Miasto Turek - Logo

Unia EuropejskaProgram Czyste Powietrze Rzeczpospolita PolskaWojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w PoznaniuBiuletyn Informacji Publicznej  Biuletyn Informacji Publicznej

 

UE.jpeg

 

Tytuł Projektu

 

Wykorzystanie energii odnawialnej poprzez zakup i montaż instalacji fotowoltaicznych dla mieszkańców miasta Turku

 

Projekt dofinansowany ze środków Unii Europejskiej

 #FunduszeUE

Przedmiot projektu

Zakres rzeczowy projektu obejmuje następujące zadania:

1. Dostawa i montaż 275 szt. instalacji fotowoltaicznych w indywidualnych gospodarstwach domowych na terenie miasta Turek o łącznej mocy 1049,26 kW, z czego 80 szt. instalacji współpracujących z magazynami energii;

2. Kampania edukacyjna zwiększająca wiedzę mieszkańców w zakresie transformacji energetycznej oraz w zakresie łagodzenia zmian klimatu i adaptacji do ich skutków -   jednodniowy, plenerowy event ekologiczny dla mieszkańców gminy miejskiej Turek, którego tematyka koncentrować się będzie na zagadnieniach z zakresu transformacji energetycznej oraz łagodzenia zmian klimatu i adaptacji do ich skutków;

3. Nadzór inwestorski;

4. Promocja projektu.

Do celów szczegółowych projektu i jego rezultatów zaliczyć należy:

- zwiększenie poziomu produkcji energii ze źródeł odnawialnych na terenie miasta Turek;

- poprawa jakości środowiska poprzez ograniczenie poziomu emisji CO2 oraz innych szkodliwych związków emitowanych do atmosfery;

- poprawa jakości i komfortu życia mieszkańców Turku;

- zmniejszenie kosztów utrzymania gospodarstw domowych;

- niwelowanie barier dla wdrażania nowych rozwiązań z zakresu wykorzystywania alternatywnych źródeł energii do zaspokajania potrzeb własnych gospodarstw domowych.

Odbiorcy końcowi - mieszkańcy Gminy Miejskiej Turek, będący użytkownikami zamontowanych w ramach projektu instalacji fotowoltaicznych.

 

Beneficjent

Gmina Miejska Turek;

Okres realizacji

2 stycznia 2025 r.- 31 grudnia 2025 r.

Całkowity koszt

8 124 840,07PLN

Kwota dofinansowania ze środków UE

5 687 388,04PLN

Wkład własny Gminy Miejskiej Turek

2 437 452,03PLN

Źródła dofinansowania

Program Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027

Priorytet 10: Sprawiedliwa transformacja Wielkopolski Wschodniej

Działanie 10.6 Przybliżenie Wielkopolski Wschodniej do osiągnięcia neutralności klimatycznej

 

 UE.jpeg

 

Tytuł Projektu

 

Rozbudowa dostępu obywateli i przedsiębiorców do cyfrowych usług publicznych wraz z ich automatyzacją w mieście Turek

 

Projekt dofinansowany ze środków Unii Europejskiej

 #FunduszeUE

Przedmiot projektu

Projekt zakłada wprowadzenie w Urzędzie Miejskim w Turku szeregu usprawnień przekładają się na sprawne świadczenie 13 e-usług na 5 poziomie dojrzałości na terenie Partnerstwa ZIT OF Miast Koła i Turku poprzez realizację następujących zadań:

1. Zakup 3 serwerów;

2 . Zakup niezbędnego oprogramowania bazy danych;

3. Zakup licencji do uruchomienia e-usług;

4. Szkolenia dla pracowników z wdrażanych e-usług;

5. Uruchomienie i wdrożenie 13 e-usług dotyczących:

- elektronicznej obsługi podatku od nieruchomości od osób fizycznych oraz od osób prawnych;

- elektronicznej obsługi podatku rolnego od osób fizycznych oraz od osób prawnych;

- elektronicznej obsługi podatku leśnego od osób fizycznych oraz od osób prawnych;

- elektronicznej obsługi podatku od środków transportowych;

- elektronicznej obsługi opłaty za sprzedaż napojów alkoholowych;

- elektronicznej obsługi zobowiązania z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi;

- elektronicznej obsługi wniosku o rozłożenie na raty;

- elektronicznej obsługi wniosku o odroczenie terminu płatności podatku lub zaległości podatkowej;

- elektronicznej obsługi wniosku oraz wydania zaświadczenia o figurowaniu/niefigurowaniu w ewidencji podatników;

- elektronicznej obsługi wniosku oraz wydania zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach

6. Opracowanie Studium Wykonalności projektu;

7. Promocja projektu.

Odbiorcami projektu będą wszyscy mieszkańcy Gminy Miejskiej Turek oraz gmin ościennych znajdujących się na obszarze funkcjonalnym miast Koła i Turku, a także instytucje i przedsiębiorcy, którzy mają nieruchomości lub prowadzą działalność na terenie miasta Turek.

Głównym celem realizacji projektu jest wsparcie rozwoju elektronicznych usług publicznych w zakresie e-administracji dla instytucji, mieszkańców, przedsiębiorców i innych osób

załatwiających sprawy urzędowe w Urzędzie Miejskim w Turku.

Rezultatem projektu będzie świadczenie 13 e-usług na 5 poziomie dojrzałości dla mieszkańców, przedsiębiorców i instytucji z terenu miasta Turek, a także mieszkańców gmin ościennych z terenu kolsko-tureckiego obszaru funkcjonalnego, korzystających z usług administracyjnych Urzędu Miejskiego w Turku.

 

Beneficjent

Gmina Miejska Turek;

Okres realizacji

10 maja 2024 r. – 31 grudnia 2026 r.

Całkowity koszt

2 352 400,00PLN

Kwota dofinansowania ze środków UE

1 643 460,00PLN

Wkład własny Gminy Miejskiej Turek

704 340,00PLN

Źródła dofinansowania

Program Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027

Priorytet 01 Fundusze europejskie dla wielkopolskiej gospodarki

Działanie 01.04 Rozwój e-usług i e-zasobów publicznych w ramach ZIT.