Prosimy o zapoznanie się z ważnymi komunikatami dotyczącymi podjętych działań w zakresie przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się koronawirusa SARS-CoV-2
Nowe zasady bezpieczeństwa – od 28 grudnia 2020 r. do 17 stycznia 2021 r.
Wsparcie na seniora 70+ - 3.11.2020 r.
Komunikat w sprawie punktu pobrań w SP ZOZ w Turku - 2.11.2020 r.
Aktualne informacje i zalecenia - Ministerstwo Zdrowia
Zachowanie ostrożności na cmentarzu - 26.10.2020 r.
Pomoc Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej dla osób potrzebujących wsparcia - 23.10.2020 r.
Basen częściowo wznawia działalność - 20.10.2020 r.
Wydział Świadczeń Rodzinnych Urzędu Miejskiego bezpośrednio obsługuje w piątki - 19.10.2020 r.
Komuniakt dot. pogrzebów - 16.10.2020 r.
Ograniczenia w dostępie do Urzędu Miejskiego - 16.10.2020 r.
Regulamin utrzymania czystości i porządku:
- uchwała nr XXV/186/20 Rady Miejskiej Turku z dnia 17 września 2020 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Turek - pobierz plik
Uchwały:
- uchwała nr LVI-370-22 Rady Miejskiej Turku w sprawie zmiany uchwały nr XLIII-287-21 Rady Miejskiej Turku z dnia 9 grudnia 2021 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki takiej opłaty - pobierz plik
- uchwała nr XLIII/289/21 Rady Miejskiej Turku z dnia 9 grudnia 2021 r. zmieniająca uchwałę nr IX/75/19 Rady Miejskiej Turku z dnia 19 czerwca 2019 roku w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - pobierz plik
- uchwała nr XLIII/288/21 Rady Miejskiej Turku z dnia 9 grudnia 2021 r. zmieniająca uchwałę XXXI/229/21 Rady Miejskiej Turku z dnia 4 marca 2021 r. w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - pobierz plik
- uchwała nr XLIII/287/21 Rady Miejskiej Turku z dnia 9 grudnia 2021 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki takiej opłaty - pobierz plik
- uchwała nr XXXI/229/21 Rady Miejskiej Turku z dnia 4 marca 2021 r. w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - pobierz plik
- uchwała nr XXXI/228/21 Rady Miejskiej Turku z dnia 4 marca 2021 r. zmieniająca uchwałę nr XXX/225/21 Rady Miejskiej Turku z dnia 9 lutego 2021r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki takiej opłaty - pobierz plik
- uchwała nr XXX/226/21 Rady Miejskiej Turku z dnia 9 lutego 2021 r. zmieniająca uchwałę nr IX/75/19 Rady Miejskiej Turku z dnia 19 czerwca 2019 roku w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - pobierz plik
- uchwała NR XXX/225/21 Rady Miejskiej Turku z dnia 9 lutego 2021 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki takiej opłaty – pobierz plik
- uchwała nr XXIII/177/20 Rady Miejskiej Turku z dnia 30 czerwca 2020 r. w sprawie zmiany uchwały nr XVIII/136/20 Rady Miejskiej Turku z dnia 10 lutego 2020 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wysokości stawki takiej opłaty oraz ustalenia stawki opłaty za pojemnik lub worek o określonej pojemności - pobierz plik
- uchwała nr XXI/154/20 Rady Miejskiej Turku z dnia 22 kwietnia 2020 r. w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Miejskiej Turek - pobierz plik
- uchwała nr XXI/153/20 Rady Miejskiej Turku z dnia 22 kwietnia 2020 r. zmieniająca uchwałę nr XVIII/137/20 Rady Miejskiej Turku z dnia 10 lutego 2020 r. w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz informacji o terminie i miejscu składania deklaracji - pobierz plik
- uchwała nr XXI/152/20 Rady Miejskiej Turku z dnia 22 kwietnia 2020 r. zmieniająca uchwałę nr XVIII/136/20 Rady Miejskiej Turku z dnia 10 lutego 2020 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wysokości stawki takiej opłaty oraz ustalenia stawki opłaty za pojemnik lub worek o określonej pojemności - pobierz plik
- uchwała nr XVIII/138/20 Rady Miejskiej Turku z dnia 10 lutego 2020 r. zmieniająca uchwałę nr IX/75/19 Rady Miejskiej Turku z dnia 19 czerwca 2019 roku w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - pobierz plik
- uchwała nr XVIII/137/20 Rady Miejskiej Turku z dnia 10 lutego 2020 r. w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz informacji o terminie i miejscu składania deklaracji - pobierz plik
- uchwała nr XVIII/136/20 Rady Miejskiej Turku z dnia 10 lutego 2020 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wysokości stawki takiej opłaty oraz ustalenia stawki opłaty za pojemnik lub worek o określonej pojemności - pobierz plik
- uchwała nr XVII/135/20 Rady Miejskiej Turku z dnia 15 stycznia 2020 r. zmieniająca uchwałę nr IX/75/19 Rady Miejskiej Turku z dnia 19 czerwca 2019 roku w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - pobierz plik
- uchwała nr IX/75/19 Rady Miejskiej Turku z dnia 19 czerwca 2019 roku w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - pobierz plik
Informacja z prac modernizacyjnych w ZUOK „Orli Staw” - czytaj więcej
Informacja dot. podpisania umów na dostawę maszyn i urządzeń do ZUOK "Orli Staw" - pobierz plik
Uchwała antysmogowa - pobierz plik
Umowa na modernizację liniki sortowania odpadów w ZUOK - pobierz plik
Analiza systemu gospodarki odpadami komunalnymi Gminy Miejskiej Turek za rok 2022 | pobierz plik pdf |
Analiza systemu gospodarki odpadami komunalnymi Gminy Miejskiej Turek za rok 2021 | pobierz plik.pdf |
Analiza systemu gospodarki odpadami komunalnymi Gminy Miejskiej Turek za rok 2020 | pobierz plik pdf |
Analiza systemu gospodarki odpadami komunalnymi Gminy Miejskiej Turek za rok 2019 | pobierz plik pdf |
Analiza systemu gospodarki odpadami komunalnymi Gminy Miejskiej Turek za rok 2018 | pobierz plik pdf |
Analiza systemu gospodarki odpadami komunalnymi Gminy Miejskiej Turek za rok 2017 | pobierz plik pdf |
Okres zwolnienia, uzależniony jest od liczby nowo zatrudnionych pracowników i wynosi:
- 1 rok - w przypadku zatrudnienia od 15 do 50 osób,
- 2 lata - w przypadku zatrudnienia od 51 do 100 osób,
- 3 lata - w przypadku zatrudnienia powyżej 100 osób.
1. Uchwała Rady Miejskiej Turku w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości.pdf
2. Zmiany do uchwały.pdf
3. Załącznik nr 1 - zgłoszenie zamiaru korzystania z pomocy.pdf
4. Załącznik nr 2 - oświadczenie przedsiębiorcy.pdf
Status projektu: |
W trakcie realizacji |
|
Cel projektu: |
Celem budowy drogi 16 KDD i 17 KDD będzie osiągniecie maksymalnej spójności i sprawności całego układu komunikacyjnego na Osiedlu Wyzwolenia w Turku. |
|
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem projektu jest budowa dróg 16KDD o dł.0,102km i 17 KDD o długości 0,145km wraz z parkingami, kanalizacją i oświetleniem na Osiedlu Wyzwolenia w Turku. |
|
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
|
Okres realizacji: |
2019r. - 2020r. |
|
Całkowity koszt: |
969 203,54 PLN |
|
Kwota dofinansowania: |
472 700,00 PLN |
|
Kwota wkładu własnego: |
496 503,54 PLN |
|
Źródła finansowania: |
Ministerstwo Infrastruktury w ramach programu pn. Fundusz Dróg Samorządowych |
Status projektu: |
Zrealizowano |
|
Cel projektu: |
Poprawa układu komunikacyjnego zlokalizowanego w południowej części miasta Turku. |
|
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem projektu jest budowa dróg o długości: 547 m (pierwszy odcinek), 117 m (drugi odcinek) oraz 32 m (odcinek trzeci), wraz z ciągiem pieszo-rowerowym, oświetleniem i kanalizacją na Osiedlu Leśna w Turku |
|
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
|
Okres realizacji: |
2019r. |
|
Całkowity koszt: |
2 576 279,22 PLN |
|
Kwota dofinansowania: |
1 232 427,00 PLN |
|
Kwota wkładu własnego: |
1 343 852,22 PLN |
|
Źródła finansowania: |
Ministerstwo Infrastruktury w ramach programu pn. Fundusz Dróg Samorządowych |
Urząd Miejski w Turku
ul. Kaliska 59, 62-700 Turek
Wydział Spraw Społecznych pok. 120
tel. 63 289 61 45
Komisja powołana została na podstawie art. 41 ust. 3 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2018 r. poz. 2137 ze zm.) zarządzeniem Burmistrza Miasta Turku.
Zadania Komisji:
- motywowanie osoby uzależnionej od alkoholu do podjęcia dobrowolnego leczenia odwykowego w placówkach terapii uzależnień,
- udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychologicznej i prawnej, a szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie,
- kierowanie na badanie przez biegłych psychiatrów i psychologów, w celu wydania opinii w przedmiocie uzależnienia i wskazania sposobu leczenia,
- kierowanie do Sądu Rejonowego właściwego według miejsca zamieszkania lub pobytu osoby, której postępowanie dotyczy wniosku o wszczęcie postępowania
- zastosowanie obowiązku poddania się leczeniu odwykowemu,
- opiniowanie wniosków o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w zakresie zgodności lokalizacji punktów sprzedaży z Uchwałą Rady Miejskiej,
- dokonywanie kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Miasta Turek,
- prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w szczególności dla dzieci i młodzieży.
Zobowiązanie do leczenia odwykowego:
Przepisy regulujące procedurę zobowiązania do leczenia odwykowego osób uzależnionych od alkoholu zawarte są w ustawie z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Wniosek do Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych lub Prokuratury Rejonowej może złożyć dowolna osoba lub instytucja (w tym: pracownik socjalny, policja, szkoła, zakład pracy, kurator). Komisja przyjmuje wnioski o zobowiązanie do leczenia odwykowego osób uzależnionych od alkoholu, które posiadają miejsce zamieszkania lub pobytu na terenie miasta Turek.
Zgodnie z art. 24 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi na badanie przez biegłego w celu wydania opinii w przedmiocie uzależnienia od alkoholu i wskazania rodzaju zakładu leczniczego kieruje sie osoby, które w związku z nadużywaniem alkoholu:
- powodują rozkład życia rodzinnego,
- demoralizują nieletnich,
- uchylają się od obowiązku zaspokajania potrzeb rodziny,
- systematycznie zakłócają spokój lub porządek publiczny.
Oznacza to, że sam fakt uzależnienia od alkoholu nie może stanowić samoistnej podstawy do zobowiązania danej osoby do podjęcia leczenia odwykowego, lecz towarzyszyć temu muszą także określone negatywne zachowania a sferze społecznej.
O zastosowaniu obowiązku leczenia stacjonarnego lub niestacjonarnego orzeka sąd rejonowy właściwy miejscu zamieszkania lub przebywania danej osoby.
Wniosek_o_zobowiązanie_do_leczenia_odwykowego.docx
Klauzula_informacyjna.pdf
Status projektu: |
Zrealizowany |
|
Cel projektu: |
Poprawa stanu technicznego infrastruktury sportowej obiektu oraz warunków szkoleniowo-treningowych. |
|
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem jest modernizacja Stadionu 1000-lecia w Turku w zakresie płyt treningowych i płyty głównej boiska. |
|
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
|
Okres realizacji: |
2017r. |
|
Całkowity koszt: |
854 942,62 PLN |
|
Kwota dofinansowania: |
386 400,00 PLN |
|
Kwota wkładu własnego: |
468 542,62 PLN |
|
Źródła finansowania: |
Ministerstwo Sportu i Turystyki ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej (FRKF) w ramach Programu Modernizacji Infrastruktury Sportowej (edycja 2017) |
Status projektu: |
zrealizowano |
|
Cel projektu: |
Poprawa układu komunikacyjnego w północno-zachodniej części miasta Turku. |
|
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem jest budowa drogi gminnej ul. Jacka Kaczmarskiego z ciągiem pieszo-rowerowym o długości 682 m. |
|
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
|
Okres realizacji: |
2018r. |
|
Całkowity koszt: |
2 057 003,09 PLN |
|
Kwota dofinansowania: |
789 739,00 PLN |
|
Kwota wkładu własnego: |
1 267 264,09 PLN |
|
Źródła finansowania: |
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa w ramach programu pn. Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na Lata 2016-2019 |