Burmistrz Miasta Turku uprzejmie informuje, że od dnia 2 stycznia 2023 roku w godzinach od 10:00 do 14:00 od poniedziałku do piątku w sposób ciągły (do odwołania) rozpocznie się druga część sprzedaży węgla.
Dla jednego gospodarstwa domowego będzie można kupić maksymalnie 1,5 tony do 30 kwietnia 2023 r. Ustalona cena węgla to 2 000,00 zł brutto za jedną tonę.
W przypadku gdy do dnia 31 grudnia 2022 r. nie dokonano zakupu paliwa stałego w ramach zakupu preferencyjnego albo dokonano takiego zakupu w ilości mniejszej niż 1500 kg to o niewykorzystaną ilość paliwa stałego można powiększyć limit dla drugiego okresu. (limit dla drugiego okresu to 1,5 tony).
Wnioski o zakup paliwa stałego dla gospodarstw domowych które zostały rozpatrzone pozytywnie ale ze względu na brak dostawy węgla od PGE Paliwa nie zostały zrealizowane w roku 2022, będą realizowane w pierwszej kolejności w roku 2023. Pozostałe wnioski złożone po 2 stycznia 2023 roku będą rozpatrywane według kolejności zgłoszeń!
Paliwo stałe dla gospodarstw domowych znajdujących się na terenie miasta dostarcza Spółka PGE Paliwa, natomiast Gmina Miejska Turek oraz składy węglowe pośredniczące w odbiorze i dystrybucji węgla nie są odpowiedzialne za jakość sprzedawanego opału oraz nie ponoszą odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody wywołane użyciem zakupionego paliwa stałego.
ZASADY ZAKUPU PALIWA STAŁEGO
Po pozytywnym zweryfikowaniu wniosku Pracownicy Urzędu Miejskiego będą się z Państwem kontaktować telefonicznie. W następnej kolejności należy w przeciągu trzech dni od informacji telefonicznej uiścić opłatę na konto bankowe w Santander Bank Polska Spółka Akcyjna Urzędu Miejskiego w Turku o numerze:
39 1090 1229 0000 0000 2201 3437
Tytuł przelewu: „Imię Nazwisko, adres – jaki węgiel (groszek, orzech, miał)”
Wartość przelewu należy obliczyć wg ilości z wniosku.
Przykład: Jan Kowalski, Turek ul. Kolorowa 1 - orzech
1 tona - kwota 2 000,00 zł
1,5 tony - kwota 3 000,00 zł.
Uwaga:
• zamówienie na węgiel dla danego mieszkańca zostanie skierowane do realizacji dopiero, kiedy uiści on opłatę,
• brak uiszczenia opłaty w przeciągu trzech dni od uzyskania informacji telefonicznej spowoduje przesunięcie danego zapotrzebowania na koniec kolejki zgłoszeń.
Z potwierdzeniem wykonania przelewu / opłaty należy zgłosić się do Urzędu Miejskiego w Turku ul. Kaliska 59 do pokoju nr 2 w celu otrzymania faktury potwierdzającej zakup węgla oraz dokumentu uprawniającego do odbioru węgla. W celu ustalenia terminu odbioru zakupionego węgla należy z powyższą fakturą wraz z dokumentem uprawniającym do odbioru paliwa stałego udać się do wskazanego punktu dystrybucji na terenie Miasta.
Przypominamy, że do zakupu węgla od gminy uprawnione są osoby fizyczne w gospodarstwie domowym, które spełniają łącznie poniższe warunki:
• są uprawnione do otrzymania dodatku węglowego,
• dokonały zgłoszenia źródła ogrzewania w centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB),
• nie nabyły jeszcze węgla na sezon grzewczy 2022-23 po cenie niższej niż 2000 zł brutto za tonę (koszt zakupu tony węgla bez dodatkowych opłat np. transportu), co potwierdzą złożeniem oświadczenia pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
Wniosek
WNIOSEK_O_ZAKUP_PREFERENCYJNY_PALIWA_STAŁEGO_Miasto_Turek.docx