Miasto Turek - Logo

Unia EuropejskaProgram Czyste Powietrze Rzeczpospolita PolskaWojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w PoznaniuBiuletyn Informacji Publicznej  Biuletyn Informacji Publicznej

Na 26 czerwca 2025 r. zaplanowana została XIV sesja Rady Miejskiej Turku, której główne punkty dotyczyć będą udzielenia wotum zaufania i absolutorium dla Burmistrza Miasta Turku.

 

 

Radni obradować będą od godz. 16.00 w sali konferencyjnej im. „Solidarności” w Urzędzie Miejskim przy ul. Kaliskiej.

Proponowany porządek obrad wygląda następująco:

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2. Ewentualne zmiany w porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z XIII sesji Rady Miejskiej.

4. Rozpatrywanie raportu o stanie gminy za 2024 rok:

a) przedstawienie raportu;

b) debata nad przedstawionym raportem;

c) podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta Turku wotum zaufania za 2024 rok.

5. Rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta Turku za rok 2024:

a) informacja Burmistrza Miasta o wykonaniu budżetu, sprawozdaniu finansowym oraz stanie mienia komunalnego,

b) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu,

c) odczytanie uchwały Komisji Rewizyjnej w sprawie wyrażenia opinii o wykonaniu budżetu gminy i wniosku o udzieleniu absolutorium burmistrzowi,

d) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej,

e) dyskusja,

f) podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Miejskiej Turek za 2024,

g) podjęcie uchwały w sprawie absolutorium.

6. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr X/78/24 Rady Miejskiej Turku z dnia 30 grudnia 2024 r. w sprawie uchwalenia budżetu miasta Turku na rok 2025.

7. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr X/77/24 Rady Miejskiej Turku z dnia 30 grudnia 2024 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Turku na lata 2025–2037.

8. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu udzielania dotacji celowej na dofinansowanie wymiany niskosprawnych kotłów i pieców na niskoemisyjne źródła ciepła.

9. Podjęcie uchwały w sprawie ustanowienia strefy wolnej od dymu tytoniowego, pary z papierosów elektronicznych i substancji uwalnianych za pomocą nowatorskiego wyrobu tytoniowego w rejonie ul. Milewskiego.

10. Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy nowo powstałej ulicy w mieście Turku.

11. Podjęcie uchwały w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych i ustalenia ich przebiegu.

12. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie na rzecz Gminy Miejskiej Turek prawa użytkowania wieczystego nieruchomości z udzieloną bonifikatą.

13. Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za rok 2024.

14. Informacja Przewodniczącego Rady o funkcjonowaniu Rady w okresie międzysesyjnym.

15. Informacja Przewodniczącego Rady o złożonych interpelacjach i udzielonych odpowiedziach.

16. Informacja Burmistrza Miasta o wykonaniu uchwał Rady Miejskiej Turku oraz o działalności w okresie międzysesyjnym.

17. Zapytania i interpelacje.

18. Wolne wnioski i komunikaty.

19. Zakończenie XIV sesji Rady Miejskiej Turku.

Obrady Rady Miejskiej Turku będzie można oglądać na żywo tutaj 

Pozostałe aktualności

Zapraszamy na bezpłatne webinarium dla przedsiębiorców z Wielkopolski!

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Koninie zaprasza na webinarium „Instrumenty zwrotne dla przedsiębiorców w Wielkopolsce”.

Więcej…

Nowa strefa wolna od dymu

Rada Miejska Turku uchwaliła kolejną w mieście strefę wolną od dymu. Tym razem zakaz palenia obejmuje ulicę Milewskiego po obu stronach, na odcinku od skrzyżowania z ul. 3 Maja i Chopina do ronda Sera Turek.

Więcej…

Kosmiczna lekcja ze Sławoszem Uznańskim-Wiśniewskim

8 lipca Sławosz Uznański-Wiśniewski połączy się z polskimi dziećmi i młodzieżą w ramach programu edukacyjnego współtowarzyszącego misji IGNIS.

Więcej…