Szanowni Państwo, zgodnie z art. 34 ust 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/45/WE z przykrością informujemy, że doszło do naruszenia Państwa danych osobowych poprzez udostępnienie archiwalnych informacji w Biuletynie Informacji Publicznej zawartych i opublikowanych w oświadczeniach majątkowych, które były dostępne na technicznych serwerach będących własnością podmiotów trzecich.
Oświadczenia majątkowe tam zgromadzone dotyczyły roku 2004 i następnych.
W oświadczeniach majątkowych znajdowały się dane dotyczące Państwa imienia (imion), nazwiska, nazwiska rodowego, daty i miejsca urodzenia, zajmowanego stanowiska, miejsca zatrudnienia, zasobów finansowych, czyli informacje wymagane na podstawie przepisów ustawy o samorządzie gminnym.
Potencjalnym negatywnym skutkiem tego naruszenia dla Państwa mogą być:
-utrata kontroli nad własnymi danymi osobowymi,
-użycie danych przez inną osobę w celu podszycia się pod osobę, której dane ujawniono,
-możliwość uzyskania dostępu do innych Państwa danych wykorzystując już posiadane informacje.
By ograniczyć ewentualne negatywne skutki utraty poufności ww. danych osobowych, powinni Państwo:
-zwrócić szczególną ostrożność na otrzymywaną niechcianą korespondencję, w tym również powołującą się na niniejsze naruszenie, mającą na celu wywołania nieostrożnego zachowania i przekazania innych danych osobowych oraz
-zachować szczególną ostrożność przy podawaniu danych osobowych innym osobom – szczególnie w sytuacji, gdy inicjatywa nie leży po Pani stronie.
Gdyby mieli Państwo informacje uzasadniające podejrzenie przestępczego użycia ujawnionych danych osobowych należy ten fakt niezwłocznie zgłosić organom ścigania.
Niniejsze naruszenie zostało zgłoszone do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).
Administrator w momencie uzyskania informacji o naruszeniu niezwłocznie usunął opublikowane materiały oraz wyłączył archiwalne strony Biuletynu Informacji Publicznej.
W przypadku wątpliwości i dodatkowych pytań prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Marcinem Borucińskim pod adresem internetowym iod@miastoturek.pl lub pod nr telefonu 695 676 475.
Przepraszamy za zaistniałą sytuację i ewentualne niedogodności jakie mogą Państwo doświadczyć.