Z dniem 29 grudnia 2023 r. w życie wchodzą przepisy prawne, zgodnie z którymi będzie można składać wniosek o wydanie dowodu osobistego w formie elektronicznej i podpisywać go za pomocą przeznaczonego do tego celu urządzenia, umożliwiającego złożenie i odwzorowanie podpisu własnoręcznego.
W Turku odbywać się to będzie w Biurze Dowodów Osobistych, w budynku przy ul. Szkolnej 4.
Zmieni się też proces odbioru dokumentu. Nie będzie trzeba podpisywać "papierowego" formularza odbioru dowodu osobistego, lecz formularz elektroniczny, który również trzeba będzie podpisać na specjalnie do tego przeznaczonym urządzeniu.
W związku z wdrażaniem nowego systemu na dzień 28 grudnia na godz. 9.00 zaplanowane zostało wyłączenie usługi składania wniosku o dowód dla dziecka lub podopiecznego, a na godz. 12.00 zablokowanie możliwości przyjmowania wniosków o dowód w Rejestrze Dowodów Osobistych dla urzędników.
Oznacza to, że od godz. 12.00 w dniu 28 grudnia do czasu wdrożenia nowej wersji systemu będzie ograniczona możliwość przyjmowania wniosków.
Więcej informacji w tej sprawie udzielają pracownicy Urzędy Miejskiego pod nr tel. 63 289 61 18.