Aktualności
- Szczegóły
Deklaracja dostępności Urzędu Miasta Turku
Urząd Miejski w Turku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Urzędu Miasta Turek.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Skróty klawiaturowe
Na tej stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Andrzej Drzewiecki
- E-mail: sekretarz@miastoturek.pl
- Telefon: +48 63 289 61 13
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej (np. numer telefonu, e-mail),
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Zgodnie z Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (t.j.Dz. U. z 2017 r. poz. 1824) Burmistrz Miasta Turku informuje, iż osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, mają prawo do korzystania z usług pozwalających na komunikowanie się. Potrzebę skorzystania z usług tłumacza języka migowego, należy zgłosić co najmniej 3 dni robocze przed wizytą w Urzędzie, w formie pisemnej lub ustnej w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Turku, bądź na adres poczty elektronicznej poczta@miastoturek.pl lub za pośrednictwem faksu na numer 63 289 61 11.
Skargi i odwołania
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Wydziały Urzędu Miejskiego w Turku umieszczone są w czterech lokalizacjach:
Ul. Kaliska 59 - główny budynek Urzędu Miejskiego, w którym mieszczą się m.in. następujące komórki organizacyjne:
- Biuro Obsługi Klienta
- Kasa Urzędu Miejskiego
- Burmistrz oraz Zastępcy Burmistrza
- Biuro Rady Miejskiej
- Wydział Inżynierii Miejskiej (odpady komunalne, ochrona środowiska, drogi)
- Wydział Spraw Społecznych
- Wydział Mienia Komunalnego (gospodarka przestrzenna, gospodarka nieruchomościami) Wydział Strategii i Rozwoju
- Wydział inwestycji
Opis dostępności wejścia do budynku: wejście główne od ulicy Kaliskiej oznaczone jest tablicą z nazwą urzędu; wejście dostępne jest dla osób z niepełnosprawnościami; do wejścia prowadzi pochylnia, po której można przejechać wózkiem inwalidzkim, wózkiem dziecięcym itp.; drzwi z progiem nieprzekraczającym 2 cm wysokości.Drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie. Przy wejściu zamontowany jest przycisk przywołania.
Przed budynkiem znajdują się dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych oznaczone znakiem informacyjnym i namalowaną kopertą w kolorze niebieskim.
Pomieszczenia do obsługi Klientów wyposażone są w ramki do podpisu służące do precyzyjnego składania podpisu, ułatwiające osobom z dysfunkcjami wzroku wykonanie tych czynności.
Krawędzie schodów znajdujących się na parterze budynku oznakowane są nakładkami ułatwiającymi widoczność dla osób słabowidzących, mające charakter naprowadzający i ostrzegawczy.
W budynku na wszystkich kondygnacjach, pomieszczenia do obsługi klientów są oznaczone tabliczkami informacyjnymi w alfabecie Braille’a dla osób z niepełnosprawnością wzroku - niedowidzących, niewidomych oraz osób z problemami wzroku, ułatwiające łatwe i szybkie zlokalizowanie danego pomieszczenia w budynku, posiadające łatwo wyczuwalne pod palcami oznaczenia.
W budynku na wszystkich kondygnacjach widnieją tablice informacyjne zawierające wypukłości i kontrast dla niedowidzących i osób z problemami wzroku.
Budynek ma trzy kondygnacje. Biura Urzędu znajdują się na parterze i pierwszym piętrze. Przy budynku znajduje się parking z dwoma miejscami dla osób niepełnosprawnych. Po wejściu do budynku należy skierować się do Biura Obsługi Klienta Urzędu znajdującego po prawej stronie od wejścia głównego. Pracownik Biura Obsługi Klienta, po zdefiniowaniu potrzeby Klienta, realizuje ją bądź zawiadamia odpowiednią merytorycznie komórkę organizacyjną Urzędu. Merytorycznie właściwą obsługę Klienta prowadzi pracownik powiadomionej komórki organizacyjnej Urzędu.
Po załatwieniu sprawy, pracownik Biura Obsługi Klienta służy pomocą osobie niepełnosprawnej w opuszczeniu Urzędu. Powyższe zasady mają zastosowanie do obsługi Klientów niepełnosprawnych, Klientów z ograniczeniem zdolności ruchowej, a w uzasadnionych przypadkach również innych Klientów, którzy zgłaszają taką potrzebę. Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. W budynku nie ma windy ani toalety dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku znajdują się materace ewakuacyjne w razie zagrożenia. Brak opcji wjazdu wózkiem na wyższe kondygnacje. Istnieje możliwość umówienia spotkania z urzędnikiem wydziału, który znajduje się na niedostępnych kondygnacjach. Winda: brak. Platforma: brak. Pochylnia: tak. Pętla indukcyjna: brak. Toaleta dostosowana: brak. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, planów tyflograficznych oraz schematów dotykowych.
Ul. Szkolna 4 - budynek Urzędu Miejskiego, w którym mieszczą się m.in. następujące komórki organizacyjne:
- Urząd Stanu Cywilnego
- Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich (biuro dowodów i ewidencja ludności)
- Wydział Mienia Komunalnego (sprawy mieszkaniowe).
Wejście główne od strony ulicy Szkolnej: niedostępne dla osób z niepełnosprawnością ruchową; do budynku prowadzą schody). Wejście od strony podwórka: dostępne dla osób z niepełnosprawnościami; do obiektu prowadzi ciąg pieszy, po którym swobodnie można przejechać wózkiem inwalidzkim; drzwi nie otwierane automatycznie. Brak opcji wjazdu wózkiem na wyższe kondygnacje. Istnieje możliwość umówienia spotkania z urzędnikiem wydziału, który znajduje się na niedostępnych kondygnacjach. Winda na wyższe kondygnacje: brak. Opis dostosowań (np. pochylnie, platformy, informacje głosowe, pętle indukcyjne). Platforma: brak. Pochylnia: brak. Pętla indukcyjna: brak. Toaleta dostosowana: nie. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, planów tyflograficznych oraz schematów dotykowych.
Ul. Browarna 11- budynek Urzędu Miejskiego, w którym mieszczą się m.in. następujące komórki organizacyjne:
- Wydział Świadczeń Rodzinnych
Wejście główne od ulicy Browarnej: dostępne dla osób z niepełnosprawnościami; do wejścia prowadzi pochylnia, po której można przejechać wózkiem inwalidzkim, wózkiem dziecięcym itp.; drzwi z progiem nieprzekraczającym 2 cm wysokości. Drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie. Brak opcji wjazdu wózkiem na wyższe kondygnacje. Winda: brak. Platforma: brak. Pochylnia: tak. Pętla indukcyjna: brak. Toaleta dostosowana: brak.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, planów tyflograficznych oraz schematów dotykowych.
Ul. Jedwabnicza 4 - budynek Urzędu Miejskiego, w którym mieszczą się m.in. następujące komórki organizacyjne:
- Centrum Obsługi Inwestora
Wejście główne od ulicy Jedwabniczej: dostępne dla osób z niepełnosprawnościami; do obiektu prowadzi ciąg pieszy, po którym swobodnie można przejechać wózkiem inwalidzkim; drzwi nie otwierane automatycznie. Brak opcji wjazdu wózkiem na wyższe kondygnacje. Winda: brak. Platforma: brak. Pochylnia: nie. Pętla indukcyjna: brak. Toaleta dostosowana: tak. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, planów tyflograficznych oraz schematów dotykowych.
- Szczegóły
![ospturek 4 20200329 1291340373](/images/joomgallery/originals/2020_marzec_2883/ospturek_2886/ospturek_4_20200329_1291340373.jpg)
Strażacy z Ochotniczej Straży Pożarnej w Turku pracują przy odkażaniu ogólnodostępnych miejsc w mieście. Głównie to włączniki sygnalizacji świetlnej, ławki, kosze na odpady, poręcze i tym podobne punkty.
- Szczegóły
![UM 30 marca](/images/joomgallery/originals/2020_marzec_2883/UM_30_marca.png)
Od 30 marca 2020 r. wszystkie sprawy urzędowe są załatwiane wyłącznie telefonicznie lub emailem na adres poczta@miastoturek.pl lub poprzez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
- Szczegóły
![unnamed](/images/joomgallery/originals/2020_marzec_2883/unnamed.jpg)
W związku z obowiązującym stanem epidemii spółka miejska PGKiM Sp. z o.o. podjęła działania mające na celu zapobieganie zakażeniu koronawirusem.
- Szczegóły
![odzież używana](/images/joomgallery/originals/2020_marzec_2883/odzież_używana.jpg)
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Turku, z uwagi na stan epidemiczny związany zagrożeniem COVID-19, zmuszony został do zamknięcia Punkt Wydawania Odzieży, znajdujący się przy ulicy Matejki 5 w Turku. Punkt został zamknięty do odwołania.
- Szczegóły
![telefon](/images/joomgallery/originals/2020_marzec_2883/telefon.jpg)
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Turku - Ośrodek Wsparcia dla Osób z Problemami Uzależnień w związku z zaistniałą sytuacją, stosując się do wytycznych i rozporządzeń Ministerstwa Zdrowia, ale przede wszystkim mając na uwadze Państwa i nasze zdrowie oraz bezpieczeństwo informuje, że wszystkie konsultacje, spotkania indywidualne i grupowe do odwołania będą możliwe jedynie w formie kontaktu telefonicznego i mailowego (ow@mops.turek.pl).
- Szczegóły
![podziękowania-1](/images/joomgallery/originals/2020_marzec_2883/podziękowania-1.jpg)
Najbliżsi ŚP. Lechosława Pawlaka, Zastępcy Burmistrza Turku w latach 1994-2002, dziękują za wyrazy współczucia i udzielone wsparcie.
- Szczegóły
Ochotnicza Straż Pożarna w Turku w porozumieniu z Miejskim Centrum Zarządzania Kryzysowego przyjmuje pomoc od wszystkich chętnych, którzy chcą włączyć się w aktywną walkę z wirusem.
- Szczegóły
![2parkingi](/images/joomgallery/originals/2020_marzec_2883/2parkingi.png)
Podczas pandemii wirusa SARS-CoV-2 poruszanie się samochodami osobowymi jest zalecane i bezpieczne. Dlatego Burmistrz Turku zdecydował o wydłużeniu okresu darmowego parkowania w strefie do 3 maja 2020 r.
- Szczegóły
![Deklaracje](/images/joomgallery/originals/2020_marzec_2883/Deklaracje.png)
Szanowni Państwo, zachęcamy o składanie deklaracji o wysokości opłaty za odpady komunalne drogą elektroniczą, a dopiero, kiedy to nie jest możliwe, deklarację można złożyć do specjalnej skrzynki.
- Szczegóły
![babcia telefon](/images/joomgallery/originals/2020_marzec_2883/babcia_telefon.jpg)
Osoby starsze i samotne, które nie wychodzą z domu i potrzebują pomocy, mogą zgłaszać się pod nr telefonu 63 280 36 62. Za jego pośrednictwem mogą Państwo poprosić o zaopatrzenie w żywość, wykup leków czy zwrócić się o pomoc psychologiczną. Po pomoc można zgłaszać się również mailowo na adres: sekretariat@mops turek.pl.
- Szczegóły
![rodzice](/images/joomgallery/originals/2020_marzec_2883/rodzice.jpg)
Rodzice, którzy skorzystali z dodatkowego 14-dniowego zasiłku opiekuńczego, mogą wnioskować o wypłatę tego świadczenia za kolejny okres.