
14 września 2015 r. obchodzony jest jako Ogólnopolski Dzień Drugiego Śniadania. To punkt kulminacyjny, trwającej od marca w Gimnazjum nr 1 w Turku, kampanii „Jem drugie śniadanie", zorganizowanej przez Agencję Zaza Media.
Celem akcji jest wyrobienie w Polakach, a zwłaszcza w dzieciach i młodzieży, dobrego nawyku jedzenia drugiego śniadania, którego spożywanie sprzyja dobrej kondycji psychicznej i fizycznej, zapobiega otyłości, a co za tym idzie wszelkim chorobom metabolicznym, układu krwionośnego oraz zaburzeniom gospodarki hormonalnej.
Do kampanii przyłączyli się uczniowie Gimnazjum nr 1, którzy 14 września z produktów podarowanych przez sponsora - sklep „Twój Market", własnoręcznie przygotowała smaczne i zdrowe kanapki, soki marchwiowe i owocowe przekąski dla koleżanek i kolegów. Akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem młodzieży, bo wszyscy wiedzą, że trudno myśleć i pracować na lekcji, gdy burczy w brzuchu. Drugiemu śniadaniu towarzyszyły gazetki informacyjne na temat prawidłowego odżywiania.
Zachętą do zorganizowania tej akcji przez gimnazjalistów było zaangażowanie się w nią sześciu znanych gwiazd: Andrzeja Krzywego, Doroty Choteckiej, Anny Wyszkoni, Dominiki Gwit, Marka Kaliszuka i Jacka Kawalca, którzy zgodnie przyznają, że drugie śniadanie to dla nich ważny posiłek – zabierają je do teatru, na próby i koncerty, a także pilnują, by ich dzieci regularnie je spożywały. Organizatorem kampanii była Agencja Zaza Media.
{joomplucat:1140 limit=10|columns=5}