Wyniki otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w roku 2021 w zakresie nauki, edukacji, oświaty i wychowania:
Udzielenie pomocy logopedycznej dzieciom uczęszczającym do samorządowych przedszkoli oraz klas I-III szkół podstawowych Miasta Turku
Lp. |
Nazwa oferenta
|
Tytuł zadania |
Kwota dotacji |
1. |
Stowarzyszenie Świetlic Profilaktyczno-Wychowawczych ,,Azyl” |
Udzielanie pomocy logopedycznej dzieciom uczęszczającym do samorządowych przedszkoli oraz klas I-III szkół podstawowych Miasta Turku |
122 000 zł |
RAZEM |
122 000 zł |
Komunikat Ministerstwa Klimatu i Środowiska: Czasowe zawieszenie wybranych kotłów na pellet na Liście ZUM
Ministerstwo Klimatu i Środowiska informuje, że w związku z podejrzeniami naruszeń, dotyczącymi braku zgodności z wymogami regulaminu programu Czyste Powietrze, czasowo zawieszono wybrane kotły na pellet znajdujące się na Liście Zielonych Urządzeń i Materiałów (lista ZUM).
Decyzja o czasowym zawieszeniu została podjęta przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy (IOŚ-PIB) we współpracy z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, na podstawie publicznie zgłaszanych podejrzeń, że wybrane kotły na pellet mogą umożliwiać instalację niedozwolonego elementu jakim jest ruszt awaryjny. Stanowi to naruszenie zasad programu Czyste Powietrze oraz regulaminu listy ZUM. Zawieszenie dotyczy 31 pozycji na liście ZUM na 2561 kotłów, na których możliwe jest otrzymanie dofinansowania z NFOŚiGW.
Producenci mają możliwość złożenia uzupełnionej dokumentacji oraz przedstawienia dodatkowych wyjaśnień w celu przywrócenia urządzeń na listę. Proces ten odbywa się zgodnie z zasadami transparentności i równego traktowania wszystkich podmiotów.
Lista ZUM jest kluczowym narzędziem wspierającym realizację programu Czyste Powietrze i będzie na bieżąco aktualizowana w oparciu o wyniki weryfikacji technicznej i środowiskowej.
Zmiany regulaminu listy ZUM wprowadzone od 29 kwietnia 2025 r. wprowadziły obowiązek pisemnego oświadczenia producenta, że kocioł nie ma możliwości montażu rusztu awaryjnego.
Spalanie nieprzeznaczonych paliw w kotle na pellet przy użyciu rusztu awaryjnego, zmienia parametry procesu, powodując wysokie emisje pyłów i zanieczyszczeń, co niweczy cele ekologiczne programu. Dodatkowo takie rozwiązanie wprowadza konsumentów w błąd, gdyż kotły sprzedawane jako ekologiczne mogą w rzeczywistości działać jak tradycyjne „kopciuchy”, co jest niezgodne z ideą transformacji energetycznej.
W ramach najbliższej aktualizacji regulaminu listy ZUM wprowadzone zostaną również dodatkowe mechanizmy zabezpieczające przed wpisywaniem urządzeń, które nie spełniają wymogów programu Czyste Powietrze. Brak możliwości instalacji rusztu awaryjnego będzie musiał być potwierdzony przez niezależne laboratorium akredytowane do badań kotłów. Natomiast w przypadku poświadczenia nieprawdziwych informacji przez producenta urządzenia wpisywanego na listę ZUM, wszystkie urządzenia tego producenta będą podlegały wykluczeniu z listy na okres co najmniej 2 lat.
Więcej informacji pod adresem: https://czystepowietrze.gov.pl/wazne-komunikaty/czasowe-zawieszenie-wybranych-kotlow-na-pelet-na-liscie-zum.
Poradnik dla Beneficjentów programu Czyste Powietrze, którzy zostali oszukani przez nieuczciwych wykonawców
Straciłeś? Zareaguj, nie daj się oszukać – poradnik dla beneficjentów
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował poradnik dla poszkodowanych beneficjentów programu Czyste Powietrze. To zbiór wskazówek jak skutecznie dochodzić swoich praw i gdzie zgłosić się po pomoc.
W poradniku znajdziesz informacje, jak skutecznie działać i odzyskać pieniądze, gdy wykonawca nie dotrzymał warunków umowy lub Cię oszukał. Nie zwlekaj – sprawdź, jak możesz się chronić.
Poradnik to pigułka wiedzy na temat:
- Twoich praw jako konsumenta i beneficjenta programu Czyste Powietrze,
- warunków odstąpienia od umowy,
- kiedy zgłosić problem z wykonaniem umowy – jakie działania wykonawców powinny Cię zaalarmować,
- jakie kroki podjąć, aby zabezpieczyć swoje interesy,
- gdzie zgłosić nieuczciwe działania wykonawcy,
- gdzie można skorzystać z bezpłatnej pomocy prawnej.
Dostępny jest także przykładowo wypełniony wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
Więcej informacji pod adresem: Oszukali Cię w programie Czyste Powietrze? Działaj – Twoje pieniądze, Twoja odpowiedzialność, ale też Twoje prawa
NFOSiGW_CZP_Poradnik_dla_poszkodowanych_v7_DIGITAL.pdf
RUSZYŁ NABÓR NA DOTACJE DO KOTŁÓW GAZOWYCH W PROGRAMIE CZYSTE POWIETRZE
Szanowni Państwo,
Informujemy, że wznowiono nabór wniosków o dofinansowanie zakupu i montażu kotłów gazowych
w ramach programu Czyste Powietrze.
- O dotację można ubiegać się na inwestycje zrealizowane między 28 maja a 31 grudnia 2024 r.
- Wnioski będzie można składać przez trzy miesiące od uruchomienia naboru lub do wyczerpania środków.
- Budżet na wznowienie naboru wynosi 70 mln zł i pochodzi z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS).
- Szacuje się, że wsparcie trafi do ok. 3 tys. Gospodarstw domowych.
- Dotacje na kotły gazowe – zasady jak w programie przed reformą
Dotacje na kotły gazowe – zasady jak w programie przed reformą
Dotacje na kotły gazowe w programie Czyste Powietrze będą obowiązywać na zasadach sprzed reformy. Będą mogli się o nie ubiegać właściciele lub współwłaściciele istniejących budynków, lub lokali mieszkalnych, spełniający kryteria dochodowe kwalifikujące do jednego z trzech poziomów wsparcia: podstawowego (roczny dochód do 135 tys. Zł), podwyższonego (miesięczny dochód na osobę do 1894 zł w gospodarstwach wieloosobowych lub 2651 zł w jednoosobowych) oraz najwyższego (dochód odpowiednio do 1090 zł lub 1526 zł, albo prawo do odpowiednich zasiłków).
Wnioski o dofinansowanie na kocioł gazowy będzie można składać w WFOŚiGW samodzielnie (online lub w papierze) lub przez pełnomocnika.
Zakres dotacji na instalację gazową
W ramach wznowionego naboru właściciele i współwłaściciele budynków mieszkalnych będą mogli ubiegać się o dotację na wymianę nieefektywnego źródła ciepła na instalację gazową. Wsparcie obejmuje np. zakup i montaż kotła lub kotłowni gazowej, instalację c.o. i c.w.u. oraz dokumentację projektową. Konieczne jest też trwałe wyłączenie z użytku starego źródła ciepła na paliwo stałe, np. przez zezłomowanie.
Gaz z Funduszy Europejskich – ostatnia szansa na dofinansowanie
Zgodnie z dyrektywą budynkową (EPBD) od 2025 r. nie można finansować kotłów na paliwa kopalne ze środków publicznych. Polska jednak korzysta z wyjątku, pozwalającego na dalsze wsparcie inwestycji gazowych, bo naszym priorytetem pozostaje wymiana kopciuchów. Dofinansowanie z programu Czyste Powietrze (ze środków FEnIKS) będzie możliwe tylko dla inwestycji zrealizowanych do 31 grudnia 2024 r. i kosztów poniesionych do tego dnia. Kotły olejowe nie będą dotowane.
Kończy się okres przejściowy w obecnym programie Czyste Powietrze
Do końca lipca 2025 r. trwa okres przejściowy programu Czyste Powietrze, w ramach którego można uzyskać dotacje na inwestycje rozpoczęte po 28 maja 2024 r. na zasadach z ubiegłego roku sprzed reformy. Jeśli beneficjent chce skorzystać w ramach tego przejściowego naboru z dotacji zarówno na termomodernizację, jak i w ramach naboru od połowy lipca 2025 r. na kocioł gazowy, musi złożyć dwa oddzielne wnioski. Jeśli jako pierwszy zostanie złożony wniosek o dotację na kocioł gazowy, skorzystanie z dotacji na termomodernizację będzie możliwe dopiero po zakończeniu i rozliczeniu inwestycji w kocioł gazowy. Nabór od 15 lipca 2024 r. tylko na inwestycje w kotły gazowe będzie trwał trzy miesiąca.
Przypominamy, że w nowej odsłonie programu Czyste Powietrze, obowiązującej od 31 marca 2025 r., wsparcie finansowe nie obejmuje już kotłów gazowych, olejowych ani innych urządzeń na paliwa kopalne. Nowy nabór – finansowany z Funduszu Modernizacyjnego – koncentruje się wyłącznie na rozwiązaniach opartych na odnawialnych źródłach energii – to one wyznaczają kierunek wsparcia w ramach programu po reformie.
Szczegółowe informacje pod adresem: https://www.wfosgw.poznan.pl/aktualnosci-z-funduszu/wznowienie-naboru-na-dotacje-do-kotlow-gazowych-w-programie-czyste-powietrze/
Szanowni Państwo,
Informujemy, że kończy się okres przejściowy w programie Czyste Powietrze w naborze trwającym od 31.03.2025 r.
Szczegółowe informacje są dostępne pod adresem: https://czystepowietrze.gov.pl/wazne-komunikaty/konczy-sie-okres-przejsciowy
STARTUJE NOWE CZYSTE POWIETRZE
ZASADY OBOWIĄZUJĄCE OD 31 marca 2025 r.
Ruszył nabór wniosków w nowej odsłonie programu Czyste Powietrze
Co nowego w programie?
Potwierdzenie standardu energetycznego domu przed i po inwestycji.
Wyższe progi dochodowe uprawniające do podwyższonego i najwyższego dofinansowania.
Najwyższe dofinansowanie uzależnione od dochodów oraz standardu energetycznego budynku.
Racjonalizacja wydatków – maksymalne kwoty dotacji w poszczególnych rodzajach kosztów kwalifikowanych, w tym limity dotacji jednostkowych na m2 powierzchni ocieplenia.
Kto może skorzystać z dofinansowania?
Osoby fizyczne, które:
- są właścicielami lub współwłaścicielami domów jednorodzinnych lub wydzielonego w budynku jednorodzinnym lokalu mieszkalnego z wyodrębnioną księgę wieczystą;
- od min. 3 lat mają prawo własności do budynku/lokalu (wyjątek: spadek);
- uzyskały pozwolenie na budowę do 31 grudnia 2020 r.;
Beneficjentem w nowej odsłonie programu można być tylko jeden raz.
Progi dochodowe:
Poziom podstawowy: 135 000 zł/rok; dofinansowanie 40 % kosztów kwalifikowanych
Poziom podwyższony dofinansowanie 70 % kosztów kwalifikowanych :
2 250 zł w gospodarstwie wieloosobowym
3 150 zł w gospodarstwie jednoosobowym
pozarolnicza działalność gospodarcza roczny przychów – max. czterdziestokrotność kwoty min. wynagrodzenia za pracę
Poziom najwyższy – dofinansowanie 100 % kosztów kwalifikowanych :
1 300 zł w gospodarstwie wieloosobowym
1 800 zł w gospodarstwie jednoosobowym
Ustalone prawo do zasiłku: stałego, okresowego, rodzinnego lub specjalnego zasiłku opiekuńczego
pozarolnicza działalność gospodarcza roczny przychów – max. dwudziestokrotność kwoty min. wynagrodzenia za pracę
zapotrzebowanie na energię użytkową do ogrzewania w budynku powyżej 140 kWh/m2/rok
Na co można przeznaczyć dofinansowanie?
Wymianę pozaklasowego kotła na paliwo stałe na nowe źródło ciepła.
Termomodernizację, w tym: ocieplenie przegród, stolarkę okienną i drzwiową, bramy garażowe, wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła.
Audyt energetyczny.
Świadectwo charakterystyki energetycznej.
Wybierając jako źródło ogrzewania pompę ciepła, kocioł zgazowujący lub na pellet obowiązkowo należy korzystać z tzw. listy ZUM (lista zielonych materiałów i urządzeń). Warto pamiętać, że lista ZUM to bezpłatna pomoc w wyborze urządzeń i materiałów kwalifikujących się do dofinansowania w programie
Przygotuj dokumentację – audyt energetyczny i świadectwo charakterystyki energetycznej
Przed rozpoczęciem inwestycji należy sprawdzić jakie obecnie jest zapotrzebowanie na energię użytkową do ogrzewania nieruchomości. W tym celu obowiązkowy jest audyt energetyczny i – świadectwo charakterystyki energetycznej.
Audyt energetyczny – wraz z dokumentem podsumowującym audyt energetyczny przed realizacją przedsięwzięcia ( określa jaki jest stan energetyczny budynku i jakie prace należy wykonać, żeby zmniejszyć zapotrzebowanie na energię do ogrzewania)
Świadectwo charakterystyki energetycznej – po realizacji przedsięwzięcia ( potwierdzi zmniejszenie zapotrzebowania na energię do ogrzewania)
Oba dokumenty muszą być sporządzone przez osobę wpisaną do rejestru uprawnionych do wystawiania świadectw (wykaz Ministerstwa Rozwoju i Technologii, https://rejestrcheb.mrit.gov.pl/bgk-sr/pomoc/opublikowanyuprawniony_pl ) i na oba możesz dostać dofinansowanie z Czystego Powietrza.
Jakie warunki musi spełniać budynek, żeby można było przeprowadzić przedsięwzięcie?
W programie Czyste Powietrze są trzy przedziały wskaźników zapotrzebowania na energię użytkową do ogrzewania budynku, które określają możliwe do realizacji rodzaje przedsięwzięć. Budynki dzielą się na 3 kategorie:
Lp. |
przed rozpoczęciem przedsięwzięcia |
po zakończeniu przedsięwzięcia |
rodzaj przedsięwzięcia |
1. |
wskaźnik poniżej 80 kWh/m2*rok |
wskaźnik poniżej 80 kWh/m2*rok |
tylko źródło ciepła |
2. |
wskaźnik od 80 do 140 kWh/m2*rok |
gdy wymieniane jest tylko źródło ciepła - brak zwiększenia;
gdy realizowana jest termomodernizacja (sama lub z wymianą źródła ciepła) – redukcja zapotrzebowania na energię, nie więcej niż 80 kWh/m2*rok (przy czym zmniejszenie wartości wskaźnika musi wynieść co najmniej 40 %)
|
trzy zakresy przedsięwzięcia: - tylko źródło ciepła; - tylko termomodernizacja ( jeśli już jest efektywne źródło ciepła); - źródło ciepła i termomodernizacja |
3. |
wskaźnik powyżej 140 kWh/m2*rok |
przedsięwzięcie musi zapewnić redukcję zapotrzebowania na energię do : nie więcej niż 140 kWh/m2*rok, oraz zmniejszenie zużycia co najmniej 40 %) |
zakresy przedsięwzięcia: - tylko termomodernizacja ( jeśli już jest efektywne źródło ciepła); - źródło ciepła i termomodernizacja
|
Złóż wniosek o dofinansowanie
Wnioski są składane elektronicznie. Istnieje kilka ścieżek składania wniosków:
- w przypadku prefinansowania i najwyższego poziom dofinansowania z pomocą operatora;
- w przypadku podstawowego i podwyższonego poziomu dofinansowania ( bez prefinansowania) w gminnym punkcie konsultacyjno-informacyjnym mieszczącym się w Urzędzie Miejskim w Turku, ul. Kaliska 59 czynnym w godzinach od 8.00 do 12.00; 63 289 61 07; 63 289 61 43; e-mail: czystepowietrze@miastoturek.pl
W Punkcie można uzyskać:
• informację na temat zasad Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze”;
• szczegółowe informacje na temat możliwości uzyskania dotacji;
• pomoc w wypełnianiu wniosku o dofinansowania;
• pomoc w rozliczeniu przyznanej dotacji.
Z uwagi na duże zainteresowanie prosimy o wcześniejszy kontakt w celu umówienia terminu konsultacji. - na stronie https://czystepowietrze.gov.pl/, lub we właściwym Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.
Zrealizuj inwestycję.
Zakres inwestycji musi być zgodny z audytem energetycznym i potwierdzony fakturami. Podatek od towarów i usług (VAT) nie jest kosztem kwalifikowanym, zatem jego koszt będzie ponosił zawsze beneficjent. Okres realizacji przedsięwzięcia dla dotacji oraz dotacji z prefinansowaniem wynosi do 24 m-cy od daty złożenia wniosku o dofinansowanie lecz nie później niż do 30 czerwca 2032 r. Rozpoczęcie przedsięwzięcia może nastąpić nie wcześniej niż 6 miesięcy przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie.
Złóż dokumenty po zakończeniu inwestycji
Po zakończeniu prac, obowiązkowo beneficjent musi wykonać świadectwo charakterystyki energetycznej, potwierdzające założenia wynikające z audytu energetycznego.
Jak wziąć dotację
Dotacja jest wypłacana przez WFOŚiGW w całości lub w maksymalnie trzech częściach. Po zakończeniu inwestycji i uzyskaniu świadectwa charakterystyki energetycznej, beneficjent składa wniosek o wypłatę dotacji (w całości lub ostatniej transzy). Możliwe jest prefinansowanie (zaliczka) do 35% kosztów, które można otrzymać w przypadku najwyższego i podwyższonego poziomu dofinansowania
Czyste Powietrze w liczbach
Liczba złożonych Wniosków do dofinansowanie w Programie „Czyste Powietrze”: 588
Liczba zrealizowanych przedsięwzięć: 298
Kwota wypłaconych dotacji: 8 340 568,76 zł
Szczegółowe informacje
Szczegółowe informacje na temat Programu można uzyskać na stronie internetowej:
https://www.wfosgw.poznan.pl/czyste-powietrze/informacje-o-programie/
https://czystepowietrze.gov.pl/
lub pod numerem telefonu:
• Ogólnokrajowej infolinii Programu Czyste Powietrze: 22 340 40 80
• Infolinii WFOŚiGW w Poznaniu dla Programu Priorytetowego Czyste Powietrze:
61 44 99 287; 61 4499 254; 61 4499 255.
Modernizacja kompleksu sportowego Moje Boisko – Orlik 2012 przy ul. Os. Wyzwolenia w Turku |
|
Status projektu |
W trakcie realizacji |
Przedmiot projektu: |
Zadanie dotyczy modernizacji kompleksu sportowego Orlik 2012 polegającej na: - modernizacji boiska wielofunkcyjnego o nawierzchni poliuretanowej, m.in. poprzez wymianę nawierzchni, montaż nowych bramek, tablic do koszykówki oraz furtek, - modernizacji zaplecza szatniowo – sanitarnego, m.in. poprzez modernizację elewacji, pokrycia dachowego, wymianę stolarki drzwiowej, prace wewnątrz obiektu; - modernizacji układu komunikacyjnego na terenie kompleksu; Realizacja inwestycji przyczyni się do podniesienia standardu technicznego modernizowanego kompleksu, co w znacznym stopniu zwiększy bezpieczeństwo i komfort korzystania jego użytkowników. |
Organ realizujący projekt |
Gmina Miejska Turek |
lata realizacji |
2025r. |
Data podpisania umowy |
13.12.2024 r. |
Całkowity koszt: |
828 610,00 zł |
Kwota dofinansowania z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej |
407 200,00 zł |
wkład GM Turek |
421 410,00 zł |
Źródła finansowania: |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej oraz budżet Gminy Miejskiej Turek |
|
„Budowa dróg gminnych w Turku - ulica J. Chełmońskiego i droga 14D” |
|
Status projektu |
W trakcie realizacji |
Przedmiot projektu: |
Przedmiotowa inwestycja dotyczy budowy dróg - ul. Chełmońskiego i drogi 14D zlokalizowanych w płd. – zach. części miasta w obrębie ulicy Leśnej. Efektem planowanej inwestycji będzie: 0,784 km dróg, 1,151km chodników i 0,372 km drogi dla pieszych i rowerów. Na całym odcinku droga będzie wyposażona w oświetlenie i odwodnienie. Realizacja inwestycji przyczyni się do podniesienia standardu technicznego dróg, a zastosowane rozwiązania techniczne w znacznym stopniu zwiększą bezpieczeństwo użytkowników. |
Organ realizujący projekt |
Gmina Miejska Turek |
lata realizacji |
2024r. - 2025r. |
Data podpisania umowy |
14.08.2024 r. |
Całkowity koszt: |
5 266 616,35 zł |
Kwota dofinansowania z RzFRD |
3 141 023,51 zł |
wkład GM Turek |
2 125 592,84 zł |
Źródła finansowania: |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg oraz budżet Gminy Miejskiej Turek |
|
Rewitalizacja Starówki Miejskiej w Turku |
|
Przedmiot |
Inwestycja obejmuje: - przebudowę istniejącej fontanny miejskiej na fontannę płaską z dyszami zlokalizowanymi w nawierzchni i podświetleniem wody, - wykonanie posągu Tura, - wykonanie elementów małej architektury (m.in. ławki, kosze, tablica informacyjna), - budowę pergoli obsadzonych roślinami, - rewitalizację istniejącej zieleni i wykonanie nowych nasadzeń, - remont nawierzchni istniejących ciągów komunikacyjnych w obrębie inwestycji. |
Organ realizujący projekt |
Gmina Miejska Turek |
Całkowity koszt |
1.917.570,00 PLN |
Kwota dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych |
1.725.813,00 PLN |
Źródła finansowania |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest: · Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych · budżet Gminy Miejskiej Turek |
![]() |
Poprawa warunków funkcjonowania Miejskiego Domu Kultury w Turku poprzez remont |
|
Przedmiot |
Wykonanie prac remontowych pomieszczeń Miejskiego Domu Kultury w Turku, w tym holu wejściowego, trzech pomieszczeń magazynowych na parterze oraz toalet. Ponadto, w ramach zadania zakupione zostanie wyposażenie do nowego studia nagrań. Realizacja projektu przyczyni się do poprawy warunków lokalowych, funkcjonalnych i użytkowych budynku MDK. |
Organ realizujący projekt |
Wnioskodawca: Gmina Miejska Turek Realizator: Miejski Dom Kultury w Turku |
Całkowity koszt |
268.741,36PLN |
Kwota dofinansowania z Programu Kulisy Kultury |
130.000,00LN |
Źródła finansowania |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest: · Województwo Wielkopolskie w ramach Programu „Kulisy Kultury” · budżet Gminy Miejskiej Turek |
|
Rewitalizacja przestrzeni publicznej miasta Turku w obszarze od ul. Legionów Polskich do ul. Armii Krajowej |
|
Przedmiot |
Inwestycja obejmuje: - remont nawierzchni wraz z wymianą podbudowy, - przebudowę parkingu przy ul. Armii Krajowej polegającą na wymianie nawierzchni, krawężników oraz na uporządkowaniu organizacji ruchu, - przebudowę sieci oświetlenia miejskiego oraz budowę rurociągu dla kabla CCTV, - nasadzenia zieleni wysokiej, wycinkę drzew oraz przebudowę i budowę nowych zieleńców, - budowę elementów małej architektury, - budowę fontanny, - budowę murków oporowych w obrębie zieleńców, - przebudowę/ budowę instalacji wod-kan. |
Organ realizujący projekt |
Gmina Miejska Turek |
Całkowity koszt |
4.743.207,38 PLN |
Kwota dofinansowania z Rządowego Funduszu Polskiego Ładu: Programu Inwestycji Strategicznych |
4.268.886,64 PLN |
Źródła finansowania |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest: · Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych · budżet Gminy Miejskiej Turek |
|
Poprawa dostępności w budynkach Urzędu Miejskiego w Turku |
|
Przedmiot
|
Poprawa dostępności usług świadczonych przez Gminę Miejską Turek dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami w 4 budynkach, w których zlokalizowany jest Urząd Miejski w Turku. W ramach projektu Urząd zostanie doposażony m.in. w: systemy wezwania asysty do drzwi zewnętrznych, nakładki kątowe na schody wraz z polami uwagi dla oznakowania krawędzi pierwszego i ostatniego stopnia w każdym biegu, koce ewakuacyjne, tabliczki brajlowskie do oznakowania drzwi zewnętrznych i wewnętrznych, pętle indukcyjne, aktywatory sznurowe gongów alarmowych do toalet, lupy elektroniczne, ramki do podpisu. Ponadto w ramach projektu wykonana zostanie nowa lada do obsługi klientów dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz nowa internetowa zgodna ze standardem WCAG 2.1. |
Organ realizujący projekt |
Gmina Miejska Turek |
Kwota dofinansowania |
99 655,00PLN |
Źródła finansowania |
„Dostępny samorząd – granty” Projekt realizowany przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach Działania 2.18 Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 |
|
Budowa zespołu dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie Gminy Miejskiej Turek |
|
Przedmiot
|
Budowa dwóch budynków wielorodzinnych, w których zaprojektowano po 22 lokale mieszkalne, co daje łącznie 44 mieszkania. 4 mieszkania dostosowane będą dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wybudowana zostanie również infrastruktur towarzysząca; drogi wewnętrzne, miejsca parkingowe, chodniki, odwodnienie, plac zabaw i miejsce rekreacyjne. |
Organ realizujący projekt |
Gmina Miejska Turek
|
Całkowity koszt |
16 787 346,79 PLN |
Kwota dofinansowania z Rządowego Funduszu Polskiego Ładu: Programu Inwestycji Strategicznych |
9 599 200,00 PLN |
Kwota dofinansowania ze środków Funduszu Dopłat |
5 981 795,78 PLN |
Źródła finansowania |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest: · Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych · Fundusz Dopłat w Banku Gospodarstwa Krajowego zasilany środkami z budżetu państwa, w ramach rządowego programu bezzwrotnego wsparcia budownictwa mieszkaniowego · budżet Gminy Miejskiej Turek |
|
Budowa sketeparku w Turku przy ul. Armii Krajowej |
|
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem projektu jest budowa skateparu przy ul. Armii Krajowej w Turku. Obiekt o pow.435m2 ma służyć jeżdżącym wyczynowo na deskorolce, rolkach czy hulajnodze i wyposażony będzie m.in. w takie przeszkody jak: roll-in, jumpbox, wall-ride, bank ramp, funbox z grindbox’em 3/3 oraz poręczą łamaną, quarter pipe i barcelona z grindbox’em i mini rampa. |
Organ realizujący projekt |
Ośrodek Sportu i Rekreacji w Turku |
Całkowity koszt: |
1 038 770,00 zł |
Kwota dofinansowania: |
681 724,00 zł |
Źródła finansowania: |
|
Remont lokalu mieszkalnego położonego w Turku przy ul. Kaliskiej 42/3 |
|
Status |
Zakończono |
Przedmiot projektu: |
Finansowe wsparcie przeznaczone jest na pokrycie części kosztów przedsięwzięcia polegającego na remoncie lokalu mieszkalnego położonego w Turku przy ul. Kaliskiej 42/3, w wyniku, którego zostanie zmodernizowany jeden lokal mieszkalny wchodzący w skład mieszkaniowego zasobu gminy o łącznej powierzchni użytkowej 42,40 m2. |
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
Data podpisania umowy o dofinansowanie |
20 maja 2022r. |
Całkowity koszt: |
43 419,45 zł |
Kwota dofinansowania ze środków Funduszu Dopłat |
34 735,56 zł |
Źródła finansowania: |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest Fundusz Dopłat w Banku Gospodarstwa Krajowego zasilany środkami z budżetu państwa, w ramach rządowego programu bezzwrotnego wsparcia budownictwa mieszkaniowego. |
![]() |
Remont lokalu mieszkalnego położonego w Turku przy Placu Sienkiewicza 13/8 |
|
Status |
Zakończono |
Przedmiot projektu: |
Finansowe wsparcie przeznaczone jest na pokrycie części kosztów przedsięwzięcia polegającego na remoncie lokalu mieszkalnego położonego w Turku przy Placu Sienkiewicza 13/8, w wyniku, którego zostanie zmodernizowany jeden lokal mieszkalny wchodzący w skład mieszkaniowego zasobu gminy o łącznej powierzchni użytkowej 34 m2. |
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
Data podpisania umowy o dofinansowanie |
20 maja 2022r. |
Całkowity koszt: |
47 492,19 zł |
Kwota dofinansowania ze środków Funduszu Dopłat |
37 993,75 zł |
Źródła finansowania: |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest Fundusz Dopłat w Banku Gospodarstwa Krajowego zasilany środkami z budżetu państwa, w ramach rządowego programu bezzwrotnego wsparcia budownictwa mieszkaniowego. |
![]() |
Remont lokalu mieszkalnego położonego w Turku przy ul. Górniczej 24/9 |
|
Status |
Zakończono |
Przedmiot projektu: |
Finansowe wsparcie przeznaczone jest na pokrycie części kosztów przedsięwzięcia polegającego na remoncie lokalu mieszkalnego położonego w Turku przy ul. Górniczej 24/9, w wyniku, którego zostanie zmodernizowany jeden lokal mieszkalny wchodzący w skład mieszkaniowego zasobu gminy o łącznej powierzchni użytkowej 50,30 m2. |
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
Data podpisania umowy o dofinansowanie |
20 maja 2022r. |
Całkowity koszt: |
49 925,65 zł |
Kwota dofinansowania ze środków Funduszu Dopłat |
39 940,52 zł |
Źródła finansowania: |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest Fundusz Dopłat w Banku Gospodarstwa Krajowego zasilany środkami z budżetu państwa, w ramach rządowego programu bezzwrotnego wsparcia budownictwa mieszkaniowego. |
![]() |
Remont lokalu mieszkalnego położonego w Turku przy ul. Kolskiej 17/9 |
|
Status |
Zrealizowano |
Przedmiot projektu: |
Finansowe wsparcie przeznaczone jest na pokrycie części kosztów przedsięwzięcia polegającego na remoncie lokalu mieszkalnego położonego w Turku przy ul. Kolskiej 17/9, w wyniku, którego zostanie zmodernizowany jeden lokal mieszkalny wchodzący w skład mieszkaniowego zasobu gminy o łącznej powierzchni użytkowej 53,20 m2. |
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
Data podpisania umowy o dofinansowanie |
20 maja 2022r. |
Całkowity koszt: |
83 333,68 zł |
Kwota dofinansowania ze środków Funduszu Dopłat |
66 666,94 zł |
Źródła finansowania: |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest Fundusz Dopłat w Banku Gospodarstwa Krajowego zasilany środkami z budżetu państwa, w ramach rządowego programu bezzwrotnego wsparcia budownictwa mieszkaniowego. |
![]() |
Remont lokalu mieszkalnego położonego w Turku przy ul. Żeromskiego 10/2 |
|
Status |
Zrealizowano |
Przedmiot projektu: |
Finansowe wsparcie przeznaczone jest na pokrycie części kosztów przedsięwzięcia polegającego na remoncie lokalu mieszkalnego położonego w Turku przy ul. Żeromskiego 10/2, w wyniku, którego zostanie zmodernizowany jeden lokal mieszkalny wchodzący w skład mieszkaniowego zasobu gminy o łącznej powierzchni użytkowej 31,38 m2. |
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
Data podpisania umowy o dofinansowanie |
20 maja 2022r. |
Całkowity koszt: |
71 800,50 zł |
Kwota dofinansowania ze środków Funduszu Dopłat |
57 440,40 zł |
Źródła finansowania: |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest Fundusz Dopłat w Banku Gospodarstwa Krajowego zasilany środkami z budżetu państwa, w ramach rządowego programu bezzwrotnego wsparcia budownictwa mieszkaniowego. |
![]() |
Remont lokalu mieszkalnego położonego w Turku przy ul. Browarnej 12/1 |
|
Status |
Zrealizowano |
Przedmiot projektu: |
Finansowe wsparcie przeznaczone jest na pokrycie części kosztów przedsięwzięcia polegającego na remoncie lokalu mieszkalnego położonego w Turku przy ul. Browarnej 12/1 w wyniku, którego zostanie zmodernizowany jeden lokal mieszkalny wchodzący w skład mieszkaniowego zasobu gminy o łącznej powierzchni użytkowej 37,50 m2 |
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
Data podpisania umowy o dofinansowanie |
20 maja 2022r. |
Całkowity koszt: |
59 017,01 zł |
Kwota dofinansowania ze środków Funduszu Dopłat |
46 874,03 zł |
Źródła finansowania: |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest Fundusz Dopłat w Banku Gospodarstwa Krajowego zasilany środkami z budżetu państwa, w ramach rządowego programu bezzwrotnego wsparcia budownictwa mieszkaniowego. |
![]() |
„Budowa drogi 6 KDD na osiedlu Wyzwolenia w Turku” |
|
|
Projekt zrealizowany. |
Przedmiot projektu: |
Inwestycja dotyczy budowy jednego odcinka drogi na osiedlu Wyzwolenia w Turku, w rejonie ulic ul. M. Rataja i ul. Ks. Jędrzejewskiego. Budowa nawierzchni wraz z infrastrukturą drogową przyczyni się do podniesienia standardu technicznego drogi, a zastosowane rozwiązania techniczne zwiększą bezpieczeństwo użytkowników. Efektem planowanej inwestycji będzie: ciąg komunikacyjny o długości prawie 0,189 km, chodniki o łącznej długości 0,357 km, sieć oświetlenia ulicznego, w tym 8 punktów oświetleniowych; kanały deszczowe o łącznej długości 193,4m; 7 studni rewizyjnych, 10 wpustów ulicznych i 48 nowych zatok postojowych (miejsc parkingowych), w tym 3 dla osób niepełnosprawnych. |
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
Data podpisania umowy o dofinansowanie |
09 sierpnia 2022r. |
Całkowity koszt: |
1 555 397,40 zł |
Kwota dofinansowania z RFRD |
898 422,86 zł |
Kwota wkładu własnego Gminy Miejskiej Turek |
656 974,54 zł |
Źródła finansowania: |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg oraz budżet Gminy Miejskiej Turek. |
|
Remont i przebudowa wraz ze zmiana sposobu użytkowania lokalu usługowego położonego przy ul. Kaliskiej 23 |
|
|
Zrealizowano |
Przedmiot projektu: |
Finansowe wsparcie przeznaczone jest na pokrycie części kosztów przedsięwzięcia polegającego na remoncie i przebudowie wraz ze zmianą sposobu użytkowania lokalu usługowego położonego w Turku przy ul. Kaliskiej 23, w wyniku, którego zostanie zmodernizowany jeden lokal mieszkalny wchodzący w skład mieszkaniowego zasobu gminy o łącznej powierzchni użytkowej 37,11m2 |
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
Data podpisania umowy |
05.08.2021r. |
Całkowity koszt: |
179 677,73 PLN |
Kwota dofinansowania |
126 768,02 PLN |
Źródła finansowania: |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest Fundusz Dopłat w Banku Gospodarstwa Krajowego zasilany środkami z budżetu państwa, w ramach rządowego programu bezzwrotnego wsparcia budownictwa mieszkaniowego. |
|
Modernizacja gospodarki ściekowej dla Szkoły Podstawowej nr 1 przy ul. Parkowej – budowa przyłącza kanalizacji sanitarnej oraz budowa przyłącza sieci wodociągowej |
|
Przedmiot projektu: |
Zakres inwestycji obejmuje wykonanie przyłącza z obiektu do przepompowni ścieków oraz wykonanie kanalizacji ciśnieniowej o długości 153,5m. Planuje się tez wykonani wewnętrznego przyłącza wodociągowego dla celów gospodarczych. |
Całkowity koszt: |
273 237,03 PLN |
Kwota dofinansowania: |
139 869,00 PLN |
Źródła finansowania: |
|
Przebudowa ulicy Żwirki i Wigury oraz budowa miejsc parkingowych w rejonie tej ulicy |
|
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem projektu jest przebudowa ulicy Żwirki i Wigury o długości 146 m wraz z chodnikami, oświetleniem i kanalizacją deszczową oraz budowa 37 miejsc parkingowych. |
Data podpisania umowy z wykonawcą robót |
11.06.2021 r. |
Całkowity koszt: |
895 127,00 PLN |
Kwota dofinansowania: |
317 890,22 PLN |
Źródła finansowania: |
|
Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku użyteczności publicznej w celu jego przeznaczenia na dwulokalowy budynek mieszkalny jednorodzinny w Turku przy ul. Matejki 1 |
|
Zrealizowano |
|
Przedmiot projektu: |
Przedsięwzięcie polegające na przebudowie i zmianie sposobu użytkowania budynku użyteczności publicznej położonego w Turku przy ul. Matejki 1, w wyniku którego powstaną 2 lokale mieszkalne o łącznej powierzchni użytkowej 114,60m2 (z czego pierwszy lokal o pow.54,80 m2, a drugi o pow.59,80 m2) |
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
Data podpisania umowy |
08.04.2019 r. |
Całkowity koszt: |
544 588,58 PLN |
Kwota dofinansowania |
245 064,86 PLN |
Źródła finansowania: |
Dofinansowano ze środków budżetu państwa. Rządowy program bezzwrotnego wsparcia budownictwa ze środków Funduszu Dopłat. |
|
Budowa dróg gminnych na Osiedlu Leśna w Turku |
|
Przedmiot projektu: |
Inwestycja dotyczy budowy 7 odcinków dróg zlokalizowanych w południowo zachodniej części miasta w obrębie ulicy Leśnej. Budowa nawierzchni wraz z infrastrukturą drogową przyczyni się do podniesienia standardu technicznego dróg a zastosowane rozwiązania techniczne zwiększą bezpieczeństwo użytkowników. Efektem planowanej inwestycji jest: 1,199 km dróg, 2,076 km chodników, 0,314 km dróg pieszo – rowerowych, 1,234 km kolektora kanalizacji deszczowej, sieć oświetlenia ulicznego, w tym punkty oświetleniowe, a także zjazdy i wpusty uliczne. |
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
Data podpisania umowy o dofinansowanie |
22 lipca 2022r. |
Całkowity koszt kwalfikowalny: |
7 815 556,28 PLN |
Kwota dofinansowania z RFRD |
4 581 421,12 PLN |
Kwota wkładu własnego Gminy Miejskiej Turek |
3 234 135,16 PLN |
Źródła finansowania: |
Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg oraz budżet Gminy Miejskiej Turek. |
|
Zgodnie z Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji pomoc publiczna udzielana jest na nowe projekty inwestycyjne na terytorium całej Rzeczypospolitej Polskiej. Każda nowa inwestycja, po spełnieniu określonych kryteriów, będzie mogła uzyskać wsparcie w postaci pomocy publicznej. Aby korzystać z tej pomocy przedsiębiorca musi otrzymać Decyzję o wsparciu, która jest wydawana w imieniu ministra właściwego do spraw gospodarki poprzez Łódzką Specjalną Strefę Ekonomiczną S.A. Decyzja o wsparciu jest decyzją administracyjną i wydawana jest zgodnie z zasadami Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
5 kroków do uzyskania wsparcia
Proces składania wniosku jest krótki i płynny. Decyzja o wsparciu może być wydana już miesiąc po złożeniu wniosku.
ŁSSE obejmuje:
- obszar woj. łódzkiego
- część zachodnia woj. mazowieckiego
- część wschodnia woj. wielkopolskiego
Pomoc publiczna dla miasta Turek:
- 45% kosztów kwalifikowalnych dla malych firm
- 35% kosztów kwalifikowalnych dla średnich firm
- 25% kosztów kwalifikowalnych dla dużych firm
Jakie wsparcie można uzyskać na inwestycję?
Pomoc publiczna w postaci zwolnienia z podatku CIT lub PIT dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą z działalności prowadzonej na podstawie decyzji o wsparciu w Polsce centralnej (na gruntach publicznych lub prywatnych).
Z jakiego tytułu przyznawana jest pomoc publiczna?
Pomoc publiczna przyznawana jest z tytułu nowej inwestycji lub nowych miejsc pracy.
Na jakie projekty można otrzymać ulgę podatkową?
- utworzenine nowego przedsiębiorstwa
- zwiększenie zdolności produkcyjnej istniejącego przedsiębiorstwa
- dywersyfikacja produkcji przedsiębiorstwa poprzez wprowadzenie produktów uprzednio nieprodukowanych w przedsiębiorstwie
- zasadnicza zmiana dotycząca procesu produkcyjnego istniejącego przedsiębiorstwa
Jakie rodzaje działalności są wspierane?
- Produkcja
- BPO/SSC/IT
- B+R
Na jaki okres wydawana jest decyzja o wsparciu?
Decyzja o wsparciu udzielana jest na okres od 10 do 15 lat w zależności od lokalizacji.
Jakie są warunki otrzymania pomocy publicznej?
Planowana inwestycja musi spełnić określone kryteria ilościowe i jakościowe, aby otrzymać pomoc publiczną.
Kryteria ilościowe
Minimalna wymagana wysokość nakładów inwestycyjnych, które przedsiębiorca zobowiązany jest ponieść, aby skorzystać z ulgi:
- 200 000 zl - mikro firmy
- 500 000 zł - małe firmy
- 2 000 000 zł - średnie firmy
- 10 000 000 zł - duże firmy
Kryteria jakościowe:
Dla przemysłu:
- Inwestycja w projekty wspierające branże zgodne z aktualną polityką rozwojową Polski
- Wspieranie eksportu
- Przynależność do Krajowego Klastra Kluczowego
- Działalność B+R
- Status mikro, małego albo średniego przedsiębiorcy
- Wyspecjalizowane miejsca pracy + oferowanie stabilnego zatrudnienia
- Inwestycja o niskim negatywnym wpływie na środowisko
- Lokalizacja inwestycji
- Wspieranie zdobywania wykształcenia i kwalifikacji zawodowych oraz współpraca ze szkołami branżowymi
- Działania w zakresie opieki nad pracownikiem
Dla działalności usługowej:
- Inwestycja w projekty wspierające branże zgodne z aktualną polityką rozwojową Polski
- Wspieranie eksportu
- Centra nowoczesnych usług dla biznesu
- Działalność B+R
- Status mikro, małego albo średniego przedsiębiorcy
- Wysokopłatne miejsca pracy + oferowanie stabilnego zatrudnienia
- Inwestycja o niskim negatywnym wpływie na środowisko
- Lokalizacja inwestycji
- Wspieranie zdobywania wykształcenia i kwalifikacji zawodowych oraz współpraca ze szkołami branżowymi
- Działania w zakresie opieki nad pracownikiem
Po więcej informacji zapraszamy na stronę:
https://sse.lodz.pl/pomoc-publiczna/
Zasady inwestowania w ŁSSE - Powiat Turecki.pdf
„Pomysłowa. Atrakcyjna. Różnorodna. Kompleksowa -Rewitalizacja Parku Miejskiego narzędziem integracji i aktywizacji mieszkańców Turku” |
|
Status projektu |
Zrealizowany |
Przedmiot projektu: |
W ramach projektu na terenie Parku Miejskiego w Turku zostaną wykonane następujące prace: - zagospodarowanie zieleni (wykonanie trawników i nasadzeń drzew, krzewów i zieleni ozdobnej) - modernizacja obiektów gospodarki wodnej - budowa szaletu miejskiego, amfiteatru wraz z budynkiem zaplecza - wykonanie kortu tenisowego, boiska do koszykówki, siłowni zewnętrznej, strefy dla psów, pomostów na Nowym i Starym Stawie, elementów małej architektury -wykonanie nowych nawierzchni tj. m.in. ciągów pieszych, rowerowych, bieżni, stanowiska do gry w boule, miasteczka ruchu drogowego -budowa infrastruktury technicznej (przyłączy wodno-kanal. do budynków: zaplecza, amfiteatru, szaletu a także zasilania energetycznego dla ww. budynków; przebudowa sieci oświetlenia Parku wraz z instalacją monitoringu.) |
Data podpisania umowy |
16.04.2020 r. |
Całkowity koszt: |
21 275 535,82 PLN |
Kwota dofinansowania |
16 245 832,05 PLN |
Źródła finansowania: |
WRPO 2014+Poddziałanie 9.2.1 Rewitalizacja miast i ich dzielnic, terenów wiejskich, poprzemysłowych i powojskowych |
|
Zakup sprzętu komputerowego niezbędnego do nauki zdalnej dla uczniów szkół podstawowych w Turku |
|
Status projektu |
W trakcie realizacji |
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem projektu jest zakup sprzętu komputerowego niezbędnego do nauki zdalnej dla uczniów i nauczycieli szkół podstawowych w Turku. W ramach projektu zakupiono: - 34 laptopy z oprogramowaniem - 17 komputerów stacjonarnych - 1 tablet |
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
Data podpisania umowy |
15.06.2020 r. |
Całkowity koszt: |
95 000,00 PLN |
Kwota umorzonej raty |
95 000,00 PLN |
Źródła finansowania: |
Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 |
|
„Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania lokalu usługowo-handlowego na funkcję użyteczności publicznej – Muzeum Miasta Turku ” |
|
Status projektu |
Zrealizowany |
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem projektu była przebudowa i zmiana sposobu użytkowania lokalu usługowo-handlowego zlokalizowanego w gmachu Ratusza Miejskiego na potrzeby działalności Muzeum Miasta Turku im. Józefa Mehoffera. W wyniku realizacji zadania powstała nowa przestrzeń z dużą salą ekspozycyjno-warsztatową o pow.115,82m2 oraz z częścią magazynową i sanitarno- gospodarczą. W nowej przestrzeni stworzona została stała ekspozycja w oparciu o unikatowy zbiór Archiwum „Igły”-Kreisbildstelle Turek/Wartheland” obejmująca około 4000 negatywów wykonanych w okupowanym Turku i regionie. Wystawa wzbogaciła się o elementy multimedialne gwarantujące atrakcyjną formę prezentacji. |
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
Data podpisania umowy |
22.09.2020 r. |
Całkowity koszt: |
656 801,19 PLN |
Kwota dofinansowania |
525 790,13 PLN |
Źródła finansowania: |
WRPO 2014+Poddziałanie 4.4.1 inwestycje w obszarze dziedzictwa kulturowego regionu |
|
Zakup sprzętu komputerowego niezbędnego do nauki zdalnej dla uczniów szkół podstawowych w Turku |
|
Status projektu |
W trakcie realizacji |
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem jest zakup sprzętu komputerowego niezbędnego do nauki zdalnej dla uczniów szkół podstawowych w Turku. W ramach projektu zakupiono: - 53 laptopy z oprogramowaniem - 1 tablet |
Organ realizujący projekt: |
Gmina Miejska Turek |
Data podpisania umowy |
22.04.2020 r. |
Całkowity koszt: |
80 000,00 PLN |
Kwota umorzonej raty |
80 000,00 PLN |
Źródła finansowania: |
Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 |
|
Zapewnienie funkcjonowania Klubu Senior + w roku 2019 |
|
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem projektu było zapewnienie funkcjonowania w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2019 r. Turkowskiego Klubu „Senior+” utworzonego w ramach Programu Wieloletniego „Senior+” |
Data podpisania umowy |
30.05.2019 r. |
Całkowity koszt: |
84 300,00 PLN |
Kwota dofinansowania: |
33 720,00 PLN |
Źródła finansowania: |
Wielkopolski Urząd Wojewódzki |
Budowa dróg gminnych na Osiedlu Leśna w Turku |
|
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem wniosku była realizacja pierwszego etapu inwestycji pn. „Budowa dróg gminnych na Osiedlu Leśna”, w celu uzyskania sprawnego układu komunikacyjnego zlokalizowanego w południowej części miasta Turku, w powiecie tureckim w województwie wielkopolskim. Inwestycja obejmowała odcinki dróg |
Data podpisania umowy |
26.07.2019 r. |
Całkowity koszt: |
2 576 279,22 PLN |
Kwota dofinansowania: |
1 232 427,00 PLN |
Źródła finansowania: |
Ministerstwo Infrastruktury w ramach programu pn. Fundusz Dróg Samorządowych |
Budowa drogi 16 KDD I 17 KDD – ul. Wincentego Witosa na osiedlu Wyzwolenia w Turku” |
|
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem projektu była budowa a) odcinek 1 – droga 16 KDD wybudowany został odcinek od skrzyżowania z drogą gminną - b) odcinek 2 - droga 17KDD (ul. W. Witosa) od km 0+000 do km 0+145 wybudowany został odcinek od skrzyżowania z drogą wewnętrzną - |
Data podpisania umowy |
7.10.2019r. |
Całkowity koszt: |
969 203,54 PLN |
Kwota dofinansowania: |
472 700,54 PLN |
Źródła finansowania: |
Ministerstwo Infrastruktury w ramach programu pn. Fundusz Dróg Samorządowych |
Kompleksowa termomodernizacja dwóch komunalnych budynków mieszkalnych przy ul. Górniczej 22 i 24 w Turku |
|
Przedmiot projektu: |
Zakres rzeczowy inwestycji wynikał - modernizację instalacji c.o., tj. uzupełnienie izolacji, montaż zaworów na pionach świecowych, uzupełnienie zaworów termostatycznych; - termomodernizację ścian (ściany zewnętrzne piwnic i wyższych kondygnacji, w tym remont kominów); - docieplenie stropodachu nad klatkami schodowymi; - wymianę starej, drewnianej stolarki okiennej powierzchni wspólnej w piwnicach, na poddaszu, w lokalach mieszkalnych; - wymianę drzwi wejściowych do klatek schodowych wraz z wykonaniem nowych zadaszeń z poliwęglanu. Planowany efekt energetyczny: redukcja emisji CO2 o ok. 48% |
Data podpisania umowy |
24.10.2019 r. |
Całkowity koszt: |
628 173,06 PLN (kwota pożyczki 574 644 PLN) |
Kwota umorzonej raty |
86 196,60 PLN |
Źródła finansowania: |
Umowa pożyczki - dofinansowanie ze środków WFOŚiGW w Poznaniu |
![]() |
Budowa drogi gminnej - ulicy Jacka Kaczmarskiego z ciągiem |
|
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem wniosku była budowa drogi gminnej - ulicy Jacka Kaczmarskiego |
Data podpisania umowy |
21.08.2018 r. |
Całkowity koszt: |
2 057 003,09 PLN |
Kwota dofinansowania: |
789 739,00 PLN |
Źródła finansowania: |
Ministerstwo Infrastruktury |
Energia słoneczna dla domu-wykonanie instalacji fotowoltaicznych |
|
Przedmiot projektu: |
Projekt objął zakup i montaż 304 instalacji fotowoltaicznych oraz 86 instalacji kolektorów słonecznych |
Data podpisania umowy |
30.05.2018r. |
Całkowity koszt: |
6 928 384,00 PLN |
Kwota dofinansowania: |
5 389 031,00 PLN - 951.005,63PLN -środki mieszkańców |
Źródła finansowania: |
Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2014 – 2020 |
|
Rewaloryzacja parku przy ul. Górniczej |
|
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem projektu była rewaloryzacja zabytkowego parku dworskiego zlokalizowanego w Turku przy ul. Górniczej poprzez usunięcie 52 drzew całkowicie lub w znacznej części obumarłych oraz podcięcia pielęgnacyjne 2000m2 drzew i krzewów |
Data podpisania umowy |
16.07.2018 r. |
Całkowity koszt: |
20 131,00 PLN |
Kwota dofinansowania: |
14 091,00 PLN |
Źródła finansowania: |
WFOŚiGW |
Zapewnienie funkcjonowania Klubu Senior + |
|
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem projektu było zapewnienie funkcjonowania w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2018r. Turkowskiego Klubu „Senior+” utworzonego w ramach Programu Wieloletniego „Senior+” w Miejskim Domu Kultury w Turku. Adresatami zadania publicznego była grupa 30 osób w wieku powyżej 60 lat, nieaktywnych zawodowo, chętnych do podejmowania działań wolontarystycznych na rzecz innych, W ramach realizacji zadania: zatrudniono opiekuna grupy członków Klubu, przeprowadzono szereg zajęć plastycznych, manualnych, muzycznych, kulinarnych, sportowych |
Data podpisania umowy |
9.04.2018 r. |
Całkowity koszt: |
62 070,00 PLN |
Kwota dofinansowania: |
24 828,00 PLN |
Źródła finansowania: |
WUW w ramach Programu SENIOR+ 2018 |
Projekt pn. "Wykonanie otworu poszukiwawczo – rozpoznawczego TUREK GT-1 w celu ujęcia wód termalnych w miejscowości Turek" otrzymał dofinansowanie ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska Gospodarki Wodnej |
|
Przedmiot projektu: |
Celem projektu jest rozpoznanie złóż wód termalnych perspektywicznych poziomów wodonośnych jury dolnej oraz przeprowadzenie testów hydrologicznych i badań fizyko-chemicznych umożliwiających ocenę parametrów złóż. |
Efekt rzeczowy |
Głębokość wykonanego odwiertu/otworu wiertniczego: 2 200 m (+/-10%). |
Termin zakończenia realizacji przedsięwzięcia | do dnia 31.01.2020 r. |
Projektowane parametry otworu |
- temperatura wody: 70oC - wydajność: 200m3/h - mineralizacja: 120 g/dm3 Prace będą wykonywane zgodnie z projektem robót geologicznych, zatwierdzonym decyzją Marszałka Województwa Wielkopolskiego z dnia 24.08.2017r., znak: DSR-I.7430.36.2017 |
Data podpisania umowy |
12.07.2018 r. |
Całkowity koszt: |
Całkowity koszt projektu netto: 13 475 000,00zł, w tym: - koszty kwalifikowane: 13 475 000,00zł (dotacja z NFOŚiGW). |
Źródła finansowania: |
Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. |
Jest fantastycznie żyć ekologicznie, czyli Zielono nam!" - edukacja ekologiczna mieszkańców Gminy Miejskiej Turek |
|
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem projektu było podniesienie poziomu świadomości ekologicznej poprzez wdrożenie różnorodnych form pozaszkolnej edukacji w obszarach: odnawialne źródła energii (OZE), segregacja odpadów komunalnych i recykling, oszczędzanie wody i energii, niska emisja. Chcąc poszerzyć ofertę zajęć proekologicznych oraz uatrakcyjnić spędzanie wolnego czasu dzieciom i rodzicom Gmina Miejska Turek postanowiła zagospodarować wolne, ogólnodostępne pomieszczenie znajdujące się w budynku użyteczności publicznej Ośrodka Sportu i Rekreacji przy ul. Sportowej na potrzeby utworzenia pierwszej, interaktywnej oraz intuicyjnej ścieżki edukacyjnej. Realizacja projektu rozpoczęła się w 2018 r. i zakończyła w październiku 2019 r. |
Data podpisania umowy |
2018 r. |
Całkowity koszt: |
230 375,57 PLN |
Kwota dofinansowania: |
157 919,11 PLN |
Źródła finansowania: |
Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2014-2020 |
|
Liderzy e-usług wśród miast średnich woj. wielkopolskiego i lubuskiego |
|
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem jest zakup i wdrożenie rozwiązań programowych dla urzędu poprawiających jakość obsługi mieszkańców dla: |
Data podpisania umowy |
5.11.2018 r. |
Całkowity koszt: |
1 964 928,00 PLN |
Kwota dofinansowania: |
1 650 176,00 PLN W tym około 135 000 dof. dla Gminy Miejskiej Turek |
Źródła finansowania: |
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji |
|
Projekt pn. "Wykonanie otworu poszukiwawczo – rozpoznawczego TUREK GT-1 w celu ujęcia wód termalnych w miejscowości Turek" otrzymał dofinansowanie ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska Gospodarki Wodnej |
|
Przedmiot projektu: |
Celem projektu jest rozpoznanie złóż wód termalnych perspektywicznych poziomów wodonośnych jury dolnej oraz przeprowadzenie testów hydrologicznych i badań fizyko-chemicznych umożliwiających ocenę parametrów złóż. |
Efekt rzeczowy |
Głębokość wykonanego odwiertu/otworu wiertniczego: 2 200 m (+/-10%). |
Termin zakończenia realizacji przedsięwzięcia | do dnia 31.01.2020 r. |
Projektowane parametry otworu |
- temperatura wody: 70oC - wydajność: 200m3/h - mineralizacja: 120 g/dm3 Prace będą wykonywane zgodnie z projektem robót geologicznych, zatwierdzonym decyzją Marszałka Województwa Wielkopolskiego z dnia 24.08.2017r., znak: DSR-I.7430.36.2017 |
Data podpisania umowy |
12.07.2018 r. |
Całkowity koszt: |
Całkowity koszt projektu netto: 13 475 000,00zł, w tym: - koszty kwalifikowane: 13 475 000,00zł (dotacja z NFOŚiGW). |
Źródła finansowania: |
Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. |
Budowa drogi na odcinku pomiędzy ul. P.O.W. a ul. gen. Smorawińskiego |
|
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem jest budowa drogi pomiędzy ul. P.O.W., a ul. Smorawińskiego w Turku na 2 odcinkach, rozdzielonych zmodernizowanym wcześniej fragmentem drogi o długości ok. 50 m. |
Data podpisania umowy |
30.05.2016 r. |
Całkowity koszt: |
342 174,21 PLN |
Kwota dofinansowania: |
137 049,03 PLN – dofinansowanie WUW 150 000,00 PLN – dofinansowanie Powiat Turecki |
Źródła finansowania: |
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa w ramach programu pn. Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019 |
Miejsca radości dla małych gości - utworzenie w przedszkolach nr 3 i 7 dwóch oddziałów przedszkolnych dla dzieci 3 i 4 letnich, wyposażenie sal |
|
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem projektu było utworzenie nowych miejsc wychowania przedszkolnego tj. jednej grupy |
Data podpisania umowy |
2.12.2016 r. |
Całkowity koszt: |
385 750,00 PLN |
Kwota dofinansowania: |
327 887,50 PLN |
Źródła finansowania: |
Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2014-2020, Poddziałanie 8.1.1: Edukacja przedszkolna |
|
Rozwój kompetencji językowych kadry edukacyjnej Szkoły Podst. nr 5 |
|
Przedmiot projektu: |
Rozwój kompetencji językowych kadry edukacyjnej Szkoły Podst. nr 5 oraz umiejętności uczniów poprzez rozszerzenie oferty zajęć dodatkowych dla uczniów, podniesienie kompetencji nauczycieli/pedagogów oraz doposażenie Szkoły Podstawowe nr 5 |
Data podpisania umowy |
24.11.2016 r. |
Całkowity koszt: |
48 184,00 PLN |
Kwota dofinansowania: |
48 184,00 PLN |
Źródła finansowania: |
Program POWER za pośrednictwem Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji |
Ekologiczne postępujemy, więc segregujemy - kompleksowe działania |
|
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem projektu były działania Projekt obejmował: opracowanie i wydrukowanie publikacji ,,Akademia ekologii. Segreguję odpady” |
Data podpisania umowy |
18.11.2016 r. |
Całkowity koszt: |
40 365,71 PLN |
Kwota dofinansowania: |
39 505,96 PLN |
Źródła finansowania: |
WFOSiGW w ramach Programu Edukacja ekologiczna |
|
Opracowanie Programu rewitalizacji Gm. Miejskiej Turek na lata 2016-2023 |
|
Przedmiot projektu: |
Przedmiotem projektu było opracowanie Programu Rewitalizacji dla Gminy Miejskiej Turek na lata 2016 – 2023, zgodnie z Wytycznymi w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014 – 2020 Ministra Infrastruktury i Rozwoju |
Data podpisania umowy |
10.11.2016 r. |
Całkowity koszt: |
86 606,60 PLN |
Kwota dofinansowania: |
77 945,40 PLN |
Źródła finansowania: |
WRPO na lata 2014 – 2020 w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014 – 2020 pn. Wsparcie dla programów rewitalizacji gmin w ramach perspektywy finansowej 2014 -2020 |
![]() |