ODPOWIEDZI NA NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA DOTYCZĄCE „SYSTEMU GOSPODAROWANIA ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE MIASTA TUREK”
1.Kto składa deklarację i ponosił opłatę?
Jest to obowiązek właściciela domu jednorodzinnego, a odnośnie budynków wielorodzinnych (np. bloków) obowiązek zarządu spółdzielni mieszkaniowej, zarządu wspólnoty mieszkaniowej albo zarządu dewloperskiego.
2.Gdzie należy składać deklarację o wysokości opłaty?
Taką deklarację należy składać bezpośrednio w Urzędzie Miejski w Turku pok. Nr 109 lub wysłać pocztą na adres Urzędu Miejskiego w Turku, ul. Kaliska 59, 62-700 Turek.
3.Do kiedy należy składać deklarację?
Termin składania deklaracji to 30 kwietnia 2013 r.
4.Co się stanie w przypadku kiedy nie złożę wymaganej deklaracji w terminie?
W razie niezłożenia deklaracji w wymaganym terminie zostanie wydana decyzja określająca wysokość opłaty. Opłata zostanie naliczona od momentu zaistnienie obowiązku jej wnoszenia (1 lipca 2013) wraz z odsetkami.
5.Co się stanie, jeżeli właściciel nieruchomości zadeklarował, że będzie segregował odpady a ich nie segreguje?
W przypadku stwierdzenia, że mieszkaniec nie segreguje odpadów a zadeklarował, że będzie to robił, zostanie wydana decyzja określająca opłatę w wysokości 17 zł od osoby (jak za odpady zbierane w sposób nieselektywny).
5.Kto będzie kontrolował zadeklarowaną przez mieszkańca segregację odpadów komunalnych?
Firma odbierająca odpady komunalne ma obowiązek powiadomić Urząd Miejski w Turku o przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów.
Opracował
Kierownik Wydziału IGO
Waldemar Trojan