Od 4 do 8 kwietnia w grupie dzieci 3- 4 - letnich w Przedszkolu Samorządowym Nr 8 w Turku realizowany był projekt badawczy pod nazwą „Obserwacje przyrodnicze na 4 pory roku – wiosna”.
Był to już trzeci etap zaplanowanego na cały rok działania, którego celem było przybliżenie przedszkolakom świata przyrody oraz wzbogacanie w tym zakresie wiedzy dzieci poprzez aktywne działanie, badanie i obserwację środowiska przyrodniczego. Przedszkolaki wspólnie poszukiwały odpowiedzi na postawione pierwszego dnia pytania, realizując w ciągu tygodnia następujące zadania tj: wiosenne zmiany w przyrodzie, odgłosy wiosny, wiosenny kącik badawczy, powiązanie pracy wychowawczej z tematem wiosny, bezpieczeństwo wiosną.
Ponadto przeprowadziły wiele ciekawych doświadczeń, dzięki którym wspólnie wyjaśniały zjawiska z najbliższego otoczenia. Sprawdzały, korzystając ze wszystkich zmysłów jak rozwijająca się roślina „zjada” nasionko, w jaki sposób woda przenika do wnętrza roślin, jak zbudowany jest kwiat, w jaki sposób łodyga przewodzi wodę, a znajdujące się w niej sole mineralne odżywiają roślinę.
Jednym z założeń projektu było wykonanie pracy plastycznej przez dzieci z rodzicami. Zadaniem domowym dla przedszkolaków i ich najbliższych było stworzenie kompozycji płaskiej na temat wiosenne drzewo. Bogactwo naturalnych okazów przyrody stało się niezwykłą inspiracją do stworzenia przepięknych prac, które ozdobiły przedszkolną salę.
Realizowany w “Ósemce” projekt badawczy, a w nim ciekawe eksperymenty to ważny element nauki poprzez zabawę oraz odkrywanie świata. Zwłaszcza, że eksperymenty przyrodnicze są dla dzieci szczególnie interesujące, bo wyjaśniają zjawiska z najbliższego otoczenia. Podczas takich zajęć maluchy zaspokajają swoją ciekawość oraz wzmacniają poczucie własnej wartości i pewności siebie. Projekt badawczy pt. „Obserwacje przyrodnicze na 4 pory roku –wiosna” był przedostatnim etapem zaplanowanego na cały rok działania.
Materiał nadesłany
{joomplucat:3146 limit=3|columns=3}