Miasto Turek - Logo

Unia EuropejskaProgram Czyste Powietrze Rzeczpospolita PolskaWojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w PoznaniuBiuletyn Informacji Publicznej  Biuletyn Informacji Publicznej

Urszula Barbara Kucharska kierownik biura

Piotr Drzewiecki stanowisko ds koordynacji planowania przestrzennego

Sylwia Wojtczak stanowsko ds podziałów i opłaty planistycznej

Maciej Rembowski pomoc administracyjna


Do zadań Biura Gospodarki Przestrzennej (BGP) należy prowadzenie spraw związanych
z planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym miasta Turek, a w szczególności :

1) Koordynowanie i uczestniczenie w wykonywaniu prac związanych z planowaniem przestrzennym miasta Turek, a w szczególności:
a)udzielanie informacji zainteresowanym odnośnie przeznaczenia wskazanego terenu
w obowiązujących miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania miasta Turek,
b)udostępnianie w/w dokumentów do wglądu osobom zainteresowanym,
c)prowadzenie procedury zgodnie z wymaganymi w tej sprawie przepisami, opracowania lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Turek,
d)prowadzenie aktualnego rejestru mpzp i przechowywanie oryginałów mpzp m. Turek,
e)przygotowywanie materiałów do oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym,
f)opracowanie opinii odnośnie zgodności przeznaczenia w planie zagospodarowania przestrzennego danej nieruchomości/działki,
g)kompletowanie wniosków zainteresowanych ustaleniem lokalizacji celu publicznego oraz warunków zabudowy,
h)prowadzenie postępowania administracyjnego odpowiednio do treści wniosku (lokalizacja celu publicznego, warunki zabudowy),
i)przeprowadzenie analizy warunków i zasad zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy, wynikających z przepisów odrębnych (Prawo budowlane, Prawo ochrony środowiska, Ustawa o drogach, Ustawa o gospodarce nieruchomościami)
i Rozporządzeń do tych ustaw,
j)przeprowadzenie analizy stanu faktycznego i prawnego terenu, na którym przewiduje się realizację inwestycji,
k)występowanie do odpowiednich organów o uzgodnienia, postanowienia lub decyzje wymagane ustawą o planowaniu przestrzennym oraz przepisami szczególnymi,
l)opracowanie obwieszczeń w przypadku lokalizacji celu publicznego,
m)rozpatrywanie wniosków i uwag odnoszących się do w/w decyzji,
n)prowadzenie rejestru wydanych decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu gminnym i powiatowym oraz o warunkach zabudowy
w formie opisowej i graficznej,
o)współdziałanie i uczestniczenie w procedurze planistycznej w zakresie opracowywania dokumentacji planistycznej oraz w/w decyzji,
p)przygotowywanie uchwał Rady do publikacji Dz. U. Woj. Wielkopolskiego,
q)przygotowywanie uchwał, materiałów i analiz dla Rady Miejskiej oraz Burmistrza Miasta,
r)współpraca z Samorządami Mieszkańców Osiedli w zakresie zadań Biura Gospodarki Przestrzennej.
2) Prowadzenie spraw dotyczących wypisów, wyrysów i podziałów geodezyjnych oraz opłaty
planistycznej, a w szczególności:
a)prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem wstępnych projektów podziałów nieruchomości pod względem zgodności z mpzp,
b)prowadzenie postępowania administracyjnego dotyczącego opiniowania wstępnego projektu podziału geodezyjnego,
c)opracowywanie stosownych postanowień i decyzji,
d)sporządzanie wypisów i wyrysów z planów/studium, zgodnie z obowiązującymi
w tym względzie przepisami,
e)przygotowywanie zaświadczeń stwierdzających przeznaczenie gruntów
w miejscowych planach,
f)prowadzenie rejestrów wydawanych wypisów i wyrysów oraz wydawanych zaświadczeń,
g)prowadzenie rejestrów aktów notarialnych,
h)prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawie naliczania opłaty planistycznej,
i)opracowanie stosownych dokumentów (postanowień i decyzji) w w/w sprawach,
j)opracowanie wzorów formularzy oraz ich aktualizacja dla Biura Obsługi Klientów,
k)kontrola wewnętrzna w zakresie spraw należących do właściwości Biura.