Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych to bardzo aktywne gremium powołane przez Burmistrza Miasta Turku. Aktywne, bo organizuje dziesiątki akcji profilaktycznych, pogadanek i spotkań z osobami uzależnionymi.
Dzisiaj, tj. 14 stycznia 2025 r. burmistrz Romuald Antosik wręczył akt powołania nowej przewodniczącej Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Nową szefową komisji została Izabela Zygoń, która przez wiele lat pełniła funkcję sekretarza komisji. Ponadto wręczony został akt powołania na członka Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Małgorzaty Marszałek.
Warto dodać, że Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych nie zajmuje się wyłącznie problemem alkoholowym, ale również innymi uzależnieniami, przemocą domową i współpracą w tym zakresie z organizacjami pozarządowymi. W ramach swoich działań komisja prowadzi rozmowy z osobami mającymi problem alkoholowy i z ich bliskimi, wnosi również o orzeczenia o zastosowanie wobec osób uzależnionych od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego.
Wśród licznych zadań komisji jest również opiniowanie wniosków o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, w zakresie zgodności lokalizacji punktów sprzedaży ze stosowną uchwałą Rady Miejskiej. Prowadzi też kontrole przestrzegania zasad sprzedaży napojów alkoholowych na terenie Turku, szkoli w tym zakresie sprzedawców. Do przyjemniejszych aspektów pracy komisji należą działania promocyjne życia bez uzależnień np. podczas wydarzeń plenerowych, oraz organizacja zajęć profilaktycznych dla dzieci i młodzieży.
Dziękujemy za dotychczasową pracę paniom Elżbiecie Piąstce i Emilii Swenderskiej, a nowej komisji życzymy dobrej współpracy.