Cały czas Urząd Miejski w Turku przyjmuje wnioski o wydanie Turkowskiej Karty Mieszkańca.
Turkowska Karta Mieszkańca (TKM) to program skierowany do mieszkańców miasta Turek. Karta umożliwia korzystanie z katalogu ulg i zwolnień oferowanych przez miejskie jednostki i innych partnerów. Operatorem karty jest Urząd Miejski w Turku. Program ma na celu podniesienie poziomu aktywności społecznej oraz zmniejszenie obciążeń finansowych mieszkańców Turku.
Posiadacze karty będą mogli skorzystać ze zniżką np. z krytej pływalni, wodnego placu zabaw, miejskiej siłowni czy Kina TUR. Należy jednak pamiętać, że zniżki nie łączą się z innymi ulgami i zwolnieniami w ramach pozostałych programów np. z Turkowską Kartą Dużej Rodziny, itp. (szerzej o katalogu ulg tutaj) Firmy i instytucje, w których można skorzystać z programu będą miały umieszczoną w swoim obiekcie komunikat lub naklejkę, informującą o realizacji programu.
Posiadaczem TKM może stać się wyłącznie osoba, która rozliczy swój podatek w Urzędzie Skarbowym w Turku i w rozliczeniu rocznym wskaże adres zamieszkania w Turku. Karta przysługuje również:
- dzieciom do ukończenia 26 roku życia,
- niepracującemu współmałżonkowi,
- osobom rozliczającym w mieście podatek rolny z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego,
- osobom bezrobotnym otrzymującym zasiłek oraz ich dzieciom.
Rozliczając podatek w Turku mieszkaniec zyska dwukrotnie. Po pierwsze – będzie mógł używać karty, która daje możliwość korzystania ze zniżek i przywilejów. Po drugie, pieniądze z podatków w części wracają do miasta i zasilają jego budżet. Środki te przeznaczane są na nowe inwestycje i udogodnienia np. na modernizacje infrastruktury osiedlowej, remonty ulic, chodników i wiele innych.
Wypełniony i podpisany wniosek można złożyć osobiście w pokoju nr 107 w Urzędzie Miejskim w Turku. Wniosek można pobrać poniżej. W imieniu niepełnoletnich dzieci wniosek składają rodzice lub opiekunowie prawni.
Przy składaniu wniosku o wydanie karty należy okazać do wglądu:
- pierwszą stronę rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za poprzedni rok, z potwierdzeniem złożenia PIT w Urzędzie Skarbowym, z którego wynika, że podatnik wskazał miasto Turek jako miejsce zamieszkania,
- w przypadku osoby zamieszkałej na terenie miasta Turek i rozliczającej w mieście podatek rolny z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego – kopię potwierdzenia zapłaty podatku rolnego,
- w przypadku wnioskowania o kartę dla dzieci do 26 roku życia, legitymację uczniowską/studencką lub akt urodzenia,
- w przypadku osób, które zamieszkały na terenie Turku w trakcie roku kalendarzowego, warunkiem otrzymania TKM jest okazanie kopii złożonego w urzędzie skarbowym formularza ZAP-3 (Zgłoszenie aktualizujące osoby fizycznej) z podaniem aktualnego adresu zamieszkania na terenie miasta Turek,
- ewentualnie upoważnienie do złożenia wniosku/odbioru karty.
Karta wydawana jest na czas określony. Wydaje się ją na czas 5 lat osobom zameldowanym w Turku na stałe. Osoby zameldowane tymczasowo otrzymają kartę z datą ważności do 31 maja roku następnego.
Aby dołączyć do grona partnerów karty i umieścić swoją ofertę w katalogu ulg należy wypełnić deklarację, a następnie podpisać porozumienie w sprawie przystąpienia do programu
Szczegółowych informacji o Turkowskiej Karcie Mieszkańca udzielają pracownicy Urzędu Miejskiego w Turku pod nr tel. 63 289 61 73.