Przypominamy, że mieszkańcy Turku mogą wystąpić o wydanie Turkowskiej Karty Mieszkańca. Karta ta daje ulgi w cenach usług oferowanych przez miejskie jednostki i prywatnych partnerów programu. Oznacza to, że posiadacze karty płacą mniej. Dotąd o Turkowską Kartę Mieszkańca wystąpiło ponad pół tysiąca osób osób.
Turkowską Kartę Mieszkańca wydaje Urząd Miejski w Turku. Warto posiadać taką kartę, gdyż wówczas płaci się mniej za bilety np. na pływalnię, do kina czy siłowni, a nawet za zajęcia w Muzeum Miasta Turku i usługi Miejskiej Biblioteki Publicznej. Dotąd 539 osób wystąpiło o Turkowską Kartę Mieszkańca.
Kartę Mieszkańca może otrzymać każdy, kto rozlicza swój podatek w Urzędzie Skarbowym w Turku i w rocznym zeznaniu podatkowym PIT wskazuje adres zamieszkania w Turku. Karta przysługuje także dzieciom (do 26 r.ż.) i niepracującemu współmałżonkowi wyżej wymienionych, osobom rozliczającym w Turku podatek rolny z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego, osobom bezrobotnym otrzymującym zasiłek i ich dzieciom.
Wniosek o Turkowską Kartę Mieszkańca można pobrać na stronie miastoturek.pl (zakładka po prawej stronie strony), wypełnić (także w imieniu niepełnoletnich dzieci), podpisać i złożyć elektronicznie na e-mail: poczta@miastoturek.pl bądź osobiście do skrzynki w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego przy ul. Kaliskiej 59 w Turku. Przy odbiorze karty należy okazać się dowodem osobistym, rozliczeniem podatku dochodowego od osób fizycznych za rok 2019 (do wglądu pierwsza strona z wskazaniem miejsca zamieszkania podatnika), ewentualnie potwierdzeniem zapłaty podatku rolnego w przypadku rolników, legitymacją szkolną lub studencką bądź aktem urodzenia w przypadku karty dla dziecka.
Karty są wydawane w terminie do 30 dni roboczych. Więcej informacji o Turkowskiej Karcie Mieszkańca udzielają pracownicy Urzędu Miejskiego w Turku pod nr tel. 63 289 61 73.
Regulamin_Turkowskiej_Karty_Mieszkańca.pdf
Wniosek_o_wydanie_Turkowskiej_Karty_Mieszkańca.pdf
Katalog_ulg_zwolnień_i_preferencji_TKM_sierpień_2020_rpdf.pdf