodarowanie zieleni (wykonanie trawników i nasadzeń drzew, krzewów i zieleni ozdobnej) - modernizacja obiektów gospodarki wodnej - budowa szaletu miejskiego, amfiteatru wraz z budynkiem zaplecza - wykonanie kortu tenisowego, boiska do koszykówki, siłowni zewnętrznej, strefy dla psów, pomostów na Nowym i Starym Stawie, elementów małej architektury -wykonanie nowych nawierzchni tj. m.in. ciągów pieszych, rowerowych, bieżni, stanowiska do gry w boule, miasteczka ruchu drogowego -budowa infrastruktury technicznej (przyłączy wodno-kanal. do budynków: zaplecza, amfiteatru, szaletu a także zasilania energetycznego dla ww. budynków; przebudowa sieci oświetlenia Parku wraz z instalacją monitoringu.) |
Data podpisania umowy |
16.04.2020 r. |
Całkowity koszt: |
21 275 535,82 PLN |
Kwota dofinansowania |
16 245 832,05 PLN |
Źródła finansowania: |
WRPO 2014+Poddziałanie 9.2.1 Rewitalizacja miast i ich dzielnic, terenów wiejskich, poprzemysłowych i powojskowych |
|
Zakup sprzętu komputerowego niezbędnego do nauki zdalnej dla uczniów szkół podstawowych w Turku |
|
Status projektu |
W trakcie realizacji |
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem projektu jest zakup sprzętu komputerowego niezbędnego do nauki zdalnej dla uczniów i nauczycieli szkół podstawowych w Turku. W ramach projektu zakupiono: - 34 laptopy z oprogramowaniem - 17 komputerów stacjonarnych - 1 tablet |
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
Data podpisania umowy |
15.06.2020 r. |
Całkowity koszt: |
95 000,00 PLN |
Kwota umorzonej raty |
95 000,00 PLN |
Źródła finansowania: |
Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 |
|
„Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania lokalu usługowo-handlowego na funkcję użyteczności publicznej – Muzeum Miasta Turku ” |
|
Status projektu |
Zrealizowany |
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem projektu była przebudowa i zmiana sposobu użytkowania lokalu usługowo-handlowego zlokalizowanego w gmachu Ratusza Miejskiego na potrzeby działalności Muzeum Miasta Turku im. Józefa Mehoffera. W wyniku realizacji zadania powstała nowa przestrzeń z dużą salą ekspozycyjno-warsztatową o pow.115,82m2 oraz z częścią magazynową i sanitarno- gospodarczą. W nowej przestrzeni stworzona została stała ekspozycja w oparciu o unikatowy zbiór Archiwum „Igły”-Kreisbildstelle Turek/Wartheland” obejmująca około 4000 negatywów wykonanych w okupowanym Turku i regionie. Wystawa wzbogaciła się o elementy multimedialne gwarantujące atrakcyjną formę prezentacji. |
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
Data podpisania umowy |
22.09.2020 r. |
Całkowity koszt: |
656 801,19 PLN |
Kwota dofinansowania |
525 790,13 PLN |
Źródła finansowania: |
WRPO 2014+Poddziałanie 4.4.1 inwestycje w obszarze dziedzictwa kulturowego regionu |
|
Zakup sprzętu komputerowego niezbędnego do nauki zdalnej dla uczniów szkół podstawowych w Turku |
|
Status projektu |
W trakcie realizacji |
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem jest zakup sprzętu komputerowego niezbędnego do nauki zdalnej dla uczniów szkół podstawowych w Turku. W ramach projektu zakupiono: - 53 laptopy z oprogramowaniem - 1 tablet |
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
Data podpisania umowy |
22.04.2020 r. |
Całkowity koszt: |
80 000,00 PLN |
Kwota umorzonej raty |
80 000,00 PLN |
Źródła finansowania: |
Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 |
|
Zapewnienie funkcjonowania Klubu Senior + w roku 2019 |
|
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem projektu było zapewnienie funkcjonowania w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2019 r. Turkowskiego Klubu „Senior+” utworzonego w ramach Programu Wieloletniego „Senior+” |
Data podpisania umowy |
30.05.2019 r. |
Całkowity koszt: |
84 300,00 PLN |
Kwota dofinansowania: |
33 720,00 PLN |
Źródła finansowania: |
Wielkopolski Urząd Wojewódzki |
Budowa dróg gminnych na Osiedlu Leśna w Turku |
|
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem wniosku była realizacja pierwszego etapu inwestycji pn. „Budowa dróg gminnych na Osiedlu Leśna”, w celu uzyskania sprawnego układu komunikacyjnego zlokalizowanego w południowej części miasta Turku, w powiecie tureckim w województwie wielkopolskim. Inwestycja obejmowała odcinki dróg |
Data podpisania umowy |
26.07.2019 r. |
Całkowity koszt: |
2 576 279,22 PLN |
Kwota dofinansowania: |
1 232 427,00 PLN |
Źródła finansowania: |
Ministerstwo Infrastruktury w ramach programu pn. Fundusz Dróg Samorządowych |
Budowa drogi 16 KDD I 17 KDD – ul. Wincentego Witosa na osiedlu Wyzwolenia w Turku” |
|
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem projektu była budowa a) odcinek 1 – droga 16 KDD wybudowany został odcinek od skrzyżowania z drogą gminną - b) odcinek 2 - droga 17KDD (ul. W. Witosa) od km 0+000 do km 0+145 wybudowany został odcinek od skrzyżowania z drogą wewnętrzną - |
Data podpisania umowy |
7.10.2019r. |
Całkowity koszt: |
969 203,54 PLN |
Kwota dofinansowania: |
472 700,54 PLN |
Źródła finansowania: |
Ministerstwo Infrastruktury w ramach programu pn. Fundusz Dróg Samorządowych |
Kompleksowa termomodernizacja dwóch komunalnych budynków mieszkalnych przy ul. Górniczej 22 i 24 w Turku |
|
Przedmiot projektu: |
Zakres rzeczowy inwestycji wynikał - modernizację instalacji c.o., tj. uzupełnienie izolacji, montaż zaworów na pionach świecowych, uzupełnienie zaworów termostatycznych; - termomodernizację ścian (ściany zewnętrzne piwnic i wyższych kondygnacji, w tym remont kominów); - docieplenie stropodachu nad klatkami schodowymi; - wymianę starej, drewnianej stolarki okiennej powierzchni wspólnej w piwnicach, na poddaszu, w lokalach mieszkalnych; - wymianę drzwi wejściowych do klatek schodowych wraz z wykonaniem nowych zadaszeń z poliwęglanu. Planowany efekt energetyczny: redukcja emisji CO2 o ok. 48% |
Data podpisania umowy |
24.10.2019 r. |
Całkowity koszt: |
628 173,06 PLN (kwota pożyczki 574 644 PLN) |
Kwota umorzonej raty |
86 196,60 PLN |
Źródła finansowania: |
Umowa pożyczki - dofinansowanie ze środków WFOŚiGW w Poznaniu |
![]() |
Budowa drogi gminnej - ulicy Jacka Kaczmarskiego z ciągiem |
|
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem wniosku była budowa drogi gminnej - ulicy Jacka Kaczmarskiego |
Data podpisania umowy |
21.08.2018 r. |
Całkowity koszt: |
2 057 003,09 PLN |
Kwota dofinansowania: |
789 739,00 PLN |
Źródła finansowania: |
Ministerstwo Infrastruktury |
Energia słoneczna dla domu-wykonanie instalacji fotowoltaicznych |
|
Przedmiot projektu: |
Projekt objął zakup i montaż 304 instalacji fotowoltaicznych oraz 86 instalacji kolektorów słonecznych |
Data podpisania umowy |
30.05.2018r. |
Całkowity koszt: |
6 928 384,00 PLN |
Kwota dofinansowania: |
5 389 031,00 PLN - 951.005,63PLN -środki mieszkańców |
Źródła finansowania: |
Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2014 – 2020 |
|
Rewaloryzacja parku przy ul. Górniczej |
|
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem projektu była rewaloryzacja zabytkowego parku dworskiego zlokalizowanego w Turku przy ul. Górniczej poprzez usunięcie 52 drzew całkowicie lub w znacznej części obumarłych oraz podcięcia pielęgnacyjne 2000m2 drzew i krzewów |
Data podpisania umowy |
16.07.2018 r. |
Całkowity koszt: |
20 131,00 PLN |
Kwota dofinansowania: |
14 091,00 PLN |
Źródła finansowania: |
WFOŚiGW |
Zapewnienie funkcjonowania Klubu Senior + |
|
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem projektu było zapewnienie funkcjonowania w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2018r. Turkowskiego Klubu „Senior+” utworzonego w ramach Programu Wieloletniego „Senior+” w Miejskim Domu Kultury w Turku. Adresatami zadania publicznego była grupa 30 osób w wieku powyżej 60 lat, nieaktywnych zawodowo, chętnych do podejmowania działań wolontarystycznych na rzecz innych, W ramach realizacji zadania: zatrudniono opiekuna grupy członków Klubu, przeprowadzono szereg zajęć plastycznych, manualnych, muzycznych, kulinarnych, sportowych |
Data podpisania umowy |
9.04.2018 r. |
Całkowity koszt: |
62 070,00 PLN |
Kwota dofinansowania: |
24 828,00 PLN |
Źródła finansowania: |
WUW w ramach Programu SENIOR+ 2018 |
Projekt pn. "Wykonanie otworu poszukiwawczo – rozpoznawczego TUREK GT-1 w celu ujęcia wód termalnych w miejscowości Turek" otrzymał dofinansowanie ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska Gospodarki Wodnej |
|
Przedmiot projektu: |
Celem projektu jest rozpoznanie złóż wód termalnych perspektywicznych poziomów wodonośnych jury dolnej oraz przeprowadzenie testów hydrologicznych i badań fizyko-chemicznych umożliwiających ocenę parametrów złóż. |
Efekt rzeczowy |
Głębokość wykonanego odwiertu/otworu wiertniczego: 2 200 m (+/-10%). |
Termin zakończenia realizacji przedsięwzięcia | do dnia 31.01.2020 r. |
Projektowane parametry otworu |
- temperatura wody: 70oC - wydajność: 200m3/h - mineralizacja: 120 g/dm3 Prace będą wykonywane zgodnie z projektem robót geologicznych, zatwierdzonym decyzją Marszałka Województwa Wielkopolskiego z dnia 24.08.2017r., znak: DSR-I.7430.36.2017 |
Data podpisania umowy |
12.07.2018 r. |
Całkowity koszt: |
Całkowity koszt projektu netto: 13 475 000,00zł, w tym: - koszty kwalifikowane: 13 475 000,00zł (dotacja z NFOŚiGW). |
Źródła finansowania: |
Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. |
Jest fantastycznie żyć ekologicznie, czyli Zielono nam!" - edukacja ekologiczna mieszkańców Gminy Miejskiej Turek |
|
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem projektu było podniesienie poziomu świadomości ekologicznej poprzez wdrożenie różnorodnych form pozaszkolnej edukacji w obszarach: odnawialne źródła energii (OZE), segregacja odpadów komunalnych i recykling, oszczędzanie wody i energii, niska emisja. Chcąc poszerzyć ofertę zajęć proekologicznych oraz uatrakcyjnić spędzanie wolnego czasu dzieciom i rodzicom Gmina Miejska Turek postanowiła zagospodarować wolne, ogólnodostępne pomieszczenie znajdujące się w budynku użyteczności publicznej Ośrodka Sportu i Rekreacji przy ul. Sportowej na potrzeby utworzenia pierwszej, interaktywnej oraz intuicyjnej ścieżki edukacyjnej. Realizacja projektu rozpoczęła się w 2018 r. i zakończyła w październiku 2019 r. |
Data podpisania umowy |
2018 r. |
Całkowity koszt: |
230 375,57 PLN |
Kwota dofinansowania: |
157 919,11 PLN |
Źródła finansowania: |
Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2014-2020 |
|
Liderzy e-usług wśród miast średnich woj. wielkopolskiego i lubuskiego |
|
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem jest zakup i wdrożenie rozwiązań programowych dla urzędu poprawiających jakość obsługi mieszkańców dla: |
Data podpisania umowy |
5.11.2018 r. |
Całkowity koszt: |
1 964 928,00 PLN |
Kwota dofinansowania: |
1 650 176,00 PLN W tym około 135 000 dof. dla Gminy Miejskiej Turek |
Źródła finansowania: |
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji |
|
Projekt pn. "Wykonanie otworu poszukiwawczo – rozpoznawczego TUREK GT-1 w celu ujęcia wód termalnych w miejscowości Turek" otrzymał dofinansowanie ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska Gospodarki Wodnej |
|
Przedmiot projektu: |
Celem projektu jest rozpoznanie złóż wód termalnych perspektywicznych poziomów wodonośnych jury dolnej oraz przeprowadzenie testów hydrologicznych i badań fizyko-chemicznych umożliwiających ocenę parametrów złóż. |
Efekt rzeczowy |
Głębokość wykonanego odwiertu/otworu wiertniczego: 2 200 m (+/-10%). |
Termin zakończenia realizacji przedsięwzięcia | do dnia 31.01.2020 r. |
Projektowane parametry otworu |
- temperatura wody: 70oC - wydajność: 200m3/h - mineralizacja: 120 g/dm3 Prace będą wykonywane zgodnie z projektem robót geologicznych, zatwierdzonym decyzją Marszałka Województwa Wielkopolskiego z dnia 24.08.2017r., znak: DSR-I.7430.36.2017 |
Data podpisania umowy |
12.07.2018 r. |
Całkowity koszt: |
Całkowity koszt projektu netto: 13 475 000,00zł, w tym: - koszty kwalifikowane: 13 475 000,00zł (dotacja z NFOŚiGW). |
Źródła finansowania: |
Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. |