Miasto Turek - Logo

Unia EuropejskaProgram Czyste Powietrze Rzeczpospolita PolskaWojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w PoznaniuBiuletyn Informacji Publicznej  Biuletyn Informacji Publicznej

Informacja o wynikach konsultacji z mieszkańcami Gminy Miejskiej Turek, w przedmiocie utworzenia jednostek pomocniczych Gminy Miejskiej Turek i uchwalenia statutów jednostek pomocniczych.

Na podstawie Zarządzenia Nr 129/2024 Burmistrza Miasta Turku z dnia 4 lipca 2024 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji w przedmiocie utworzenia jednostek pomocniczych Gminy Miejskiej Turek i uchwalenia statutów jednostek pomocniczych przedmiotem konsultacji były:

  1. projekt uchwały w sprawie utworzenia jednostek pomocniczych Gminy Miejskiej Turek, przewidujący utworzenie 8 jednostek pomocniczych, stanowiący załącznik nr 1 do zarządzenia;
  2. projekt uchwały w sprawie statutu Osiedla nr 1 w Turku, stanowiący załącznik nr 2 do zarządzenia;
  3. projekt uchwały w sprawie statutu Osiedla nr 2 w Turku, stanowiący załącznik nr 3 do zarządzenia;
  4. projekt uchwały w sprawie statutu Osiedla nr 3 w Turku, stanowiący załącznik nr 4 do zarządzenia;
  5. projekt uchwały w sprawie statutu Osiedla nr 4 w Turku, stanowiący załącznik nr 5 do zarządzenia;
  6. projekt uchwały w sprawie statutu Osiedla nr 5 w Turku, stanowiący załącznik nr 6 do zarządzenia;
  7. projekt uchwały w sprawie statutu Osiedla nr 6 w Turku, stanowiący załącznik nr 7 do zarządzenia;
  8. projekt uchwały w sprawie statutu Osiedla nr 7 w Turku, stanowiący załącznik nr 8 do zarządzenia;
  9. projekt uchwały w sprawie statutu Osiedla nr 8 w Turku, stanowiący załącznik nr 9 do zarządzenia;

Konsultacje z mieszkańcami Gminy Miejskiej Turek, których celem było zebranie opinii, uwag oraz wniosków dotyczących w/w projektów uchwał odbyły się w dniach od 8 lipca 2024 r. do 15 lipca 2024 r. (8 dni) poprzez:

  1. zamieszczenie projektów uchwał do publicznego wglądu na stronie internetowej Miasta Turek, na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz wyłożenie w Urzędzie Miejskim w Turku, w terminie od dnia 8 lipca 2024 r. do dnia 15 lipca 2024 roku;
  2. przyjmowanie pisemnych opinii, uwag oraz wniosków do projektów, w terminie od dnia 8 lipca 2024 r. do dnia 15 lipca 2024 r., za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub przesłanych drogą elektroniczną na adres: poczta@miastoturek.pl oraz osobiście w Urzędzie Miejskim w Turku, Biuro Obsługi Klienta.

W ramach przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami wpłynęły wnioski i uwagi do projektów uchwał:

  1. wniosek z dnia 8 lipca 2024 r w zakresie:
  1. dołączenia do obszaru Osiedla nr 1 ulic: Kaliskiej, Wąskiej, Szerokiej, Kączkowskiego- domy jednorodzinne (strona południowa), Miodowej, Mickiewicza, Szkolnej, Żeromskiego, Kościuszki, Sportowej do nr 5
  2. dodania do obszaru Osiedla nr 2 - Osiedla Młodych
  1. wniosek z dnia 9 lipca 2024 r. o treści:
  1. ,,§ 9 pkt 3 powinien brzmieć „Zarząd składa się z 5 osób, w tym przewodniczącego i wiceprzewodniczącego”.
  2. § 9 pkt 6 powinien brzmieć „ Posiedzenia Zarządu zwołuje Przewodniczący w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz w kwartale, zawiadamiając o tym pozostałych członków zarządu w ciągu 7 dni przed dniem jego odbycia”.
  3. § 12 pkt 2.4 powinien brzmieć „ Zebranie Ogólne Mieszkańców odbywa się w miarę istniejących potrzeb, jednak nie rzadziej niż jeden raz w roku. Lokal zabezpiecza Urząd Miasta i uczestniczy w nim Burmistrz lub delegowany pełnomocnik.
  4. W §10, § 12, § 14, § 15, § 21, należy uporządkować numerację.
  5. § 16 pkt 3 powinien brzmieć „W pierwszej kolejności przeprowadza się wybór członków Zarządu, a następnie spośród nich dokonuje wyboru Przewodniczącego, który nie może być radnym innego organu samorządowego oraz wybór wiceprzewodniczącego”.
  6. W § 9 pkt 2 zmienić 3 na 5 nazwiskach
  7. W § 22 pkt 1 wykreślić „i jego Przewodniczący”. Przewodniczący jest członkiem Zarządu i jest zbędne akcentowanie.
  8. § 24 pkt 2 powinien brzmieć „W przypadku przeznaczenia środków finansowych na działalność Osiedla w budżecie Gminy. Członkowie Zarządu Osiedla są obowiązani do przestrzegania obowiązujących przepisów i stosowania procedur obowiązujących w Urzędzie Miejskim w Turku.
  9. Jako Przewodniczący uważam, że podział społeczeństwa na Osiedlu Wyzwolenia na dwa Samorządy, nie jest czymś dobrym. Jest bezcelowe i mam negatywną opinię na ten temat. Uważam, że jest to zły pomysł, który nie przyniesie korzyści, a wręcz przeciwnie - może doprowadzić do niepotrzebnych konfliktów przy organizacji różnych imprez np. festyn czy konkurs balkonowy. Powinniśmy dążyć do konsolidacji i integracji. W dodatku najstarsza część os. Wyzwolenia to jest bloki od 1 do 12 były zawsze pod Samorządem nr 7 a teraz mają być numerem 8,”
  1. wniosek z dnia 11 lipca 2024 r. dotyczył zapisu w § 7 pkt 1, że organem uchwałodawczym w Osiedlu jest Rada o liczbie członków wg. art. 17 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, nie więcej jednak niż 21.

Wynik konsultacji ma charakter opiniodawczy i nie jest wiążący, jednak po dokonaniu analizy Burmistrz Miasta Turku:

  • wniosek nr 1 uznał jako zasadny i uwzględnił w projektach uchwał:
  1. w sprawie utworzenia jednostek pomocniczych Gminy Miejskiej Turek, przewidujący utworzenie 8 jednostek pomocniczych,
  2. w sprawie statutu Osiedla nr 1 w Turku,
  3. w sprawie statutu Osiedla nr 2 w Turku,

poprzez zmiany granic i obszarów Osiedli 1 i 2,

  • wniosek nr 2 w części dotyczącej zmiany granic obszarów Osiedli nr 7 i 8, oraz zmiany liczby członków zarządu uznał a zasadny oraz uwzględnił w projektach uchwał :
  1. projekt uchwały w sprawie utworzenia jednostek pomocniczych Gminy Miejskiej Turek,

2) projekt uchwały w sprawie statutu Osiedla nr 7 w Turku,

poprzez zmianę granic i obszaru Osiedla nr 7 i liczby członków zarządu.

W pozostałym zakresie wniosek nr 2 nie został uwzględniony w projektach uchwał.

  • wniosek nr 3 nie zawiera szczegółowych regulacji zasad wyboru i działania Rady Osiedla w związku z czym powyższa sugestia nie została uznana jako możliwa do zrealizowania i uwzględnienia w projektach uchwał.

Niniejsza informacja z przebiegu konsultacji z mieszkańcami Gminy Miejskiej Turek w przedmiocie utworzenia jednostek pomocniczych Gminy Miejskiej Turek i uchwalenia statutów jednostek pomocniczych zostanie przedstawiona Radzie Miejskiej Turek i opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego, na stronie internetowej miasta oraz umieszczony na tablicy ogłoszeń Urzędu.

BURMISTRZ MIASTA

Romuald Antosik

 

Do pobrania:

pdfInformacja_o_wynikach_konsultacji_z_mieszkańcami_Gminy_Miejskiej_Turek_w_przedmiocie_utworzenia_jednostek_pomocniczych_Gminy_Miejskiej_Turek_i_uchwalenia_statutów_jednostek_pomocniczych.pdf

 

Pozostałe aktualności

Praca szuka człowieka

Urząd Miejski w Turku poszukuje osoby na stanowisko ds. promocji inwestycyjnej i gospodarczej miasta, w Wydziale Strategii i Rozwoju.

Więcej…

Projekt edukacyjny w przedszkolu Bajkowym: "Gotuj się na zmiany"

W dniach 12-15 listopada w Bajkowym Przedszkolu realizowany był projekt edukacyjny "Gotuj się na zmiany", który miał na celu rozwijanie umiejętności kulinarnych, kreatywności i współpracy wśród dzieci. W ramach projektu, dzieci z różnych grup wiekowych wcielały się w role małych kucharzy, uczestnicząc w różnorodnych aktywnościach związanych z przygotowywaniem posiłków i zdrowym stylem życia.

Więcej…

Wkrótce lokatorzy podpiszą umowy najmu nowych mieszkań

Po rozpatrzeniu uwag wniesionych przez mieszkańców, Społeczna Komisja Mieszkaniowa przygotowała listę osób, kwalifikujących się do przydziału mieszkania w nowo wybudowanych blokach komunalnych. Wkrótce 44 najemców podpisze umowy najmu.

Więcej…