Przypominamy mieszkańcom Turku o ustawowym obowiązku oznakowania posesji.
Tabliczkę z nazwą ulicy i numerem porządkowym należy umieścić w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku, a w przypadku gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym i nazwą ulicy umieszcza się również na ogrodzeniu. Niedopełnienie ustawowego obowiązku podlega karze grzywny lub nagany.
Sprawę reguluje Art. 47b Prawa geodezyjnego i kartograficznego [Obowiązki w zakresie umieszczania tabliczek z numerem porządkowym nieruchomości]:
1. Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.
2. Na tabliczce, o której mowa w ust. 1, oprócz numeru porządkowego zamieszcza się również nazwę ulicy lub placu, a w miejscowościach bez ulic lub placów albo posiadających ulice lub place bez nazw - nazwę miejscowości.
Prawidłowe i widoczne oznakowanie posesji jest szczególnie istotne dla naszego bezpieczeństwa. Brak oznakowania posesji powoduje duże utrudnienie w pracy służb ratowniczych, tj. Straży Pożarnej, Pogotowania Ratunkowego i Policji, przez co wydłuża się czas oczekiwania na ich interwencję. Takich nieprzyjemnych sytuacji mieszkańcy Turku mogli doświadczyć w ostatnim czasie, podczas akcji związanych z usuwaniem skutków wichur, kiedy to służby ratownicze nie mogły zlokalizować posesji z powodu braku lub nieprawidłowego oznakowania nieruchomości.