|
|
Tytuł Projektu |
Wykorzystanie energii odnawialnej poprzez zakup i montaż instalacji fotowoltaicznych dla mieszkańców miasta Turku |
Projekt dofinansowany ze środków Unii Europejskiej #FunduszeUE |
|
Przedmiot projektu |
Zakres rzeczowy projektu obejmuje następujące zadania: 1. Dostawa i montaż 275 szt. instalacji fotowoltaicznych w indywidualnych gospodarstwach domowych na terenie miasta Turek o łącznej mocy 1049,26 kW, z czego 80 szt. instalacji współpracujących z magazynami energii; 2. Kampania edukacyjna zwiększająca wiedzę mieszkańców w zakresie transformacji energetycznej oraz w zakresie łagodzenia zmian klimatu i adaptacji do ich skutków - jednodniowy, plenerowy event ekologiczny dla mieszkańców gminy miejskiej Turek, którego tematyka koncentrować się będzie na zagadnieniach z zakresu transformacji energetycznej oraz łagodzenia zmian klimatu i adaptacji do ich skutków; 3. Nadzór inwestorski; 4. Promocja projektu. Do celów szczegółowych projektu i jego rezultatów zaliczyć należy: - zwiększenie poziomu produkcji energii ze źródeł odnawialnych na terenie miasta Turek; - poprawa jakości środowiska poprzez ograniczenie poziomu emisji CO2 oraz innych szkodliwych związków emitowanych do atmosfery; - poprawa jakości i komfortu życia mieszkańców Turku; - zmniejszenie kosztów utrzymania gospodarstw domowych; - niwelowanie barier dla wdrażania nowych rozwiązań z zakresu wykorzystywania alternatywnych źródeł energii do zaspokajania potrzeb własnych gospodarstw domowych. Odbiorcy końcowi - mieszkańcy Gminy Miejskiej Turek, będący użytkownikami zamontowanych w ramach projektu instalacji fotowoltaicznych.
|
Beneficjent |
Gmina Miejska Turek; |
Okres realizacji |
2 stycznia 2025 r.- 31 grudnia 2025 r. |
Całkowity koszt |
8 124 840,07PLN |
Kwota dofinansowania ze środków UE |
5 687 388,04PLN |
Wkład własny Gminy Miejskiej Turek |
2 437 452,03PLN |
Źródła dofinansowania |
Program Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 Priorytet 10: Sprawiedliwa transformacja Wielkopolski Wschodniej Działanie 10.6 Przybliżenie Wielkopolski Wschodniej do osiągnięcia neutralności klimatycznej |
|
|
Tytuł Projektu |
Rozbudowa dostępu obywateli i przedsiębiorców do cyfrowych usług publicznych wraz z ich automatyzacją w mieście Turek |
Projekt dofinansowany ze środków Unii Europejskiej #FunduszeUE |
|
Przedmiot projektu |
Projekt zakłada wprowadzenie w Urzędzie Miejskim w Turku szeregu usprawnień przekładają się na sprawne świadczenie 13 e-usług na 5 poziomie dojrzałości na terenie Partnerstwa ZIT OF Miast Koła i Turku poprzez realizację następujących zadań: 1. Zakup 3 serwerów; 2 . Zakup niezbędnego oprogramowania bazy danych; 3. Zakup licencji do uruchomienia e-usług; 4. Szkolenia dla pracowników z wdrażanych e-usług; 5. Uruchomienie i wdrożenie 13 e-usług dotyczących: - elektronicznej obsługi podatku od nieruchomości od osób fizycznych oraz od osób prawnych; - elektronicznej obsługi podatku rolnego od osób fizycznych oraz od osób prawnych; - elektronicznej obsługi podatku leśnego od osób fizycznych oraz od osób prawnych; - elektronicznej obsługi podatku od środków transportowych; - elektronicznej obsługi opłaty za sprzedaż napojów alkoholowych; - elektronicznej obsługi zobowiązania z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi; - elektronicznej obsługi wniosku o rozłożenie na raty; - elektronicznej obsługi wniosku o odroczenie terminu płatności podatku lub zaległości podatkowej; - elektronicznej obsługi wniosku oraz wydania zaświadczenia o figurowaniu/niefigurowaniu w ewidencji podatników; - elektronicznej obsługi wniosku oraz wydania zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach 6. Opracowanie Studium Wykonalności projektu; 7. Promocja projektu. Odbiorcami projektu będą wszyscy mieszkańcy Gminy Miejskiej Turek oraz gmin ościennych znajdujących się na obszarze funkcjonalnym miast Koła i Turku, a także instytucje i przedsiębiorcy, którzy mają nieruchomości lub prowadzą działalność na terenie miasta Turek. Głównym celem realizacji projektu jest wsparcie rozwoju elektronicznych usług publicznych w zakresie e-administracji dla instytucji, mieszkańców, przedsiębiorców i innych osób załatwiających sprawy urzędowe w Urzędzie Miejskim w Turku. Rezultatem projektu będzie świadczenie 13 e-usług na 5 poziomie dojrzałości dla mieszkańców, przedsiębiorców i instytucji z terenu miasta Turek, a także mieszkańców gmin ościennych z terenu kolsko-tureckiego obszaru funkcjonalnego, korzystających z usług administracyjnych Urzędu Miejskiego w Turku.
|
Beneficjent |
Gmina Miejska Turek; |
Okres realizacji |
10 maja 2024 r. – 31 grudnia 2026 r. |
Całkowity koszt |
2 352 400,00PLN |
Kwota dofinansowania ze środków UE |
1 643 460,00PLN |
Wkład własny Gminy Miejskiej Turek |
704 340,00PLN |
Źródła dofinansowania |
Program Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 Priorytet 01 Fundusze europejskie dla wielkopolskiej gospodarki Działanie 01.04 Rozwój e-usług i e-zasobów publicznych w ramach ZIT. |
- 8 milionów euro na inwestycje w ludzi i w otoczenie
https://miastoturek.pl/aktualnosci/6365-8-milionow-euro-na-inwestycje-w-otoczenie-i-w-ludzi
- Konsultacje społeczne projektu Strategii ZIT Kolsko-Tureckiego Obszaru Funkcjonalnego
https://miastoturek.pl/aktualnosci/6386-konsultacje-spoleczne-projektu-strategii-zit-kolsko-tureckiego-obszaru-funkcjonalnego
- Powstaje Strategia Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT)
https://miastoturek.pl/aktualnosci/6389-powstaje-strategia-zintegrowanych-inwestycji-terytorialnych-zit
- Trwają konsultacje społeczne projektu Strategii ZIT Kolsko-Tureckiego Obszaru Funkcjonalnego wraz z prognozą oddziaływania na środowisko
|
|
Tytuł Projektu |
Wsparcie potencjału ZIT Kolsko-Tureckiego obszaru funkcjonalnego |
Projekt dofinansowany ze środków Unii Europejskiej #FunduszeUE |
|
Przedmiot projektu |
Przedmiotem projektu jest wsparcie potencjału ZIT Kolsko-Tureckiego Obszaru Funkcjonalnego poprzez realizację następujących zadań: 1. Podniesienie kompetencji osób zaangażowanych we wdrażanie Strategii ZIT OF Miast Koła i Turku - Szkolenie stacjonarne dla kadry zarządzającej oraz pracowników gmin 2. Wyposażenie i bieżące funkcjonowanie biura ZIT OF Miast Koła i Turku (Gmina Miejska Turek), w tym: · Wynagrodzenia dla Specjalistów ds. wdrażania Strategii ZIT, specjalisty ds. sprawozdawczości, monitoringu oraz aktualizacji Strategii ZIT); specjalisty ds. informacji, promocji i procesu uspołeczniania Strategii ZIT; · Zakup sprzętu komputerowego; · Zakup stołu konferencyjnego z krzesłami; · Zakup zestawu do wideokonferencji ; · Zakup 3 foteli biurowych. 3. Wdrażanie Strategii ZIT na poziomach lokalnych – wynagrodzenia specjalistów ds. wdrażania Strategii ZIT na poziomie lokalnym z ramienia pozostałych pięciu partnerów ZIT Kolsko-Tureckiego Obszaru Funkcjonalnego (tj. Gmina Miejska Koło, Gmina Koło, Gmina Turek, Gmina Brudzew, Gmina Kościelec) 4. Zlecenie usług eksperckich dotyczących wdrażania Strategii ZIT na poziomach lokalnych; 5. Promocja projektu. Głównymi odbiorcami efektów przedmiotowego projektu będą jednostki samorządu terytorialnego, które zawiązały porozumienie międzygminne o podjęciu współpracy w ramach Związku ZIT w celu współpracy w ramach Obszaru Funkcjonalnego Miast Koła i Turku, tj: Gmina Miejska Turek, Gmina Miejska Koło, Gmina Turek, Gmina Koło, Gmina Brudzew, Gmina Kościelec. Celem głównym przedmiotowego projektu jest wspieranie zintegrowanego i sprzyjającego włączeniu społecznemu rozwoju społecznego, gospodarczego i środowiskowego, kultury, dziedzictwa naturalnego, zrównoważonej turystyki i bezpieczeństwa na obszarach miejskich oraz wzmocnienie potencjału Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Kolsko-Tureckiego Obszaru Funkcjonalnego w wymiarze planistycznym, koordynacyjnym i monitoringowym. Efektem realizacji projektu będzie partnerska współpraca wszystkich samorządów (tworzących partnerstwo w ramach Kolsko-Tureckiego Obszaru Funkcjonalnego) w celu trwałego i zrównoważonego rozwoju każdej z jednostek. |
Beneficjent |
Lider: Gmina Miejska Turek; Partnerzy: Gmina Miejska Koło, Gmina Turek, Gmina Koło, Gmina Brudzew, Gmina Kościelec. |
Okres realizacji |
12.03.2024r. – 31.12.2026r. |
Całkowity koszt |
553 046,59PLN |
Kwota dofinansowania ze środków UE |
387 132,61PLN |
Wkład własny partnerów |
165 913,98PLN |
Źródła dofinansowania |
Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 Priorytet 7 Fundusze europejskie na wielkopolskie inicjatywy lokalne Działanie 7.4 Wspieranie instrumentów terytorialnych ZIT. |
Tytuł projektu |
Podniesienie jakości edukacji w przedszkolach samorządowych na terenie Gminy Miejskiej Turek Projekt dofinansowany ze środków Unii Europejskiej #FunduszeUE |
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem projektu jest zwiększenie dostępności przedszkoli samorządowych Gminy Miejskiej Turek do potrzeb dzieci niepełnosprawnych oraz podniesienie konkurencyjności placówek poprzez realizację ciekawych i różnorodnych zajęć dodatkowych dla dzieci.
Projekt skierowany jest do - 450 dzieci w wieku przedszkolnym uczęszczających do przedszkoli samorządowych z terenu Gminy Miejskiej Turek (PS3, PS4, PS5, PS6, PS7 i PS8) oraz - 16 nauczycieli wychowania przedszkolnego placówek objętych projektem.
Celem projektu jest wyrównanie szans rozwojowych 450 dzieci w wieku przedszkolnym z terenu Gminy Miejskiej Turek poprzez rozszerzenie oferty edukacyjnej 6 OWP, dostosowanie istniejących miejsc wychowania przedszkolnego do potrzeb dzieci niepełnosprawnych w 4 OWP, podniesienie kompetencji kadry pedagogicznej w 5 OWP oraz doposażenie placówek w sprzęt i pomoce dydaktyczne. |
Beneficjent |
Gmina Miejska Turek |
Okres realizacji |
02.09.2024r. – 31.12.2026r. |
Całkowity koszt: |
1 047 016,08PLN |
Kwota dofinansowania |
942 314,08 PLN w tym: dofinansowanie UE : 732 911,25PLN Budżet Państwa : 209 402,83 PLN |
wkład GM Turek |
104 702,00 PLN |
Źródła finansowania: |
Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 Priorytet 10. Sprawiedliwa transformacja Wielkopolski Wschodniej Działanie 10.1. Rynek pracy, kształcenie i aktywne społeczeństwo wspierające transformację gospodarki |
Tytuł projektu |
„Zwiększenie bezpieczeństwa informatycznego w Urzędzie Miejskim w Turku” Projekt dofinansowany ze środków Unii Europejskiej #FunduszeUE |
Przedmiot projektu: |
Celem projektu jest zapewnienie bezawaryjnej pracy oprogramowania w Urzędzie Miejskim w Turku oraz zabezpieczenie go przed cyberzagrożeniami poprzez: 1. Opracowanie i wdrożenie systemu Zarządzania Bezpieczeństwa Informacji (SZBI) w tym opracowanie polityk bezpieczeństwa informacji (PBI) zgodnie z normą ISO oraz przygotowanie audytu. 2. Przeprowadzenie szkoleń dla pracowników i kadry kierowniczej UM w zakresie cyberbezpieczeństwa. 3. Doposażenie sprzętowe zapewniające ciągłość działania oprogramowania w przypadku awarii i wprowadzenie mechanizmów zapewniających zabezpieczenie przed cyberatakami przez zakup infrastruktury informatycznej m.in..: macierzy dyskowej, serwera, urządzeń zabezpieczających zasilanie oraz licencji i oprogramowania przeciwdziałającego wyciekowi danych. Realizacja projektu przyczyni się do bezpiecznego funkcjonowania systemów informatycznych przed cyberatakami oraz zapewni lepszą ochronę informacji w Urzędzie Miejskim w Turku. |
Grantobiorca |
Gmina Miejska Turek |
lata realizacji |
2024r. - 2026r. |
Data podpisania umowy |
17.04.2024 r. |
Całkowity koszt: |
904 499,00 PLN |
Kwota dofinansowania |
698 556,00 PLN w tym: wkład UE : 586 787,04PLN wkład BP : 111 768,96 PLN |
wkład GM Turek |
205 943,00 PLN |
Źródła finansowania: |
Projekt grantowy „Cyberbezpieczny Samorząd ” dofinansowany ze środków Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC) Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie 2.2 Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa. |
Deklaracja DO-Z o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.pdf
Informacja o pozostałych osobach zobowiązanych do złożenia deklaracji.pdf
Regulamin Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Turku.pdf
Analiza systemu gospodarki odpadami komunalnymi w Turku za 2021 r. pdf
Analiza systemu gospodarki odpadami komunalnymi w Turku za 2022 r. pdf
Informacja dotycząca systemu gospodarki odpadami na terenie Gminy Miejskiej Turek.docx
Informacja o podmiotach odbierających odpady komunalne w Turku.docx
Harmonogram odbioru odpadów 2024.pdf
Harmonogram wywozu odpadów problemowych 2024.pdf
- Adama Mickiewicza, Braci Pietrzaków, Działkowa, Gwarna, Gorzelniana, Juliusza Słowackiego, Kaliska Komunalna, Konińska, Krótka, Leona Lubomira Kruszyńskiego, Łagodna, Łączna, Mariana Cieplaka, Marii Konopnickiej, Miła, Miłosna, Miodowa, Muchlińska, Nastrojowa, Ogrodowa, Owocowa, Piwna, Plac Henryka Glicensteina, Plac Zacisze, Południowa, Promienna, Przyjemna, Rajska, Sielska, Spokojna, Sportowa od nr 1 do nr 5, Stefana Żeromskiego, Stylowa, Szeroka, Szkolna, Św. Floriana, Tadeusza Kościuszki do skrzyżowania z ulicą Stanisława Kączkowskiego, Tomiły Składkowskiej, Urocza, Warzywna, Wąska, Wesoła, Zabawna, Zgodna, Zielona.
- Elizy Orzeszkowej, Felicjana Sławoja Składkowskiego, Jana Matejki, Młodych, Sportowa od numeru 6, Spółdzielców, Stanisława Kączkowskiego, Tadeusza Kościuszki od skrzyżowania z ulicą Stanisława Kączkowskiego.
- 3 Maja, Akacjowa, Aleja Jana Pawła II, Aleja Józefa Piłsudskiego, Browarna, Brzozowa, Bursztynowa, Dębowa, Dworcowa, Feliksa Nowowiejskiego, Fryderyka Chopina, Graniczna, Grażyny Bacewicz, Henryka Wieniawskiego, Ignacego Paderewskiego, Jacka Kaczmarskiego, Jęczmienna, Karola Kurpińskiego, Karola Szymanowskiego, Kasztanowa, Kazimierza Serockiego, Kazimierza Sosnkowskiego, Klonowa, Kolejowa, Kopalniana, Krzysztofa Komedy, Krzysztofa Pendereckiego, Lniana, Lucjana Żeligowskiego, Ludomira Różyckiego, Marka Grechuty, Michała Kleofasa Ogińskiego, Oliwkowa, Osiedle Miranda, Perłowa, Piaskowa, Pszeniczna, Rubinowa, Sezamowa, Stanisława Moniuszki, Szafirowa, Torowa, Wincentego Milewskiego, Witolda Lutosławskiego, Władysława Żeleńskiego, Zdrojki Lewe, Zdrojki Prawe, Zdrojowa.
- Braci Marszlów, Cicha, Czysta, Dobrska, Dobrska Szosa, Folwarczna, Jacka Malczewskiego, Jaśminowa, Józefa Brandta, Józefa Chełmońskiego, J. Mehoffera, Kolska, Ks. Florczaka, Kwiatowa, Leona Wyczółkowskiego, Leśna, Łąkowa, Makowa, Malinowa, Morelowa, Niepodległości, Nowa, Orzechowa, Osiedle Uniejowskie, Parkowa, Piękna, Piotra Michałowskiego, Plac Henryka Sienkiewicza, Plac Kilińskiego, Plac Wojska Polskiego, Poduchowne, Północna, Radosna, Różana, Słoneczna, Tamka, Wiśniowa, Władysława Podkowińskiego, Wojciecha Kossaka.
- 650-lecia, Armii Krajowej, Franciszka Stawickiego, Generała Mieczysława Smorawińskiego, Jarosława Dąbrowskiego, Kolska Szosa (do skrzyżowania z ulicą Kardynała Stefana Wyszyńskiego), Legionów Polskich, Polskiej Organizacji Wojskowej, Uniejowska (do skrzyżowania z ulicą Kardynała Stefana Wyszyńskiego), Władysława Broniewskiego, Żwirki i Wigury.
- Adama Asnyka, Aleja NSZZ Solidarność, Aleksandra Fredry, Andrzeja Kmicica, Bolesława Chrobrego, Bolesława Prusa, Eugeniusza Kwiatkowskiego, Gabriela Narutowicza, Generała Stanisława Maczka, gen. Stanisława Sosabowskiego, Generała Władysława Andersa, Górnicza, Henryka Sucharskiego, Ignacego Łukasiewicza, Inwestycyjna, Jana Kochanowskiego, Jana Skrzetuskiego, Jana Sobieskiego, Jedwabnicza, Juliana Ordona, Juliana Tuwima, Kazimierza Wielkiego, Kolska Szosa (od skrzyżowania z ulicą Kardynała Stefana Wyszyńskiego), Korytkowska, Królowej Jadwigi, Marii Dąbrowskiej, Marii Skłodowskiej-Curie, Michała Wołodyjowskiego, Mieszka Pierwszego, Mikołaja Kopernika, Plac Zawiszy Czarnego, Przemysłowa, Racławicka, Stanisława Staszica, Stefana Czarnieckiego, Stefana Starzyńskiego, Tadeusza Kutrzeby, Uniejowska (od skrzyżowania z ulicą Kardynała Stefana Wyszyńskiego), Władysława Jagiełły, Władysława Łokietka, Władysława Reymonta, Władysława Sikorskiego, Wschodnia, Zapałczana.
- Cisowa, Emilii Plater, Grunwaldzka, Iglasta, Ignacego Daszyńskiego, Ignacego Mościckiego, Jałowcowa, Jodłowa, Kazimierza Pułaskiego, Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego, Kardynała Stefana Wyszyńskiego (do skrzyżowania ze Skwerem Jana Pawła II), Końcowa, Księdza Dominika Jędrzejewskiego, Macieja Rataja, mjr. Hubala, Modrzewiowa, Obrońców Westerplatte, Osiedle Wyzwolenia, Podchorążych, Polna, Powstańców Warszawy, Powstańców Wielkopolskich, Romualda Traugutta, Skwer Jana Pawła II, Sosnowa, Stanisława Wojciechowskiego, Świerkowa, Św. Barbary, Wincentego Witosa, Władysława Raczkiewicza.
- Rusek Renata- przewodnicząca,
- Błaszczak Krzysztof- członek,
- Opitz Bożena- członek
- Derucka Ewelina- przewodnicząca,
- Derucki Marcin- członek.
- Kołata Paweł- członek
- Zieliński Zbigniew – przewodniczący,
- Kropidłowski Jarosław- członek,
- Massopust Joanna- członek
- Myśler- Perlińska Ewa- przewodnicząca,
- Chrostek Seweryn, - członek,
- Straszewski Igor- członek
- Ignaczak Edyta - przewodnicząca,
- Kadrzyńska- Siwek Mariola - członek,
- Drzewiecki Patryk - członek
- Pacześna Mariola- przewodnicząca,
- Bujała Włodzimierz - członek,
- Kowalska Katarzyna - członek
- Lament Norbert- przewodniczący,
- Idzikowski Radosław - członek,
- Kwiatkowski Paweł - członek,
- Swenderska Emilia - członek,
- Groblica Roman - członek
aaaaaaaaa