Komunikat dla przedsiębiorców składających deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z nieruchomości niezamieszkałych.
Mając na uwadze nowelizację ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 1454 ze zm.) Burmistrz Miasta Turku informuje, że w myśl przepisu art. 6c ust. 2c w/w ustawy przystąpienie właściciela nieruchomości niezamieszkałej do zorganizowanego przez gminę systemu gospodarowania odpadami komunalnymi jest dobrowolne i następuje na podstawie zgody właściciela nieruchomości wyrażonej w formie pisemnej.
W świetle w/w przepisu przedsiębiorcy, którzy złożyli deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi mogą pozostać w systemie gospodarki odpadami zorganizowanym przez Gminę Miejską Turek lub z niego wystąpić.
W związku z zamiarem ogłoszenia przetargu na odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych przedsiębiorcy, o których mowa wyżej, którzy zamierzają wystąpić z systemu powinni złożyć pisemne oświadczenie o wyłączeniu się z systemu w terminie 30 dni od daty publikacji niniejszej informacji na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Turku.
Brak złożenia pisemnego oświadczenia w w/w terminie skutkować będzie pozostaniem w zorganizowanym przez Gminę Miejską Turek systemie gospodarowania odpadami, natomiast złożenie oświadczenia o wyłączeniu się z systemu skutkować będzie obowiązkiem zawarcia z dniem 1 stycznia 2020 roku umowy na odbiór odpadów komunalnych z przedsiębiorcą wpisanym do rejestru działalności regulowanej.
Romuald Antosik