W czwartek, 9 grudnia 2021 r. odbywała się XLIII sesja Rady Miejskiej Turku. Radni przyjęli nowe stawki diet i wynagrodzenia burmistrza, oraz drobnych korekt w uchwałach dotyczących odpadów i budżetu miasta.
Radni wysłuchali informacji Przewodniczącej Rady Miejskiej i Burmistrza Miasta Turku o działalności w okresie międzysesyjnym. Pierwsza z podejmowanych wczoraj uchwał dotyczyła odmowy ustalenia lokalizacji inwestycji mieszkaniowej, z uwagi na jej niezgodność z obowiązującym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta, co zauważyli miejscy urbaniści.
W dalszej części uchwalone zostały uchwały dotyczące wysokości diet radnych i sposobu ustalania należności z tytułu zwrotu kosztów podróży służbowych radnych, oraz wynagrodzenia Burmistrza Miasta Turku. Podjęcia tej uchwały na radnych niejako wymusiła zmiana ustawy o wynagrodzeniu osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe oraz niektórych innych ustaw, oraz rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych.
Kolejne z uchwał dotyczyły gospodarki odpadami komunalnymi oraz przyjęcia Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2022 rok. Ponadto przyjęto zmiany w regulaminie dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Miejskiej Turek. Radni dokonali także zmian z budżecie miasta na bieżący rok.
{joomplucat:3104 limit=17|columns=6}