Na 26 czerwca 2025 r. zaplanowana została XIV sesja Rady Miejskiej Turku, której główne punkty dotyczyć będą udzielenia wotum zaufania i absolutorium dla Burmistrza Miasta Turku.
Radni obradować będą od godz. 16.00 w sali konferencyjnej im. „Solidarności” w Urzędzie Miejskim przy ul. Kaliskiej.
Proponowany porządek obrad wygląda następująco:
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Ewentualne zmiany w porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z XIII sesji Rady Miejskiej.
4. Rozpatrywanie raportu o stanie gminy za 2024 rok:
a) przedstawienie raportu;
b) debata nad przedstawionym raportem;
c) podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta Turku wotum zaufania za 2024 rok.
5. Rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta Turku za rok 2024:
a) informacja Burmistrza Miasta o wykonaniu budżetu, sprawozdaniu finansowym oraz stanie mienia komunalnego,
b) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu,
c) odczytanie uchwały Komisji Rewizyjnej w sprawie wyrażenia opinii o wykonaniu budżetu gminy i wniosku o udzieleniu absolutorium burmistrzowi,
d) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej,
e) dyskusja,
f) podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Miejskiej Turek za 2024,
g) podjęcie uchwały w sprawie absolutorium.
6. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr X/78/24 Rady Miejskiej Turku z dnia 30 grudnia 2024 r. w sprawie uchwalenia budżetu miasta Turku na rok 2025.
7. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr X/77/24 Rady Miejskiej Turku z dnia 30 grudnia 2024 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Turku na lata 2025–2037.
8. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu udzielania dotacji celowej na dofinansowanie wymiany niskosprawnych kotłów i pieców na niskoemisyjne źródła ciepła.
9. Podjęcie uchwały w sprawie ustanowienia strefy wolnej od dymu tytoniowego, pary z papierosów elektronicznych i substancji uwalnianych za pomocą nowatorskiego wyrobu tytoniowego w rejonie ul. Milewskiego.
10. Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy nowo powstałej ulicy w mieście Turku.
11. Podjęcie uchwały w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych i ustalenia ich przebiegu.
12. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie na rzecz Gminy Miejskiej Turek prawa użytkowania wieczystego nieruchomości z udzieloną bonifikatą.
13. Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za rok 2024.
14. Informacja Przewodniczącego Rady o funkcjonowaniu Rady w okresie międzysesyjnym.
15. Informacja Przewodniczącego Rady o złożonych interpelacjach i udzielonych odpowiedziach.
16. Informacja Burmistrza Miasta o wykonaniu uchwał Rady Miejskiej Turku oraz o działalności w okresie międzysesyjnym.
17. Zapytania i interpelacje.
18. Wolne wnioski i komunikaty.
19. Zakończenie XIV sesji Rady Miejskiej Turku.
Obrady Rady Miejskiej Turku będzie można oglądać na żywo tutaj