przystąpienie
Formy dofinansowania
1. dotacja
2. pożyczka dla gmin, jako uzupełniające finansowanie dla Beneficjentów
3. dotacja z przeznaczeniem na częściową spłatę kapitału kredytu bankowego
Rodzaje wspieranych przedsięwzięć wraz z maksymalnymi kwotami dofinansowania
Opcja 1
Przedsięwzięcie obejmujące demontaż nieefektywnego źródła ciepła na paliwo stałe oraz:
– zakup i montaż źródła ciepła do celów ogrzewania lub ogrzewania i cwu albo
– zakup i montaż kotłowni gazowej w rozumieniu Załącznika 2a do Programu.
Dodatkowo mogą być wykonane (dopuszcza się wybór więcej niż jednego elementu z zakresu):
– demontaż oraz zakup i montaż nowej instalacji centralnego ogrzewania lub cwu (w tym kolektorów słonecznych, pompy ciepła wyłącznie do cwu),
– zakup i montaż mikroinstalacji fotowoltaicznej,
– zakup i montaż wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła,
– zakup i montaż ocieplenia przegród budowlanych, okien, drzwi zewnętrznych, drzwi/bram garażowych (zawiera również demontaż),
– dokumentacja dotycząca powyższego zakresu: audyt energetyczny (pod warunkiem wykonania ocieplenia przegród budowlanych), dokumentacja projektowa, ekspertyzy.
Kwota maksymalnej dotacji:
– 32 000 zł – gdy przedsięwzięcie nie obejmuje mikroinstalacji fotowoltaicznej
– 37 000 zł – dla przedsięwzięcia z mikroinstalacją fotowoltaiczną
Opcja 2
Przedsięwzięcie nie obejmujące wymiany źródła ciepła na paliwo stałe na nowe źródło ciepła, a obejmujące (dopuszcza się wybór więcej niż jednego elementu z zakresu):
– zakup i montaż wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła,
– zakup i montaż ocieplenia przegród budowlanych, okien, drzwi zewnętrznych, drzwi/bram garażowych (zawiera również demontaż),
– wykonanie dokumentacji dotyczącej powyższego zakresu: audytu energetycznego (pod warunkiem wykonania ocieplenia przegród budowlanych), dokumentacji projektowej, ekspertyz.
Kwota maksymalnej dotacji:
– 15 000 zł
Źródło: https: czystepowietrze.gov.pl
Formy dofinansowania
- dotacja
- dotacja z przeznaczeniem na częściową spłatę kapitału kredytu bankowego
Rodzaje wspieranych przedsięwzięć wraz z maksymalnymi kwotami dofinansowania
Opcja 1
Przedsięwzięcie obejmujące demontaż nieefektywnego źródła ciepła na paliwo stałe oraz zakup i montaż pompy ciepła typu powietrze-woda albo gruntowej pompy ciepła do celów ogrzewania lub ogrzewania i cwu.
Dodatkowo mogą być wykonane (dopuszcza się wybór więcej niż jednego elementu z zakresu):
– demontaż oraz zakup i montaż nowej instalacji centralnego ogrzewania lub cwu (w tym kolektorów słonecznych),
– zakup i montaż mikroinstalacji fotowoltaicznej,
– zakup i montaż wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła,
– zakup i montaż ocieplenia przegród budowlanych, okien, drzwi zewnętrznych, drzwi/bram garażowych (zawiera również demontaż),
– dokumentacja dotycząca powyższego zakresu: audyt energetyczny (pod warunkiem wykonania ocieplenia przegród budowlanych), dokumentacja projektowa, ekspertyzy.
Kwota maksymalnej dotacji:
– 25 000 zł – gdy przedsięwzięcie nie obejmuje mikroinstalacji fotowoltaicznej
– 30 000 zł – dla przedsięwzięcia z mikroinstalacją fotowoltaiczną
Opcja 2
Przedsięwzięcie obejmujące demontaż nieefektywnego źródła ciepła na paliwo stałe oraz:
– zakup i montaż innego źródła ciepła niż wymienione w opcji 1 (powyżej) do celów ogrzewania lub ogrzewania i cwu albo
-zakup i montaż kotłowni gazowej w rozumieniu Załącznika 2 do Programu.
Dodatkowo mogą być wykonane (dopuszcza się wybór więcej niż jednego elementu z zakresu):
– demontaż oraz zakup i montaż nowej instalacji centralnego ogrzewania lub cwu (w tym kolektorów słonecznych, pompy ciepła wyłącznie do cwu)
– zakup i montaż mikroinstalacji fotowoltaicznej,
– zakup i montaż wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła,
– zakup i montaż ocieplenia przegród budowlanych, okien, drzwi zewnętrznych, drzwi/bram garażowych (zawiera również demontaż),
– dokumentacja dotycząca powyższego zakresu: audyt energetyczny (pod warunkiem wykonania ocieplenia przegród budowlanych), dokumentacja projektowa, ekspertyzy
Kwota maksymalnej dotacji:
– 20 000 zł – gdy przedsięwzięcie nie obejmuje mikroinstalacji fotowoltaicznej
– 25 000 zł – dla przedsięwzięcia z mikroinstalacją fotowoltaiczną
Opcja 3
Przedsięwzięcie nie obejmujące wymiany źródła ciepła na paliwo stałe na nowe źródło ciepła, a obejmujące (dopuszcza się wybór więcej niż jednego elementu z zakresu):
– zakup i montaż wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła,
– zakup i montaż ocieplenia przegród budowlanych, okien, drzwi zewnętrznych, drzwi/bram garażowych (zawiera również demontaż),
– wykonanie dokumentacji dotyczącej powyższego zakresu: audytu energetycznego (pod warunkiem wykonania ocieplenia przegród budowlanych), dokumentacji projektowej, ekspertyz.
Kwota maksymalnej dotacji:
– 10 000 zł
Beneficjenci
Beneficjenci to osoby fizyczne, będące właścicielami/współwłaścicielami budynków mieszkalnych jednorodzinnych lub wydzielonych w budynkach jednorodzinnych lokali mieszkalnych z wyodrębnioną księgą wieczystą, o dochodzie rocznym nieprzekraczającym kwoty 100 000 zł,
W przypadku uzyskiwania dochodów z różnych źródeł, dochody sumuje się, przy czym suma ta nie może przekroczyć kwoty 100 000 zł.
Źródło: https: czystepowietrze.gov.pl
BURMISTRZ MIASTA TURKU
na podstawie art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2020 r. poz. 1057) oraz Uchwały Nr XXVII/206/20 Rady Miejskiej Turku z dnia 26 listopada 2020 r. w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2021 zarządzam
ogłasza otwarty konkurs ofert
na wsparcie realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust 3 w/w ustawy, prowadzące działalność statutową w danej dziedzinie poprzez dofinansowanie zadań realizowanych na rzecz mieszkańców Turku w zakresie:
NAUKI, EDUKACJI, OŚWIATY I WYCHOWANIA:
Udzielenie pomocy logopedycznej dzieciom uczęszczających do samorządowych przedszkoli oraz klas I-III szkół podstawowych Miasta Turku;
• na realizację zadania planuje się przeznaczyć kwotę – 122 000 zł,
• termin realizacji zadania – od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2021 r.,
• termin złożenia oferty – do dnia 28 grudnia 2020 r.,
• informacja o zadaniach tego samego rodzaju realizowanych w 2019 r. i 2020 r. -na realizację tego samego rodzaju zadania udzielono dotacji – w roku 2019 w kwocie 122 000 zł, w roku 2020 w kwocie 122 000 zł,
• zadanie wymaga w szczególności – przeprowadzenie badań wstępnych w celu ustalenia stanu mowy wychowanków i uczniów, diagnozowanie logopedyczne, przeprowadzenie badań przesiewowo-psychologicznych dzieci 5,6 letnich uczęszczających do przedszkoli oraz odpowiednio do jego wyników organizowanie pomocy logopedycznej, prowadzenie terapii logopedycznej indywidualnej i w grupach dzieci, organizowanie pomocy logopedycznej dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu przy ścisłej współpracy z pedagogami i nauczycielami prowadzącymi pomoc psychologiczno-pedagogiczną; organizowanie i prowadzenie różnych form pomoc psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli; podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstaniu zaburzeń komunikacji językowej, w tym współpraca z najbliższym środowiskiem wychowanka i ucznia; sporządzenie raportu po przeprowadzeniu diagnozy dotyczącej mowy wychowanków i uczniów; organizacji stałych zajęć na terenie przedszkoli i szkół Miasta Turek (wymagane potwierdzenie administratora obiektu).
Zasady przyznawania dotacji:
1. Udzielenie dotacji na dofinansowanie realizacji zadań publicznych wykonywanych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty, które prowadzą swoją działalność na rzecz mieszkańców Miasta Turku odbywa się po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert na zasadach określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057) oraz Uchwały Nr XXVII/206/20 Rady Miejskiej Turku z dnia 26 listopada 2020 r. w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2021.
2. Dotacja na dofinansowania realizowanego zadania dotyczy wsparcia realizacji zadania. Dofinansowanie nie może przekraczać 90% całkowitych kosztów zadania. Całkowity koszt zadania publicznego stanowi sumę kwot: dotacji, innych środków finansowych (środków finansowych własnych, środków ze świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania publicznego, środków finansowych z innych źródeł publicznych, pozostałych środków) wkładu osobowego, wkładu rzeczowego. Inne środki finansowe, wkładu osobowy, wkładu rzeczowy nie mogą być finansowane ze środków publicznych Gminy Miejskiej Turek
3. Oferent może wydatkować środki przyznane mu w trybie dotacji po dacie podpisania umowy. Wydatki poniesione przed tą datą nie będą mogły być rozliczone z dotacji. Koszty związane z realizacją dotowanego zadania powstałe przed datą podpisania umowy, a mieszczące się w terminie realizacji zadania publicznego mogą być pokryte ze środków własnych Oferenta.
4. Z dotacji mogą być poniesione koszty bezpośrednio związane z realizacją zadania, a w szczególności:
a) koszty związane z wynagrodzeniem osób niezbędnych do realizacji zadania ze składkami na ubezpieczenia społeczne od tych osób,
b) koszty rzeczowe:
- koszty realizacji zadania wynikające ze specyfiki realizowanego zadania (np. zakup sprzętu, zakup materiałów programowych, rzeczowych nagród konkursowych dla uczestników projektu, biletów wstępu, środków żywności itp.),
- koszty lokalowe (czynsz, media – gaz, energia, woda, ogrzewanie) – tylko w części dotyczącej realizacji zadania,
- koszty delegacji i przejazdów niezbędnych przy realizacji zadania,
- koszty administracyjne zadania tylko w części dotyczącej realizacji zadania (nie mogą przekraczać 20% wnioskowanej/otrzymanej dotacji, np. koszty telekomunikacyjne, zakup materiałów biurowych, obsługa księgowa itp.),
c) zakup usług wynikających ze specyfiki realizowanego zadania (np. usługi poligraficzne, transport, wyżywienie, zakwaterowanie, obsługa techniczna, ubezpieczenie uczestników zadania).
5. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji lub przyznaniem dotacji w oczekiwanej wysokości. Kwota przyznanej dotacji może być niższa od określonej w ofercie. W takim przypadku oferent zobowiązany jest do przedstawienia zaktualizowanego opisu, harmonogramu i kosztorysu realizacji zadania.
6. Burmistrz Miasta Turku może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursieprzyznanej dotacji i podpisania umowy, gdy okaże się, iż rzeczywisty zakres realizowanego zadania znacząco odbiega od opisanego w ofercie, podmiot lub jegoreprezentanci utracą zdolności do czynności prawnych, zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansowąoferenta.
7. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania reguluje umowa zawarta pomiędzy oferentem a Burmistrzem Miasta Turku, zgodna z Rozporządzeniem Przewodniczące Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018 r., poz.2057).
Miejsce i tryb składania ofert:
1. Oferty należy sporządzić na formularzu według wzoru stanowiącego załącznik do Rozporządzeniem Przewodniczące Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018 r., poz.2057). Wszystkie pozycje formularza oferty muszą zostać wypełnione zgodnie z pouczeniem co do sposobu wypełniania oferty.
2. Do oferty należy dołączyć następujące dokumenty:
a) w przypadku gdy oferent nie podlega wpisowi w Krajowym Rejestrze Sądowym potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię aktualnego wyciągu z innego rejestru lub ewidencji, ewentualnie inny dokument potwierdzający osobowość prawną oferenta. Odpis musi być zgodny z aktualnym stanem faktycznym i prawnym, niezależnie od tego, kiedy został wydany
b) w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikających z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta (-ów);
d) w przypadku złożenia oferty wspólnej – umowa zawarta między organizacjami pozarządowymi lub innymi uprawnionymi podmiotami określająca zakres ich świadczeń składających się na realizację zadania;
e) oświadczenie o prowadzeniu nie oprocentowanego rachunek bankowy wraz ze wskazaniem jego numeru, na który zostanie przyznana dotacja
f) potwierdzenie administratora obiektu.
Każdy załącznik składany w formie kserokopii winien być potwierdzony za zgodność z oryginałem przez składającego ofertę.
3. Oferent, który składa kilka ofert w konkursie powinien złożyć każdą ofertę w zamkniętej kopercie oraz jeden odrębny komplet załączników.
4. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z napisem „Konkurs na realizację zadania publicznego pt. ,,….” , w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Turku ul. Kaliska 59,62-700 Turek lub nadesłać pocztą (decyduje data stempla pocztowego).
5. Złożone oferty wraz z załącznikami są dokumentacją urzędową i nie podlegają zwrotowi.
Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert:
1. Procedura rozpatrywania ofert nastąpi w terminie do 30 dni licząc od terminu określonego dla ich złożenia.
2. Oferty poddane zostaną w I etapie postępowania konkursowego ocenie pod względem spełnienia wymogów formalnych, a w II etapie postępowania pod względem zawartości merytorycznej.
3. Po upływie terminu składania ofert złożone oferty są sprawdzane pod względem formalnym przez pracownika odpowiedzialnego za ogłoszenie konkursu. Wymogi formalne będą spełnione, jeżeli oferta jest kompletna i prawidłowa:
a) oferta uznana jest za kompletną jeżeli:
- dołączone zostały wszystkie wymagane załączniki,
- w przypadku załączników składanych w formie kserokopii, każdy załącznik winien być potwierdzony za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione,
- wypełnione zostały wszystkie pola oferty.
W przypadku niespełnienia w/w warunków oferent może być wezwany do uzupełnienia złożone przez niego dokumentacji wyłącznie w zakresie kompletności oferty.
b) oferta uznana jest za prawidłową gdy:
- jest zgodna z celami i założeniami konkursu,
- złożona jest na właściwym formularzu,
- złożona jest w wymaganym w ogłoszeniu terminie,
- podmiot jest uprawniony do złożenia oferty,
- działalność statutowa zgadza się z dziedziną zadania publicznego będącego przedmiotem zadania konkursowego
- przedstawiono szczegółowy kosztorys wraz z kalkulacją przewidywanych kosztów,
- termin realizacji zadania zgadza się z terminem wymaganym w ogłoszeniu zadania,
- oferta została podpisana przez osoby upoważnione do reprezentacji.
4. Ostatecznej kwalifikacji do II etapu postępowania konkursowego dokonają stosownie do rodzaju zadania komisje konkursowe, powołane przez Burmistrza Miasta Turek.
5. Komisja konkursowa dokona w II etapie postępowania konkursowego oceny oferty pod względem zawartości merytorycznej poprzez dokonanie analizy oferty na podstawie formularza oceny merytorycznej, przy zastosowaniu następujących kryteriów oceny:
a) możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta,
b) kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego,
c) proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizować zadanie publiczne,
d) udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego,
e) wysokość wkładu rzeczowego, osobowego, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków,
f) analiza i ocena realizacji zleconych zadań publicznych w latach poprzednich, rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
6. Komisja konkursowa biorąc pod uwagę ocenę oferty pod względem zawartości merytorycznej, wysokość wnioskowanej dotacji oraz wielkość środków finansowych przeznaczonych do rozdysponowania w konkursie przygotowuje propozycje wysokości dotacji dla poszczególnych oferentów.
7. Z przebiegu prac komisja konkursowa sporządza protokół, który wraz z listą wybranych ofert oraz propozycją wysokości dotacji dla poszczególnych oferentów przedstawia Burmistrzowi Miasta Turku.
8. Ostateczny wybór oferty i ustalenie wysokości dotacji należy do Burmistrza Miasta Turku.
9. Wyniki otwartego konkursu ofert zostaną podane niezwłocznie do wiadomości publicznej na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miejskiego w Turku, na stronie Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.miastoturek.pl (w dziale: komunikaty) oraz na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Turku www.miastoturek.pl. Ponadto uczestnicy konkursu zostaną poinformowani pisemnie o decyzji Burmistrza Miasta Turku.
10. Informację o odstąpieniu od realizacji zadania lub konieczności przedłużenia terminu dostarczenia dokumentów koniecznych do zawarcia umowy oferent składa na piśmie wraz z wyjaśnieniem przyczyn odstąpienia lub zwłoki.
11. Przyjmując zlecenie do realizacji zdania publicznego oferent zobowiązuje się do:
a) dostarczenie zaktualizowanego opisu działań, jeśli dotyczy,
b) dostarczenie zaktualizowanego kosztorysu realizacji zadania, jeśli dotyczy,
c) dostarczenie zaktualizowanej szacunkowej kalkulacji kosztów realizacji zadania, jeśli dotyczy,
d) dostarczenie zaktualizowanego harmonogramu realizacji zadania, jeśli dotyczy,
e) dostarczenie kopii (potwierdzonej za zgodność z oryginałem) aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji,
f) wykonania zadania w zakresie i na zasadach określonych w umowie oraz przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019, poz.869 ze zm.), ustawy z dnia 29 września 1994 r.o rachunkowości (Dz. U. z 2019, poz. 351 ze zm.), ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz.1440 ze zm.) oraz ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019, poz. 1781ze zm.).
12. Zawarcie umowy zobowiązuje zleceniobiorcę zadania do przekazywania ważniejszych informacji z przebiegu jego realizacji: korekt w planie realizacji zadania, zmianach w harmonogramie działania itp.
13. O istotnych zmianach w realizacji zadania, zleceniobiorca informuje na piśmie.
14. Sporządzenie aneksu do umowy jest uzależnione od rodzaju wprowadzanych zmian i powodów ich istnienia.
15. W przypadku braku możliwości zaakceptowania wprowadzonych przez zleceniobiorcę zmian w warunkach umownych Burmistrz Miasta Turku informuje o rozwiązaniu umowy.
Informacje dodatkowe:
1. Zastrzega się możliwość zmiany wysokości środków na realizację ww. zadań.
2. Kwoty przeznaczone na realizację danego zadania mogą zostać podzielone i przyznane na dofinansowanie więcej niż jednej oferty.
3. Decyzja o wynikach konkursu jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
4. Wzór oferty na realizację zadania publicznego i ramowy wzór umowy dotyczący realizacji zadania publicznego oraz wzór sprawozdania z wykonania tego zadania dostępne są na stronie internetowej: www.bip.miastoturek.pl, www.miastoturek.pl oraz w Wydziale Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Turku.
5. Burmistrz Miasta Turku zastrzega sobie prawo odwołania konkursu ofert w całości lub w części, przedłużenia terminu składania ofert oraz terminu rozstrzygnięcia konkursu.
Romuald Antosik
Burmistrz Miasta Turek
Wyniki otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w roku 2021 w zakresie nauki, edukacji, oświaty i wychowania:
Udzielenie pomocy logopedycznej dzieciom uczęszczającym do samorządowych przedszkoli oraz klas I-III szkół podstawowych Miasta Turku
Lp. |
Nazwa oferenta
|
Tytuł zadania |
Kwota dotacji |
1. |
Stowarzyszenie Świetlic Profilaktyczno-Wychowawczych ,,Azyl” |
Udzielanie pomocy logopedycznej dzieciom uczęszczającym do samorządowych przedszkoli oraz klas I-III szkół podstawowych Miasta Turku |
122 000 zł |
RAZEM |
122 000 zł |
PROGRAM CZYSTE POWIETRZE
ZASADY OBOWIĄZUJĄCE OD 3 STYCZNIA 2023
Cel Programu
Celem Programu Priorytetowego Czyste Powietrze jest poprawa jakości powietrza oraz zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych poprzez wymianę źródeł ciepła i poprawę efektywności energetycznej budynków mieszkalnych jednorodzinnych.
Narzędziem w osiągnięciu celu jest dofinansowanie przedsięwzięć realizowanych przez:
- beneficjentów uprawnionych do podstawowego poziomu dofinansowania (część I Programu),
- beneficjentów uprawnionych do podwyższonego poziomu dofinansowania (część II Programu),
- beneficjentów uprawnionych do najwyższego poziomu dofinansowania (część III Programu).
Formy dofinansowania
• dotacja (dotyczy części I, II i III Programu),
• dotacja z prefinansowaniem (dotyczy części II i III Programu – wymagane jest załączenie do wniosku o dofinansowanie podpisanej umowy z wykonawcą na realizację określonego zakresu przedsięwzięcia z opcją prefinansowania),
• dotacja na częściową spłatę kapitału kredytu bankowego (dotyczy części I i II Programu).
Rozpoczęcie przedsięwzięcia
Nie wcześniej niż sześć miesięcy przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie.
Okres realizacji
• dla dotacji w ramach części I i części II Programu: do 30 miesięcy od daty złożenia wniosku o dofinansowanie,
• dla dotacji w ramach części III Programu: do 36 miesięcy od daty złożenia wniosku o dofinansowanie,
• dla dotacji z prefinansowaniem: do 18 miesięcy od daty złożenia wniosku o dofinansowanie,
• dla dotacji na częściową spłatę kapitału kredytu: do 18 miesięcy od daty złożenia wniosku o dofinansowanie w banku, który przystąpił do Programu.
Zakres wsparcia
Warunkiem otrzymania dofinansowania do przedsięwzięcia z KOMPLEKSOWĄ TERMOMODERNIZACJĄ będzie przeprowadzenie audytu energetycznego. Dofinansowanie audytu energetycznego budynku do kwoty 1 200 zł, nie będzie wliczane do limitu maksymalnej wartości dofinansowania. Kompleksowa termomodernizacja w rozumieniu Programu to przedsięwzięcie, w wyniku realizacji którego nastąpi zmniejszenie zapotrzebowania na energię użytkową (EU) budynku:
a) do wartości nie większej niż 80 kWh/(m²*rok)
lub
b) o minimum 40%
W przypadku ubiegania się o podwyższony i najwyższy poziom dofinansowania osiągany dochód trzeba udowodnić za pomocą zaświadczenia, po które Mieszkańcy Turku mogą zgłosić się do Wydziału Świadczeń Rodzinnych Urzędu Miejskiego w Turku, mieszczącego się przy ulicy Browarnej 11 , tel. 63 289 60 89, 63 289 61 47.
Wniosek o wydanie zaświadczenia można pobrać w siedzibie Wydziału Świadczeń Rodzinnych lub ze strony internetowej (link poniżej)
https://bip.miastoturek.pl/artykul/wnioski-dotyczace-przyrody-i-srodowiska
Szczegółowe informacje
Szczegółowe informacje na temat Programu można uzyskać na stronie internetowej:
https://www.wfosgw.poznan.pl/czyste-powietrze/informacje-o-programie/
https://czystepowietrze.gov.pl/
lub pod numerem telefonu:
• Ogólnokrajowej infolinii Programu Czyste Powietrze: 22 340 40 80
• Infolinii WFOŚiGW w Poznaniu dla Programu Priorytetowego Czyste Powietrze:
61 4499 254; 61 4499 255.
Punkt konsultacyjno-informacyjny
Dla Mieszkańców Turku uruchomiony został Punkt Konsultacyjno-informacyjny mieszczący się w Urzędzie Miejskim w Turku, ul. Kaliska 59 czynny w godzinach od 10.00 do 14.00; tel. 63 289 61 07; 63 289 61 43; e-mail: czystepowietrze@miastoturek.pl
W Punkcie można uzyskać:
• informację na temat zasad Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze”;
• szczegółowe informacje na temat możliwości uzyskania dotacji;
• pomoc w wypełnianiu wniosku o dofinansowania;
• pomoc w rozliczeniu przyznanej dotacji.
Z uwagi na duże zainteresowanie prosimy o wcześniejszy kontakt w celu umówienia terminu konsultacji.
Program „Czyste Powietrze” na terenie miasta Turku
• Liczba złożonych wniosków o dofinansowanie: 484
• Liczba zrealizowanych przedsięwzięć:237
• Kwota wypłaconych dotacji: 5 658 091,78 PLN